PDA

View Full Version : QOTSA :D



Guido
16 oktober 2003, 14:28
heej!
zijn er toevallig nog meer mensen die nummers spelen van queens of the stone age? ik moet zeggen t is erg goeie muziek om na te spelen en nog redelijk uit te zoeken op gehoor.. sommige dingetjes zijn wat lastiger dan. maar zijn er misschien meer mensen die queens spelen? opzich leuk om r wat over uit te wisselen..
graag jullie reacties!

Fluffy
17 oktober 2003, 10:21
ik met go with the flow met band

Guido
18 oktober 2003, 16:29
die is leuk om te spelen ja.. maar lost art of keeping a secret bijvoorbeeld ook.. alleen daarvoor moet je alles 2 hele tonen lager stemmen.. en dat vind mn gitaar niet zo leuk denk ik :) maar veel meer nummers van queens wordt de gitaar in C stemming gezet.. maarja hun hebben gewoon een extra gitaar die ze altijd zo gestemd hebben anders is dat geen doen natuurlijk...

Fuhgawz
19 oktober 2003, 17:21
Alle Queens of the Stone Age nummers, bijna alle Kyuss nummers en een hele hoop andere QotSA gerelateerde bands als Desert Sessions, Mondo Generator en Eagles of Death Metal vind je op http://www.thefade.net.
Josh Homme stemt zijn gitaar trouwens wel 4 stappen lager, in C, dus je zult dit ook moeten doen, of de nummers omschrijven waar dat mogelijk is.

Guido
23 oktober 2003, 23:22
Ja ik weet t :) in C.. dus ik heb gewoon de knoop doorgehakt en mn gitaar ook zo gestemd.. en zo afgesteld enzo :). moeten nu eigenlijk wel wat dikkere snaren op. Maargoed.. qotsa naspelen gaat al een stuk beter en gelukkig hangen er hier in huis nog 2 gitaren die wel normaal gestemd zijn :) maar die C stemming bevalt me wel.. en je kan ook nog andere dingen spelen.. gewoon kapo op 4 of omzetten..

birt
5 januari 2004, 20:56
kan je ook niet een effectpedaal gebruiken voor een lagere stemming te krijgen?

Fluffy
5 januari 2004, 21:28
octaver ?

slayurrr
5 januari 2004, 23:51
Dan lijkt het me toch beter om ff snel te stemmen...

Static-M
9 januari 2004, 19:17
Ik speel ook veel QOTSA. In de grote vakantie had ik .13 snaren op m'n gitaar zitten, en zat ik dus in C. Omdat ik nu gewoon gitaarles heb is dit een beetje onhandig. Als ik nu QOTSA wil spelen stel ik de Whammy van m'n multieffect zo in dat ie klinkt alsof de boel in C staat.

bunited
21 januari 2004, 21:23
If Only is ook een leuk nummer om te spelen. Wij spelen 'm ook met de band en het klinkt goed (al zeg ik hetzelf). Zitten ook twee solo's in..