PDA

View Full Version : Losse Pedalen, 19" apparatuur of Effektenprocessor?



Pimboom
9 februari 2002, 16:51
Waar zouden jullie nou voor kiezen al gaat het om effecten en je geluid zelf. Zou je een versterker met verschillende kanalen kopen en losse effektpedalen erbij. Of zou je een Effectenprocessor kopen met alles erop en eraan en een simpele versterker, of div. 19" apparatuur en een versterker. Gaat het nu om de sound of om het bedieningsgemak?
En wat maakt nu jou sound.

anoniem
9 februari 2002, 17:18
Mijn voorkeur is een goede marshall valvestate met 3 kanalen en losse pedalen.
Dan krijg je een goed geluid uit je versterker.

Ditmar
9 februari 2002, 17:50
heb je al eens nagedacht over een Flextone of POD (als preamp) ???? Dat is volgens mij effecten en kanalen switchen bij elkaar.

anoniem
9 februari 2002, 19:39
Op 2002-02-09 17:50, schreef Ditmar:
POD (als preamp) ???? .


ey zou je kunnen uitleggen wat je bedoelt, en hoe je dat doet??
ik heb een pod, maar ik geloof niet dat ik m als preamp gebruik..

groeten john

groeten

Kitaarhiero
10 februari 2002, 11:58
Ik denk aan een Line 6 flextone combo, een flextone en een bijpassend cabinet... met footswitch, meer heb je niet nodig eigenlijk... ik ben een beetje afgeknapt op pedalen want ik speelde een keer met een BOSS heavymetal overdrive dingetje, en toen ik dat ding intrapte ging m'n volume als een speer omlaag ipv omhoog... hmm nu ik erover na denk kan dat ook zijn omdat ik het volume knopje op het pedaal misschien niet goed had afgesteld... in iedergevaal daar irriteerde ik me wel aan. :razz:

ekkerman
10 februari 2002, 18:45
losse pedaaltjes zijn inherent aan krakende verbindings snoertjes en andere kraak ellende daarom is ,vind ik tenminste een multi- effector beter mits het een knappe is natuurlijk.
zelf ga ik voor de boss gt5 en die doet wat ie moet doen en das nog wel zonder back line dus ;direct de tafel in !

Grooveyard21
11 februari 2002, 09:07
Ja als je geen goede kabels hebt en niet even de moeite neemt alles in een goed kissie te zetten, dan kun je wel es problemen met losse pedaaltjes krijgen.

Maar kwa geluid gaat er niets boven lossen pedaaltjes naar mijn mening, zeker niet als het vergelijkt met de boss gt serie, wat een digitaal dynamiekloos spul is dat.

Casey
11 februari 2002, 10:49
"Maar kwa geluid gaat er niets boven lossen pedaaltjes naar mijn mening, zeker niet als het vergelijkt met de boss gt serie, wat een digitaal dynamiekloos spul is dat."

Als je alleen de factory presets hebt gebruikt wel ja , want die zuigen !
Het is ook de bedoeling dat je zelf je geluiden maakt met een Boss GT ,en als je daar de tijd voor neemt haal je er de vetste geluiden uit die helemaal niet digitaal en dynamiekloos klinken .
Als je een kant en klaar pedaal effect wil moet je de Boss niet nemen , maar daar is ie niet voor bedoelt.
Luister hier maar wat Marc Seal uit z,n Boss GT haalt , en ja , daar treed ie ook mee op.
http://www.digevent.com/events/consumer/music/guitar_mania/
Denk je dat de Boss GT de best verkochte multi-effect processor is omdat ie kut klinkt ?

Grooveyard21
11 februari 2002, 12:07
ik vind hem waardeloos klinken, de chorusjes en delaytjes gaan nog wel, maar de overdives en distortions zuigen big time. dan gaat er niks boven een goede buizenamp overdrive/distortion of een goed pedaaltje.

ekkerman
12 februari 2002, 09:57
casey heeft het helemaal begrepen de gt5 is niet voor watjes !!!!
je moet wel even de handjes laten wapperen wil je ook de oortjes in beweging krijgen !!
ik haal de meest prachtige en vette scheuren uit het bakkie en die haal je niet zo maar uit een pedaaltje ,trouwens de meeste scheur pedaaltjes vind ik onder de 150 euro enorm zuigen .
de gt5 is compact betaalbaar en voor studio en live met en zonder amp geschikt wat wil je nog meer ,en dat een mesa boogie beter klinkt is natuurlijk logisch al moet ik zeggen ; ik heb ze allebei en de gt5 speaker simulator komt echt een heel eind!!!

Grooveyard21
12 februari 2002, 10:41
Waarom zie je beroepsgitaristen dan nooit met de gt serie spelen, maar wel met losse pedaaltjes.

Ik heb nog nooit een beroepsgitarist met dat gt spul zien klooien, maar mischien vergis ik mij en zijn ze er wel.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Grooveyard21 op 2002-02-12 10:41 ]</font>

sleep_to_saturate
12 februari 2002, 12:30
Het is natuurlijk ook een kwestie van status. hehe Als jij met een rij van 20 pedaaltjes aan komt zetten staat dat natuurlijk een stuk cooler als zo'n enkel gt3'tje.

Maar persoonlijk vind ik losse pedaaltjes veel natuurlijker klinken, makkelijker te gebruiken, in te stellen enzo.

Grooveyard21
12 februari 2002, 13:09
mischien dat het cooler staat, ik weet het niet, maar het klinkt naar mijn in ieder geval veel beter. ik ga dr dan natuurlijk wel vanuit dat die pedaaltjes voor een goede buizenamp staan.

gangsta
12 februari 2002, 13:11
ik geef ook de voorkeur aan losse pedalen, ik heb t niet echt op zo'n multimulti,, blabla

Kwa Kwa
26 maart 2002, 22:35
Al zou je uitrekenen wat het kost is een multieffektprocessor eigenlijk altijd goedkoper, maar je zou er misschien minder mogelijkheden mee hebben.

Sandman
26 maart 2002, 22:54
Dat niet alleen, de interne kwaliteit van guitarprocessors kan minder zijn dan van losse bakkies. Als je alles los zou kopen wat een RP, POD of GT6 ben je een vermogen kwijt. Ergens moeten ze op inleveren :wink:

Lucky
27 maart 2002, 08:20
Het voordeel van losse bakkies...ondanks van de bovengenoemde nadelen, is vaak dat ze een veel eigener karakter hebben. Veel effectprocessors klinken als dertien in een dozijn...de een wat beter dan de ander...netter of strakker....maar ze hebben allemaal min of meer het zelfde karakter.

Als je wat meer experimenteerd met verschillende losse bakkies, heb je meer kans dat je op een geluid komt dat wat origineler is dan dat van al die gitaargodklonen die je meestal voorbij hoort komen.

Niet voor niets zie je dat de meeste groten der aarde hun oude afgerachte pedaaltjes integreren in hun randapparatuur.

ekkerman
27 maart 2002, 08:39
ik denk dat je het zo kan zien ;
multi effecters zijn voor de cover bands en die moeten hun sounds laten lijken op het gecoverde materiaal en de meer experimentele gitarist kiest vaak voor ; of alleen een amp of pedaaltjes erbij.