PDA

View Full Version : Drummers!!



Fuhgawz
16 oktober 2003, 14:26
Dit is het "Muzikanten - Diversen"-forum en nog gaat het de hele tijd over gitaristen. Vandaar de vraag: Wie zijn jullie favoriete drummers?
Ikzelf zal beginnen met Dave Grohl, John Bonham, Brant Bjork, Danny Carrey en Dale Crover.
Nu jullie...

urezna
16 oktober 2003, 14:57
pfff, ik weet niet alle namen hoor...
maar wie ik in ieder geval graag mag horen:...

Simon Philips, Mike Portnoy, Dave Weckl, Virgil Donati, Terry Bozzio....

Maiden Michiel
16 oktober 2003, 15:04
Frost, Hellhammer, Virgil Donati

Harry
16 oktober 2003, 15:35
Cees Meerman, Perry Baggs, Kees van de Bintangs (RIP), Animal

ozzy
16 oktober 2003, 15:47
Cozy Powell (R.I.P.)
Mike Portnoy
Scott Travis

Casseman
16 oktober 2003, 17:33
John Bonham(R.I.P)

andy
16 oktober 2003, 17:58
Keith Moon (RIP)
Mickey Dee (Motorhead)

el loco
16 oktober 2003, 18:00
Meshuggah (Thomas Haake heet ie geloof ik)
Machine Head (van de eerste plaat, weet z`n naam niet)
Biohazard (weet ook niet hoe die heet, maar hij heeft stijl!)

ozzy
16 oktober 2003, 18:14
Het zijn wel veel dooie drummers :wink:

Negative K3 fan
16 oktober 2003, 19:13
drummers? Pfft geen idee, laatst een filmpje gedownload van een jongetje van 8 die een enorme badass drumsolo deed en daarmee alle nirvana drummers bij elkaar (doelend op topicstarter) heel erg heeft zitten 0wn3n, inmiddels schijnt diet gast bijna 20 te zijn, ben beniewd of hij NOG beter is geworden :o

flippodestroyer
16 oktober 2003, 21:20
Charlie Benante, Trym Torson, Dave Lombardo, Tim 'Herb' Alexander, Paul Bostaph, Nicholas Barker, Nick Menza, Ed Warby, Igor Cavalera.....

BTW: Chris Kontos is de drummer op de eerste plaat van Machine Head en Danny Schuler trommelt sinds jaar en dag bij Biohazard.

Hempo
16 oktober 2003, 21:37
jezus die namen zeggen me allemaal niets!

Fuhgawz
16 oktober 2003, 23:08
Het zijn wel veel dooie drummers :wink:
Indeed. Ik wist zelf niet eens dat die gasten allemaal dood waren. En inderdaad, een hele hoop namen die genoemd worden komen mij ook niet echt bekend voor.
Maar dat heb je sowieso snel met drummers. Veel mensen zien drummers maar als vervangbaar achtergrondgeluid, en besteden daarom niet veel aandacht aan ze.

urezna
17 oktober 2003, 09:08
Drummers een vervangbaar achtergrond geluid?????

ECHT NIET!!!!

Drums vormen de basis van je muziek, de "feel" die daar in zit, is heel belangrijk, en dat is niet zonder meer te vervangen... dat is nou net de eigen stijl ie iemand er aan mekan geven, net als met gitaarspelen.
klinkt mij meer als een opmerking van iemand die niet heel erg let op drummers?
overigens geldt dit in mijn ogen ook voor bassisten, zijn vaak (ook qua presentatie) wat meer op de achtergrond, maar ooh zo belangrijk, en ook niet zo maar te vervangen.
nee, het draait niet alleen maar om gitaristen en zangers hoor..... ;-)

ozzy
17 oktober 2003, 12:06
Drummers een vervangbaar achtergrond geluid?????

ECHT NIET!!!!

Drums vormen de basis van je muziek, de "feel" die daar in zit, is heel belangrijk, en dat is niet zonder meer te vervangen... dat is nou net de eigen stijl ie iemand er aan mekan geven, net als met gitaarspelen.
klinkt mij meer als een opmerking van iemand die niet heel erg let op drummers?
overigens geldt dit in mijn ogen ook voor bassisten, zijn vaak (ook qua presentatie) wat meer op de achtergrond, maar ooh zo belangrijk, en ook niet zo maar te vervangen.
nee, het draait niet alleen maar om gitaristen en zangers hoor..... ;-)

Je hebt helemaal gelijk, maar de leek ziet(hoort) dat toch anders.

andy
17 oktober 2003, 12:14
Wij zijn twee jaar geleden van drummer gewisseld. En dat heeft heel wat gevolgen voor onze sound gehad. Massiever,steviger, harder. En dat kan zelfs een leek horen.

ozzy
17 oktober 2003, 12:18
Wij zijn twee jaar geleden van drummer gewisseld. En dat heeft heel wat gevolgen voor onze sound gehad. Massiever,steviger, harder. En dat kan zelfs een leek horen.

Nog massiever, steviger en harder :???:
Was dat nog mogelijk dan? :wink:

andy
17 oktober 2003, 12:32
Hehehehehehe, ja hoor en het is nog erger geworden sinds ik een Engl Powerball heb. Nog meer power........ :razz:

ozzy
17 oktober 2003, 12:36
Ik heb dat nummer van jullie via jullie site beluisterd Klinkt erg goed :)
Ook opgenomen met je nieuwe Powerball?

andy
17 oktober 2003, 12:41
Nope, een LondonCity 50 watt amp met een Boss metal zone er voor.
Maar thanx.

ozzy
17 oktober 2003, 12:44
Dus de volgende ceedee is dan nog meaner :???:
Dat belooft wat :-D

andy
17 oktober 2003, 13:15
Dus de volgende ceedee is dan nog meaner :???:
Dat belooft wat :-D

Duurt nog wel even, eerst nog maar eens inspiratie krijgen om nieuwe nummers te gaan schrijven. Ik heb al mijn ideeen al weer de prullenbak ingedonderd. :-( En van de rest hoef ik ook niet veel te verwachten.

Maar On Topic: Goede drummers!!

Scott Columbus (Manowar)

Ditmar
17 oktober 2003, 14:45
Ray Hererra (Fear Factory)
Gene Hoglan (Strapping Young Lad)
Joey Jordison (Slipknot)
Andols Herrick (Chimaira)
Dave Lombardo (Slayer)

Het moge duidelijk zijn dat ik een groot liefhebber ben van het snelle double bass werk :) :)

Hee, volgens mij heb ik hiermee ook gelijk m'n favoriete bands op een rijtje gezet :D

ozzy
17 oktober 2003, 17:05
Ik heb dat nummer van jullie via jullie site beluisterd Klinkt erg goed :)
Ook opgenomen met je nieuwe Powerball?

Ik heb de Mean Machine ceedee besteld. :dance:
Ben zeer benieuwd naar de rest.
Nu wachten op de postbode. :(

Harald
17 oktober 2003, 17:42
Een van Nederlands meest groovende ritmesecties niet vergeten
Pieter Douma op bas, en Rene Creemers op drums. Vooral de laatste is echt brilliant. (Op de tweede cd van Blowbeat speelt hij geweldig)

Stewart Copeland van the police

Als Zappa fan heb ik natuurlijk nog een aantal drummers erg hoog zitten:

Terry Bozzio (Die doet tegenwoordig echt fantastisch solowerk)

Vinnie Colaiuta (Luisteren naar Joe's Garage van Zappa, met name Keep it Greasey)

Ainsley Dunbar (Viel op de oude platen niet zo op, maar op Playground Psychotics is goed te horen waarom Zappa hem een van zijn betere drummers vond)

andy
17 oktober 2003, 18:36
Ik heb dat nummer van jullie via jullie site beluisterd Klinkt erg goed :)
Ook opgenomen met je nieuwe Powerball?

Ik heb de Mean Machine ceedee besteld. :dance:
Ben zeer benieuwd naar de rest.
Nu wachten op de postbode. :(

He kijk aan, de eerste CD is verkocht. :-D En we hebben natuurlijk het beste nummer on line gezet, de rest is brandhout. :razz:
Nee, leuk dat je hem besteld hebt, maar er is zelfs een topic over geweest, kun je die nog een keer omhoog halen. :wink: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=14211&postdays=0&postorder=asc&start=0

En weer On Topic. Peter Petersen, een Deense gast, die in een relatief onbekende Groninger metal band speelt en nog beter is gaan drummen dan op de de laatste CD. :wink:

Funkblaster
20 oktober 2003, 19:38
Cliff martinez vond ik een goeie drummer, drumde ooit bij rhcp, de huidige drummer van rhcp (chad smith) vind ik ook erg goed, geweldig in jam sessies vaak. verder vind ik nog goed :

dave grohl
lars ullrich
die gast van system of a down (weet zo ff niet hoe ie heet)

The wall of dolls
23 oktober 2003, 23:34
Ik ken alleen goede rockdrummers, maar daar gaat het hier waarschijnijk ook om :roll: :

Keith Moon (Who)
John Bonham (Led Zeppelin)
Cesar Zuiderwijk (Earring)
Stewart Copeland (Police)
Ian Paice (Deep Purple)
Mitch Mitchel (of was DAt de bassist?) (Jimi Hendrix Experience)



Qua Nederland verder nog:

Die drummer van de Jan Akerman band, die volgens mij ook Borsato begeleidt
Sieb Warner (Motions, Earring)
Pierre v.d. Linden ofzo (Focus)

gershwin5150
5 januari 2004, 15:09
Nicko McBrain van Iron Maiden

stewartfan
10 januari 2004, 19:26
mijn favo`s zijn
eerst wat nederlanders
ton dijkman
leon klaase
rymond rembouxs
richard hijermans
kees meerman
guzz genzer

nu de echte drummers
dave weckl
Terry Bozzio
Vinnie Colaiuta

Blijepanda
12 januari 2004, 14:43
-John Bonham
-Mitch Mitchell
-Ceasar Zuidewijk
-Roger Taylor

Javaca
12 januari 2004, 20:54
-Ceasar Zuidewijk
-Roger Taylor

Juist!!! :-D

Verder zijn Charly Watts, Pierre van der Linden, Slagerij van Kampen en Keith Moon ook erg goed.

belfrink
13 januari 2004, 09:28
Nicko McBrain (Iron Maiden) :-D
Charlie Watts
Keith Moon

AART
12 februari 2004, 18:25
Dave Growl - zo nu en dan queens of the stone-age.
Igor "Hulk" Hobus - Heideroosjes
Byron Achternaamffkwijt - Pennywise

allemaal gerag maar daar houdt ik dus van :-D

wietse
12 februari 2004, 18:58
en één van de grootste drummers aller tijden wordt vergeten , cosey powell , helaas ook alweer dood. (gevaarlijk drummen als ik zo zie hoeveel er al dood zijn)

Anavrin
12 februari 2004, 20:41
ik ken vrijwel geen namen, maar ik vind die drummers van Madball en Pantera wel lekker hakken en vaak ook nog lekker aparte bridges spelen. (ook al ben ik die-hard-nirvana-fan, ik zie wel in dat Dave Grohl geen topdrummer was (dat kun je na een tijdje zelf ook wel) :lol:

Hephaestos
6 april 2004, 16:51
Nederlanders

John Engels
han Bennink
Jaques Groen
Rene Creemers

Buitenland

Vinnie colaiuta
Nicko mc Brain
Simon Phillips
Stewart Copeland

BlackSun
6 april 2004, 17:03
Met stip op nummer voor mij:
Joey Jordison (van Slipknot dus)

veel mensen hier vinden het een slechte band, maar ga eens goed naar die drum luisteren, op vooral de eerste cd. Bijvoorbeeld de nummers Eyeless of Surfacing. En van de nieuwe cd Skin Ticket.
Dat is echt puur genieten geblazen!

edit: kom er net acher dat dit topic best oud is eigenlijk :lol:

Razorhead
8 april 2004, 22:13
Bill Bruford.....wat een stijl :D

Hufke
9 april 2004, 19:38
Valt me heel erg tegen dat Jeff Porcaro nog niet genoemd is..... :-?
Simon Phillips en Dave Weckl zijn ook te gek.

En Animal natuurlijk.

Fuhgawz
9 april 2004, 19:50
http://www.festivalcitybigband.com/images_members/muppets-animal.jpg

Jollert
11 april 2004, 15:24
Dave Weckl, Mike Portnoy, Dave Grohl, Joey Castillio (QOTSA) en dan van the Roots Ahmir "Questlove" Thompson

THW
23 april 2004, 16:48
Eric Carr (RIP) - Kiss
Nicko Mcbrain - Iron Maiden
Neil Peart - Rush
Lars Urlich - Metallica
Eric Singer - verschillende bands o.a Kiss, Alice Cooper, Black Sabbath, Badlands

Lacrimosa
23 april 2004, 22:08
Tomas Haake (Meshuggah) owned ze allemaal op maatsoorten en polyritmes!! :o :evil:

Niemand heeft Martin Lopez genoemd (Opeth), op de nieuwe album (Deliverance) drumt hij toch heeel goed vind ik!!

Verder wat gave "ritmische drummers":
Mike Portnoy
Trym
Bobby Jarzombek
Jason Rullo
Neil Peart
etc..

en de "solo" :D drummers:
Virgil Donati +1
Terry Bozzio
Dennis Chambers
Vinnie Coluiata(ofzoiets :D )

etc..

hoofd
23 april 2004, 22:17
Lucas van Merwijk! Toch Nederlands beste drummer volgens mij...

Jollert
23 april 2004, 22:20
Niet de beste van de Benelux want das toch zeker wel Micheal Schack. Laatst nog gezien bij een clinic bij feedback in rotterdam. :o :o :o damn mensen wat is die gast goed

Blijepanda
27 april 2004, 21:54
-John Bonham
-Mitch Mitchell
-Ceasar Zuidewijk
-Roger Taylor

ik was Joey Castillo (op het moment bij Queens of the stone age) vergeten.

http://www.vater.com/artists/images/joeycastillo.jpg

Bigfoot414
28 april 2004, 11:28
Die gast is wel heel erg stereotype drummer. Elke vierkante centimeter getatoeerd, en hij trekt de meest vreemde grimassen als ie aan het spelen is.

Ibanez
28 april 2004, 17:01
Virgil Donati
Terry Bozzio
Jason Rullo
Mike Portnoy

Jollert
28 april 2004, 17:49
hij trekt de meest vreemde grimassen als ie aan het spelen is.

Daar hebben de meeste muzikanten wel last van. Heb je Lars Ullrich weleens zien drummen. Ook niet echt moeders mooiste

Blijepanda
29 april 2004, 18:22
Die gast is wel heel erg stereotype drummer. Elke vierkante centimeter getatoeerd, en hij trekt de meest vreemde grimassen als ie aan het spelen is.

Maar drummen kan ie wel:)

godman
11 mei 2004, 19:58
Dit is echt een hele strakke drummer
ik heb een lehttp://www.drummerworld.com/Videos/Geraldheyward.htmluk filmpje van hem :lol:

godman
11 mei 2004, 19:59
nog een keer :razz:




http://www.drummerworld.com/Videos/Geraldheyward.html

Jollert
12 mei 2004, 20:21
lekkere beat

sleep_to_saturate
13 mei 2004, 11:32
Mike Portnoy, Danny Carrey, Dave Grohl, Jimmy Chamberlin, Bryan St. Pere.

Bigfoot414
14 mei 2004, 14:05
Die gast is wel heel erg stereotype drummer. Elke vierkante centimeter getatoeerd, en hij trekt de meest vreemde grimassen als ie aan het spelen is.

Maar drummen kan ie wel:)

Dat was ik bijna vergeten. Hij speelt wel geweldig inderdaad :D

The wall of dolls
19 mei 2004, 16:04
...

The wall of dolls
19 mei 2004, 16:05
Niet de beste van de Benelux want das toch zeker wel Micheal Schack. Laatst nog gezien bij een clinic bij feedback in rotterdam. :o :o :o damn mensen wat is die gast goed

Dat is nog altijd Cesar Zuiderwijk, hoe cliché ook. Hij kan (kon) powerdrummen en tegelijk echt super subtiel. Hij haalt het never nooit in zijn hoofd om van die te perfecte drumsolo's te maken a la Dave ' zie mij nou patsen' Weckl en hij drumt immer in het belang van de band terwijl hij toch regelmatig op de voorgrond treedt. Maar het belangrijkste bij hem is het gevoel waarmee hij weet te slaan. Als je alle drummers 1 slag zou geven en ze daar op zou beoordelen zou Zuiderwijk heel hoog eindigen. Gevoel is immers belangrijker dan dat jammere zo veel mogelijk tikken per seconde

mr.freeze
24 mei 2004, 16:46
Chad Smith, John Densmore, Dave Grohl

edit: en de drummer van Stuurbaard Bakkebaard. Hippe gast is dat :cool:

josh.vandenberg
29 mei 2004, 23:07
favoriete drummer

bonham
phil collins
roger taylor
ac dc drummers

dejohan
15 juni 2004, 19:47
Ik ken de namen niet, maar de drummer van The Police en die van the Smashing Pumpkins vind ik subliem. En Keith Moon natuurlijk

soup
15 juni 2004, 19:55
van de smashing pumpkins is Jimmy Chamberlin en daarna is ie ook nog is vervangen omdat hij met de toetsenist iets met drugs had gedaan , toetsenis overleden (overdosis) hij juist niet en toen was hij eruit gekickt en toen was er iemand met zwart lang haar gekomen en daarna wanneer iedereen jimmy had vergeven was hij er terug

dejohan
16 juni 2004, 03:13
van de smashing pumpkins is Jimmy Chamberlin en daarna is ie ook nog is vervangen omdat hij met de toetsenist iets met drugs had gedaan , toetsenis overleden (overdosis) hij juist niet en toen was hij eruit gekickt en toen was er iemand met zwart lang haar gekomen en daarna wanneer iedereen jimmy had vergeven was hij er terug

Vergeven? Jaja, volgends mij ontdekten ze dat hij onvervangbaar was. :-)

alhambra
16 juni 2004, 16:45
Niet de beste van de Benelux want das toch zeker wel Micheal Schack. Laatst nog gezien bij een clinic bij feedback in rotterdam. :o :o :o damn mensen wat is die gast goed

Dat is nog altijd Cesar Zuiderwijk, hoe cliché ook. Hij kan (kon) powerdrummen en tegelijk echt super subtiel. Hij haalt het never nooit in zijn hoofd om van die te perfecte drumsolo's te maken a la Dave ' zie mij nou patsen' Weckl en hij drumt immer in het belang van de band terwijl hij toch regelmatig op de voorgrond treedt. Maar het belangrijkste bij hem is het gevoel waarmee hij weet te slaan. Als je alle drummers 1 slag zou geven en ze daar op zou beoordelen zou Zuiderwijk heel hoog eindigen. Gevoel is immers belangrijker dan dat jammere zo veel mogelijk tikken per seconde

Dat is Cesar nooit geweest, hij had de naam maar daar hield het bij op. Ik heb cesar best hoog op het lijstje staan maar dat is puur uit nostalgie ben meerdere keren naar hun theater tour geweest en ook daar doet hij het niet slecht maar beste benelux drummer ECHT NIET. O ja en als er iemand patst en een kop trekt van wat ben ik goed dan is het Cesar wel.

Shaggy
18 juni 2004, 10:21
Drum en de bas is de basis !

iig in mijn scene

The wall of dolls
18 juni 2004, 17:42
Dat is Cesar nooit geweest, hij had de naam maar daar hield het bij op. Ik heb cesar best hoog op het lijstje staan maar dat is puur uit nostalgie ben meerdere keren naar hun theater tour geweest en ook daar doet hij het niet slecht maar beste benelux drummer ECHT NIET. O ja en als er iemand patst en een kop trekt van wat ben ik goed dan is het Cesar wel.

Oh ja, hun theater tour... ik had nog niet verteld dat ie de laatste jaren nogal slijt qua performance (serieus). Man ga je eens verdiepen in die vent en luister naar hoe hij slaat en hoe hij in de band past. Dat hij soms ook nog wel een buitengewoon aardig drumsolootje geeft vind ik niet eens van het grootste belang. En dat ie altijd bovenaan stond in de polls... tja, voor mij geen reden om te zeggen dat ie goed is, ik luister gewoon naar hem

En ja, als hij geen drummer was geworden was ie clown geworden, dat is gewoon Cesar zuiderwijk, ik vind het niet patserig... moet je zien hoe relaxed hij er altijd bij zit, zo zit je niet al wil je patsen hoor.

Tjebbe
13 februari 2005, 11:57
Mitch Mitchel (jimi hendrix experience)
John Bonham (led zeppelin)
Martin Lopez (opeth)
Mike Portnoy (dream theater)

Ik hou ervan als drums echt wat toevoegen aan de muziek, en je er ook echt naar gaat luisteren, helaas gebeurt dat nog veel te weinig..

BassAgent
13 februari 2005, 12:27
John Bonham (Led Zeppelin)
Keith Moon (The Who)
Virgil Donati (G3)
Vinnie Colaiuta (Sessiedrummer, o.a. bij Sting en Megadeth gespeeld)
Terry Bozzio (solodrummer)

Primitive
13 februari 2005, 12:33
drummers? Pfft geen idee, laatst een filmpje gedownload van een jongetje van 8 die een enorme badass drumsolo deed en daarmee alle nirvana drummers bij elkaar (doelend op topicstarter) heel erg heeft zitten 0wn3n, inmiddels schijnt diet gast bijna 20 te zijn, ben beniewd of hij NOG beter is geworden :o


tony royster junior, hij is verdomd goed op dat filmpje, maar volgens mij is ie er niet op vooruit gegaan, snelheid verloren enz :wink:

Azrael
13 februari 2005, 12:38
Kirk Covington van Tribal Tech

Brianmayrulezzz
13 februari 2005, 13:34
en één van de grootste drummers aller tijden wordt vergeten , cosey powell , helaas ook alweer dood. (gevaarlijk drummen als ik zo zie hoeveel er al dood zijn)

ej vriend, tis wel cozy powel :wink: Supervet die gast idd 8-)
Ken je van Live at the Brixton accademy van Brian May het drumsolo in Resurrection? :o Zo niet, nu downloaden (of kopen die CD)!

frekie
13 februari 2005, 16:09
Veel dooie drummers idd. Doet me denken aan die scene uit de film Spinal Tap waarin ze uitleggen wat er met al die vorige drummers vd band is gebeurd. De meeste waren "spontaneously combusted" = spontaan ontploft :-D :-D

tillens
13 februari 2005, 20:37
Mike Malinin
Grant Young
Sterling Campbell
Cyril Directie
Martijn Bosman

Hans Eijkenaar!

Luc-O
13 februari 2005, 22:12
Nog niet genoemd, maar ook leip goed:

Deen Castronovo (o.a. Vai, Friedman, MacAlpine), Mike Mangini (Annihilator, Vai, Extreme), Jeff Campitelli (Satch), Paul Geary (Extreme), Atma Anur (Becker, Kotzen), Shane Gaalaas (Yngwie, Vinnie Moore), Sean Kinney (Alice in Chains), Vinnie Paul (Pantera, Damageplan),

Mr Freeze
14 februari 2005, 00:05
Dennis Chambers, Pete Sandoval

BassAgent
14 februari 2005, 14:21
Pete Sandoval
Of course, de drummaniak van Morbid Angel.

Michiel88
14 februari 2005, 18:52
Norman Bonink, Oscar Kraal, Chad Smith, Weckl...

en natuurlijk mezelf :razz:

1959SLP
1 maart 2005, 19:25
-John Bonham: de meest gerespecteerde drummer onder de drummers.
-Bill Bruford
-Cozy powell
-Ted McKenna
-Neil Peart
-Mitch Mitchell
-Clive Burr
-Alan White

Bluesbreaker
1 maart 2005, 20:42
Ginger Baker!

WICKED
3 maart 2005, 11:37
MIKE PORTNOY!!!

Dat is dan ook bijna de enigste drummer die ik ken :)

THW
3 maart 2005, 11:47
Eric Singer (Black Sabbath, Alice Cooper, Badlands, Kiss, Lita Ford band en nog heeeeeeeeeel veel studiodingen :) )

http://www.kissarmysweden.com/artiklar/image/eric_singer_225x225.jpg

Set Wenker
5 maart 2005, 14:33
Tja dan ga ik toch voor de drummer van mijn favoriete band. Keith Moon!!! Zoals hij achter het drumstel zit te hengsten vind ik echt te gek. The Who is sowieso top natuurlijk. Naar mijn mening een van de beste, zo niet de beste, rock and roll bands aller tijden.

Om de een of andere reden hoor je in discussies over de beste bands aller tijden altijd de namen van The Beatles of The Rolling Stones, maar bijna nooit die van The Who. Veel van mijn vrienden kenden het, op my generation na, niet eens. Een vreemde zaak, want de klasse van The Who is overduidelijk.

Aron Maiden
24 mei 2005, 18:24
JOHN BONHAM
GINGER BAKER
KEITH MOON

Maar de aller allers beste lekkerste drummer vind ik toch

MITCH MITSHEL

drumde bij Jimi hendrix experiece, En hij heeft echt de allerlekkerste Grooves!

Groovy baby!

musicmaniac
26 mei 2005, 01:18
Al genoemd, Ginger Baker, voor mij de grootste .. dan een paar waar ik d enaam niet van ken, alleen de band : drummer van Blondie, de E-street band en Pearl Jam ..

Ook:

Jim Keltner
Mick Fleetwood, heel eigen stijl en grote invloed op de muziek ..

Mitch Mitchell is hier een paar keer genoemd, maar dat vond ik nu zo'n irritant mannetje op drums .. Die van de Band of Gypsies (ben al weer een naam kwijt) vond ik veeeeel lekkerder klinken bij Hendrix.

Trouwens, ik vind de drummer van Direct ook geweldig (zal wel afgemaakt worden nu)

wanna1
26 mei 2005, 20:49
Trouwens, ik vind de drummer van Direct ook geweldig (zal wel afgemaakt worden nu)

geweldig niet, goed wel.

Jimmy Chamberlin is the best

^smurf
26 mei 2005, 21:21
jimmy chamberlin is idd zalig
verder nog die van explosions in the sky (vetste drumlijn dat ik ken op Have you passed through this night, checken!!)
drummer van karate, en hakon gebhart van motorpsycho

wanna1
26 mei 2005, 21:50
Wat is dat xplsions in the sky?

Ik heb ff dat nr. gedowned en ik hoor inees billy zijn stem.

^smurf
27 mei 2005, 13:00
die stem is een sample van the thin red line, een stuk waar ze net een vc dorp aangevallen hebben, en het hoofpersonage zit zn gedachten erna wat te spuien terwijl hij het slagveld bekijkt, dan wordt er nog een vc afgeschoten die nog een beetje leven in zich had (die knal)

explosions in the sky is een postrock groep uit texas, instrumentale muziek
een van mn favo's van dit moment. De cd waar dat nummer van is, is echt hemels imo

trouwens, een leuk weetje, op de hoes van die cd staat er een vliegtuigje met daaronder this plane will crash tommorow en de cd is uitgekomen op 10-9-2001, how u like them apples :)

Trocar
29 mei 2005, 02:15
Erm...

Tony Williams! Inderdaad, van Tony Williams' Lifetime!

Vampire
10 juni 2005, 19:05
Oe, oe, ben ik al voorbij gekomen? :D

mijn favoriete drummer is toch wel Nicholas Barker... ex-Cradle of Filth, ex-Dimmu Borgir, nu in Old Man's Child.
Persoonlijk vind ik hem de beste metal drummer die er is, beter nog dan Dave Lombardo van Slayer en Fantomas (en ex-Apocalyptica). Die kan er ook wat van :o

Vampire
10 juni 2005, 19:10
Ik ken de namen niet, maar de drummer van The Police en die van the Smashing Pumpkins vind ik subliem. En Keith Moon natuurlijk

die van the Police was ik vergeten... Heb Ceasar Zuidewijk een keer op tv horen zeggen dat zelfs hij niet de nummers van the Police allemaal na kan spelen, zo ingewikkeld drumt die gast... dat zegt toch wel wat :o

Jollert
10 juni 2005, 19:46
Thomas Lang kan ook wel een behoorlijk potje drummen

TMKXL
13 juni 2005, 15:15
Mike Portnoy.

Sonno
16 juni 2005, 05:48
Gene Hoglan - Death, strappinmg Young Lad, etc.
....... ??? - Dying Fetus (Destroy the opposition en Gotesque impalement)
Nick Barker - Dimmu Borgir
Dean Castronovo - Een heleboel sologitaristen
Dennis Chambers - Heleboel Jazz
Vinnie Paul - Pantera

bazzieman
6 juli 2005, 12:59
Mike portnoy, beetje afgezaagd maar ook zijn geluid is super!

Ook thomas lang vind ik erg goed. en Tony royster junior! :razz:

dejohan
6 juli 2005, 13:51
Trouwens, iemand de drummer van Bloc Party al eens bezig gezien?

Is een supernerd, en heeft een héél eigen stijl, niet echt supersnelle drumsolo stuff, maar kan wel superstrak drummen. Is net een computer.

Luister op deze link eens naar "Luno".

Philippe
7 juli 2005, 13:27
Mike Portnoy
Lars Ulrich :amp:

Vampire
13 juli 2005, 10:32
Trouwens, iemand de drummer van Bloc Party al eens bezig gezien?

Is een supernerd, en heeft een héél eigen stijl, niet echt supersnelle drumsolo stuff, maar kan wel superstrak drummen. Is net een computer.

Luister op deze link eens naar "Luno".

Klopt, die gast is echt uberstrak, zelfs live enzo, echt goed.

Ik vraag me af of ik Danny Carrey (sp?) al heb genoemd van Tool...

En Alex Holzwarth van Rhapsody. Hij drumt een beetje saai vind ik, vrij veel hetzelfde, maar een vriend van me dacht dat het een drumcomputer was haha. Die gast is wel echt supersnel en superstrak. Hij is dan ook conservatorium leraar in Duitsland.

butters
20 juli 2005, 13:39
tony allen, onlangs nog gezien in antwerpen. fantastische afrobeat!

butters
20 juli 2005, 13:44
dubbel

stringer
20 juli 2005, 20:09
Mijn favoriete drummer is: BOSS DR-3

Waarom ? Die kun je tenminste afzetten :razz: :razz:

bloodiron
20 juli 2005, 22:02
Trouwens, iemand de drummer van Bloc Party al eens bezig gezien?

Is een supernerd, en heeft een héél eigen stijl, niet echt supersnelle drumsolo stuff, maar kan wel superstrak drummen. Is net een computer.

Luister op deze link eens naar "Luno".

ja man

iik vind hem echt goed en vind zijn stijl wel vet,
erg origineel :wink:

THW
22 juli 2005, 20:30
Nick Menza ( Ex Megadeth)
http://megadeth.rockmetal.art.pl/pic/pic_menza26.jpg

Als je hem niet kent moet je maar ff Holy Wars van Megdeth downloaden :D

Reel Big Fish
23 juli 2005, 21:06
Trouwens, iemand de drummer van Bloc Party al eens bezig gezien?

Is een supernerd, en heeft een héél eigen stijl, niet echt supersnelle drumsolo stuff, maar kan wel superstrak drummen. Is net een computer.

Luister op deze link eens naar "Luno".

Welke link?? Kun je die link pm-en??

Btw: de drummer van No Use For A Name vind ik best vet, download maar eens Part Two van ze, best relaxed zeg maar :)

LuukieRayVaughan
25 juli 2005, 16:29
Favoriete drummers zijn:
Jack DeJohnette
Dennis Chambers
Max Roach
En natuurlijk technisch de beste drummer ooit.. Buddy Rich..
Gek man als ik die gast bezig zie... Godverdomme...
En weer valt het me op dat er veel te weinig jazz drummers zijn langs gekomen... Weet trouwens iemand wie er drumde bij Sonny Rollins ?? Die gast heeft namelijk ook echt vette solo's gedaan.

Fox
26 juli 2005, 13:36
De drummer van def leppard, die van de scorpions en die van the shadows.

dejohan
26 juli 2005, 13:51
Trouwens, iemand de drummer van Bloc Party al eens bezig gezien?

Is een supernerd, en heeft een héél eigen stijl, niet echt supersnelle drumsolo stuff, maar kan wel superstrak drummen. Is net een computer.

Luister op deze link eens naar "Luno".

Welke link?? Kun je die link pm-en??

Btw: de drummer van No Use For A Name vind ik best vet, download maar eens Part Two van ze, best relaxed zeg maar :)

Hier is de link, was hem vergeten, luister naar 'Luno':

http://vice-recordings.com/blocparty/silent_alarm/index.php

guitartub
2 oktober 2005, 20:27
Bij de amerikanen mis ik nog:
Lenny White,
Wolfgang Hafner (Metro)

De betere Ned. drummers zijn imo
Hans Eijkenaar (alle stijlen)
Rene Winter (jazz-bebop)
Gideon Fresco (Even Geduld, rock-pop)

vulvasonic
3 oktober 2005, 00:07
Op een voor de hand liggende manier:
Dennis Chambers

En dan op een heel andere manier:
Bill Bruford

En ook weer op een heel andere manier:
Dave Grohl

En niet te vergeten, op weer een heel andere manier:
Keith Moon


Voor Dennis Chambers geldt dat het een drummer is die een stijl heeft waar ik graag naar luister, plus het feit dat het allemaal grenst aan het ongelooflijke.

De andere drie drummers hebben allemaal 1 ding gemeen; ze drummen veel meer als een muzikant dan de meeste drummers. Ze doen duidelijk meer dan 'slechts' het spelen van een ritme en het slaan van wat breaks. Ze zijn (ja, ook Grohl) in staat om een nummer iets extra's te geven, een nummer af te maken of zelfs een nummer naar eigen hand te zetten op een wijze dat het nummer beter maakt. Ik heb veel respect voor dit soort drummers. Ook al piest Bill Bruford Grohl over de kop als het gaat om techniek.
Het zijn MUZIKANTEN en dat is imo het belangrijkste. En dat is iets wat zowel Grohl als Bruford doen.

nopster
4 oktober 2005, 20:56
Twee die nog niet vernoemd zijn:

- Brendan O'Neill (Rory Gallagher, Nine below zero)
- Simon Kirke (Free, Bad Company)

Funkwalker
21 oktober 2005, 17:20
als het op originaliteit aan komt word het natuurlijk Jose Pasilias (hoe schrijf je dat nou weer) van incubus. en anders moet ik maar weer cliché chad smith gaan noemen :D

Tupelo
22 oktober 2005, 01:15
Michael Horrigan van the Afghan Whigs; vind dat die de boel altijd zo heerlijk wist te liften. :( K mis ze...

Cris
23 november 2005, 19:37
Paul Bostaph
Dave Lombardo
Vinnie Paul
Paul markaotichnogwattus(Cannibal Corpse)
George Kollias
Igor Cavalera

Herman
24 november 2005, 19:53
YEAH:
op nr. 1
Travis Landon Barker (Blink 182, Transplants, Box Car Racer)for shure...
daarna
Byron McMackin (pennywsie)
Josh Freese (A Perfect Circle, The Vandals)

Denk dat dit wel ongeveer mn (kloppende) top 3 is...

gorgasm
15 december 2005, 11:21
George Kollias

DA is de man, nog nooit iemand rapper gehoord(http://www.georgekollias.com/index2.htm)
samen met derek roddy(http://www.derekroddy.com)
check de vid's
paul(cannibal)is IMO totaal nie goed, enduidelijk de zwakke schakel in de groep, de man wil mss nog wel mee maar kan het écht nie. Het is n rockdrummer, dan moet je geen deathmetal proberen.
Mike portnoy, I'll check

gorgasm
15 december 2005, 11:28
dubbel

gorgasm
15 december 2005, 11:29
dubbel

gorgasm
15 december 2005, 11:29
dubbel

gorgasm
15 december 2005, 12:02
dubbel

dejohan
15 december 2005, 12:40
Michael Horrigan van the Afghan Whigs; vind dat die de boel altijd zo heerlijk wist te liften. :( K mis ze...

+1

Roy K.
19 december 2005, 11:35
Dennis Chambers

Steve Smith

Dave Weckl

worst
4 januari 2006, 00:44
mike portnoy!!!!!

en lars ulllrich


drum zelf ook, en die 2 zijn 2 grote voorbeelden voor mij :)

polysix
7 februari 2006, 19:49
Mitch Mitchels en Stewart Copeland.
Ik heb een hoop technisch goede drummers voorbij zien komen, maar erg muzikaal zijn ze niet. Deze dubbelbass drummers gebruiken het dubbelbass pedaal als begrenzing van hun muzikaliteit in plaats van dat het een aanvulling op het setje is. Erg jammer.

Cris
8 februari 2006, 01:25
DA is de man, nog nooit iemand rapper gehoord(http://www.georgekollias.com/index2.htm)
samen met derek roddy(http://www.derekroddy.com)
check de vid's
paul(cannibal)is IMO totaal nie goed, enduidelijk de zwakke schakel in de groep, de man wil mss nog wel mee maar kan het écht nie. Het is n rockdrummer, dan moet je geen deathmetal proberen.
Mike portnoy, I'll check

Toch heeft hij niks anders gedrumd dan metal. En is hij nog één van de twee orginele leden van de groep. Maar maakt niet uit, ze blijven goed. IMO.

Maar er zijn zoveel drummers die ik cool vind.

Keith Scott
9 februari 2006, 21:39
Animal! LOL! :cooler:
Ken eerlijk gezegd niet zoveel drummers, binnen Nederlandse grenzen vind ik die Ceasar Zuiderwijk van de Golden Earring wel goed!

gorgasm
10 februari 2006, 15:29
Mike portnoy vind IK eerlijk gezegd geen reet aan.

idd cris, maar weet je iemand die zn tempo benaderd of evenaart?

scramble
26 februari 2006, 14:13
Mike portnoy en dave weckl dan maar :P, ik vint al die slayerlike bands met dubbelbass tempo hoog nogal zinloos, als je een jaartje op fittness zit kan je dat ook.. ik ben meer van de subtieliteit ;)

scramble
26 februari 2006, 14:14
om misverstanden te voorkomen:p respect voor slayer :rockon:

Vonk
26 februari 2006, 14:56
Dubbelbass is juist retevet. Niet het hele nummer, maar af en toe, Raining Blood-style even een flinke dosis.

scramble
26 februari 2006, 17:35
dat is ook zeker waar, het klinkt heel vet en ik luister ook veel van dat soort bands, maar technies gezien stelt het niet zo veel voor, vandaar dat ik liever dave weckl heb dan dubbelbass freaks..

nielsduursma
21 maart 2006, 19:08
mijn favorieten:
-steve gadd
-shawn pelton
-rick marotta
-steve smith
-dave weckl
-jack dejohnette
-buddy rich
-john blackwell
-billy cobham
-samuel fogarino
-lucas van merwijk

groter dan mijn lijstje favorite gitaristen, maar ik speel ook al zo'n 8 jaar drum, dus daar heb ik tot nu toe meer verstand van :)

El Guapo
21 maart 2006, 20:36
Maurice Jimkes
Rob de Waardt
Ruben van Rompaey
Mike Portnoy
Nick Menza
Dave Lombardo
Scott Travis
Nick d'Virginio

scramble
25 maart 2006, 10:57
Ik ga naar Dave Weckl band :D

J-P
2 april 2006, 00:27
Ik ken alleen Patty een beetje.

Favo drummers:
Gene Hoglan (Dark Angel/
Chad Wackerman (Zappa)
Thomas Haake (Meshuggah)
Dave Lombardo (SLayer, Grip Inc.)
John Dolmayan (SOAD)
Dave Grohl!

Vaderlands en onderschat:
André Borgman (After Forever)
Stephen van Haestregt (erg goed in Paralysis, nu degelijk in WT)