PDA

View Full Version : Nieuw rack .. bij voorkeur 10 HE



yhcmarc
16 oktober 2003, 10:29
Ik ben al op zoek geweest maar kan niet echt vinden waar ik die dingen nou kan kopen. Weet iemand toevallig een winkel / bouwer bij voorkeur in noord holland.

Moet wel een rack zijn met profiel aan de voor en achterkant en 2 deksels.

Thanx

Marc

FNaRK
16 oktober 2003, 10:41
www.marktplaats.nl ?

yhcmarc
16 oktober 2003, 10:42
Daar heb ik uiteraard al gekeken .. maar ik bedoelde meer winkels eerlijk gezegd. Op marktplaats staat niet echt veel namelijk :(

Marc

Raffel
16 oktober 2003, 11:32
profiel? Ik ben een rackn00b....

yhcmarc
16 oktober 2003, 11:55
zodat je aan de voor- en achterkant onderdelen in je rack kan schroeven .. of heet dat niet een profiel :???:

Marc

Chiel
16 oktober 2003, 14:18
www.flightcase.nl


Een 10HE rack met voor en achter deksel, dubbel profiel en dat voor 145 euro incl. verzendkosten en binnen 2 dagen in huis :wink: .

yhcmarc
16 oktober 2003, 16:19
Wow, dat scheelt wel ff met die 333 euro die conrad er voor vraagt ... thanx

Marc

skabouter
18 oktober 2003, 02:54
dirk witte in a`dam heeft wat jij zoekt. laatst nog gezien

Tubefreak
18 oktober 2003, 10:29
probeer dit eens http://www.musik-produktiv.de/rackrobot/rr_01.asp?sid=!06082002

yhcmarc
18 oktober 2003, 16:47
Thnx, ik heb inmiddels een rack besteld bij fligtcase.nl en ben uiteindelijk toch maar voor een 8 HE gegaan. De extra eenheden die nog in de planning staan zullen nog wel een tijd gaan duren.

Wat zijn trouwens de ervaringen met deze DAP kisten ?


Marc

ED BOB
21 oktober 2003, 17:26
Thnx, ik heb inmiddels een rack besteld bij fligtcase.nl en ben uiteindelijk toch maar voor een 8 HE gegaan. De extra eenheden die nog in de planning staan zullen nog wel een tijd gaan duren.

Wat zijn trouwens de ervaringen met deze DAP kisten ?


Marc

Marc,

wat zijn inmiddels je ervaringen met je bestelling bij "flightcase.nl"
d.w.z. levertijd, leverbetrouwbaarheid, kwaliteit van levering, degelijkheid e.d. Ik zit er namelijk ook aan te denken om een 8HE flightcase te bestellen. Alleen ik ben altijd huiverig om dit soort aankopen (ongezien) via internet te doen.

Greetz, Ed

yhcmarc
22 oktober 2003, 10:12
Kreeg eerst netjes een ontvangst mailtje. Werd echter een aantal dagen later gebeld dat 8HE ( die ik eigenlijk dus besteld had ) niet meer leverbaar was, er werd gevraagd of ik interesse had in een van 10, het verschil in prijs tussen die 2 werd gedeeld , dus nu heb ik een 10HE rack voor 123 E .

JE moet gewoon aan de postbode betalen, dus als er niets geleverd wordt kost het je ook niets :)

Marc

ED BOB
22 oktober 2003, 13:48
Kreeg eerst netjes een ontvangst mailtje. Werd echter een aantal dagen later gebeld dat 8HE ( die ik eigenlijk dus besteld had ) niet meer leverbaar was, er werd gevraagd of ik interesse had in een van 10, het verschil in prijs tussen die 2 werd gedeeld , dus nu heb ik een 10HE rack voor 123 E .

JE moet gewoon aan de postbode betalen, dus als er niets geleverd wordt kost het je ook niets :)

Marc

en de kwaliteit en afwerking?
zijn bijv. sloten en handvaten ingefreesd of zijn die er bovenop geschroefd?
By the way.. is 8he nooit meer leverbaar of was dit tijdelijk?

yhcmarc
22 oktober 2003, 14:03
waarschijnlijk tijdelijk .. maar ik krijg hem morgen binnen , dus vrijdag pik ik hem op bij het postkantoor .. ( tenzij mijn huisgenoot morgen thuis is ) .. en dan post ik ff de specs van het rack.

Marc

Chiel
22 oktober 2003, 14:04
Hij is iets lomper als de duurdere 10HE's (heb er zelf ook eentje van Technocase). Het geleidingsprofiel werkt iets anders als met de drie maal zo dure Technocase, maar voor de rest is het een prima ding voor wel heel erg weinig geld!

LordRiffenstein
22 oktober 2003, 14:43
Kan er iemand fotootjes posten van zijn flightcase.nl-rack?

Thanks,

Yoeri

yhcmarc
22 oktober 2003, 14:45
als ie er is zal ik ff een foto maken ..

Marc

Chiel
22 oktober 2003, 15:15
Zodra ik zo'n digicam ding heb :-D

LordRiffenstein
22 oktober 2003, 17:00
Dat rack is dat zo'n DAP-rack???

http://www.licht-geluid.nl/winkel/pdf.asp?i=HLD7375b

Ze zien er degelijk uit en ik heb een kunstaf 6HE van DAP momenteel en ben tevreden.

Chiel
22 oktober 2003, 17:04
Dit zijn idd de racks. Volgens mij is het idd een DAP. Ze zijn echt wel oké, al merk je het verschil tussen de profi-racks wel degelijk (maar ja, ook kwa prijs!).

ED BOB
22 oktober 2003, 17:10
als ie er is zal ik ff een foto maken ..

Marc

Een fotootje zegt vaak meer dan woorden.
Als het effe kan ook nog wat close ups van wat details
Zoals bijv. sloten, handgrepen en montage-profiel
Alsvast bedankt! :dance:

yhcmarc
24 oktober 2003, 10:07
Kan momenteel helaas ff geen foto's maken omdat mijn baas de digitale camera van 't werk mee op vakantie heeft. :(

Maar de 1e indrukken ... GROOT :) .. dat ding is echt lomp. Ziet er allemaal goed uit, het hout is volgens mij gewoon multiplex met een fineerlaag eroverheen aan de buitenkant. Sloten en hoeklijnen zien er allemaal erg strak en stevig uit. Diepe deksels ( hadden wel iets minder diep gekunt aangezien de apparatuur in de case ook 1,5 tot cm naar binnen hangt).

Bij het openmaken echter, een variabel rackprofiel, waarbij je dus boutjes in een rails doet en die bouten plaatst op de plek waar de eenheid moet komen. Niet mijn favoriete manier van werken. De binnenkant van de handgrepen leek met de hand of circelzaag gezaagd te zijn waardoor op de hoekpunten van de handgrepen de zaaglijn nog een stukje doorloopt. Handgrepen zijn wel weer netjes verzonken in het hout. Echter het meest onhandige vind ik dat de grote vleugels voor het openmaken van de kleppen aan de case zitten en niet aan de klep.

Verder was de service netjes, werd meteen gebeld bij een probleem in de levering, de case zit in 2 kartonnen dozen verpakt tijdens het transport. Nu eens kijken of het ding het volhoud met me :)

Hopelijk heb je er wat aan, en de foto's komen dus later.

Marc

LordRiffenstein
24 oktober 2003, 10:26
Marc,

bedankt voor de info. Ik bestel dit weekend een flightcase voor mijn Savage SE en ik ga dan aan mijn lokale kistenboer eens vragen hoeveel een 10HE moet kosten. Zal wel een PAK duurder zijn want hij maakt super-spul.