PDA

View Full Version : Hughes en Kettner 20 Watt tube



heavy-metal-thunder
16 oktober 2003, 08:50
Iemand ervaring met de H&K, 20 Watt combo (full tube). Ik weet niet precies de juiste benaming, maar het is de full tube versie.
Is dit geschikt voor thuis? Voor welke genres?
Mijn favoriete gitaristen zijn Ritchie Blackmore, Brian May, Mark Knopfler, Eddie Van Halen, Toto... maar ik wil ook wel rock spelen van Rolling Stones tot ZZ Top en af en toe ook wat Blues.
Ik speel ook Jazz, maar evt. heb ik hiervoor nog een simpel transistorversterkertje van 25 Watt staan.

heavy-metal-thunder
16 oktober 2003, 15:18
Is er nou echt niemand die iets zinnig over dit ampje kwijt kan????

Harry
16 oktober 2003, 15:29
heb je al op harmonycentral.com gekeken?

heavy-metal-thunder
16 oktober 2003, 22:43
Yep, ziet er goed uit.
Ik ga binnenkort er eentje testen, maar op een half uurtje kan je moeilijk een volledig oordeel vellen. Daarom deze oproep naar mensen die hem al een tijdje gebruiken.
Is ie niet te luid voor thuis???

hadv
16 oktober 2003, 23:08
alles waar op dit forum over wordt gesproken is te luid voor thuis

serieus: ik heb in de flat een 50w buizencombo, gewoon zacht zetten
afhankelijk van alle extratjes krijg je dan toch best een lekker geluid

slayurrr
17 oktober 2003, 00:33
Als het te luid gaat hang je er toch een Powerbrake tussen, ik heb is heel wat info over zulke dingen op gezocht en dat lijkt me echt een goede oplossing voor thuis, die dingen kosten wel duur, maar dan heb je thuis tenminste een vette sound en dat op een aangenaam volume.

riesj
17 oktober 2003, 00:39
Er is inderdaad veel info over attenuators, waar de powerbrake er één van is.
Een goedkopere oplossing is de Weber MiniMass, deze is geschikt tot 25W, dus voor jouw doel perfect. Enige nadeel is, dat je hem uit Amerika moet halen, kan bij Weber zelf, heb ik zelf ook gedaan.
Onder de zoekfunctie kun je ook een nog goedkopere manier vinden (L-pad, als ik de naam goed heb), maar zorg wel, dat het "ohmage" goed is, en dat deze het vermogen aankan.

Groetjes,

Negative K3 fan
17 oktober 2003, 01:02
20 watt is nog steeds vrij hard... maar hij zal vaast wel mooi zijn voor thuis haaaaaaaa, H&K is nou niet bepaald een slecht merk.

heavy-metal-thunder
17 oktober 2003, 08:34
powerbrake en die toestanden, wat moet dat dan wel kosten.
Wat die Weber betreft, Amerika ain't no big problem. Mij zwager woont er en komt met de kerst naar huis. Dus, dat spul zal wel in de koffer kunnen, niet?? Wat zou dit +/- kosten??
Thanx

riesj
17 oktober 2003, 09:37
Wat die Weber betreft, Amerika ain't no big problem. Mij zwager woont er en komt met de kerst naar huis. Dus, dat spul zal wel in de koffer kunnen, niet?? Wat zou dit +/- kosten??


Op onderstaande link kun je prijzen vinden:
http://www.webervst.com/mass.html

Mocht je ook dit teveel vinden, zou ik kijken naar een L-pad. Deze kun je halen bij de lokale elektronica zaak. Maar hier zul je zelf wat onderzoek voor moeten doen en er hoort wat soldeerwerk bij.

Groetjes,

Quink
17 oktober 2003, 12:07
Is ie niet te luid voor thuis???

Ik kan je jammer genoeg geen info geven over de H&K, maar heb zelf thuis een 16W buizencombootje. En als je deze opendraait is het *veel* te hard voor thuis, althans zolang je waarde hecht aan je relatie met de buren en aan je oren.

Echter, zoals al eerder gesteld, je kunt ze ook zachter zetten. Of het geluid nog dan nog naar je zin is hangt van jezelf en van de versterker af.

heavy-metal-thunder
20 oktober 2003, 08:44
Ik ga binnenkort de laatste versie van een Conquest 50 W buizencombo testen (is mij totaal onbekend, is Belgisch). Zou een leuke klank bieden, zonder pedaaltje niet geschikt voor metal. Kent iemand deze amp??? Zeer fraaie prijs. Voor meer info www.bobsmusicstore.com
Maar, 50 W is ook weer luid voor thuis. Dat Weber-spul is ook niet echt goedkoop. Die L-pad, kan iemand mij daar meer info over geven?? Gaat dat ook op een combo??

riesj
20 oktober 2003, 09:34
Hoi,

Zo'n L-pad is prima toepasbaar op een combo. Kost rond een tientje bij de elektroboer. Zo'n L-pad wordt gebruikt bij tweeters.
Ik vraag me dan ook af in hoeverre zo'n L-pad bruikbaar is bij een 50W buizenamp. Ik denk dat je in zo'n geval zelf een L-pad moet ontwerpen en bouwen, met alle bijbehorende nadelen. Bovendien tast een L-pad je geluid aan, dit zal wanneer je maar weinig wilt "soaken" wel meevallen, maar wanneer je het aantal decibel van eindbuisoversturing van een 50W buizenversterker wilt terugbrengen, merk je dit waarschijnlijk wel aardig.

Conclusie: als je een buizenversterker voor thuis wilt gebruiken, hou er dan rekening mee dat je een attenuator nodig hebt om eindbuisoversturing op een acceptabel geluidsniveau te creëren. Hoe groter het vermogen van de amp, hoe meer geld je kwijt bent voor een attenuator.

Verder met je keuze om een 50W amp van bijna 700 euro te gaan testen:
Niet echt geschikt voor thuisgebruik. Ik ken hem niet, maar als ik hieruit mag afleiden, dat je 700 euro te besteden hebt :)
Dan zou ik kijken naar een tweedehands JCM800 en er een attenuator bijkopen. Ben je ook voor 700 klaar en voldoet het aan je eisen. EDIT: Hier heb ik meegenomen, dat je mogelijk een 50W amp wilt gebruiken om mee op te treden :D, anders zou ik lekker een kleine amp nemen met een kleine attenuator :D

Groetjes,

heavy-metal-thunder
20 oktober 2003, 10:16
ugh, ik een L-pad ontwikkelen. Zie ik niet zitten, kan nog geen jack solderen... Wel bedankt voor je raad. Kan ik op een 20 W buizenamp direct een L-pad op aansluiten (inpluggen en gaaz geven...of moet ik nog (laten) knoeien met de soldeerbout ... Want 20 Watt buis loeit nog wel serieus, niet???

Wat die Conquest betreft : staat nou niet precies direct op mijn verlanglijstje. Veel te luid voor thuis, met attentuator wordt het wel duur. Kan ik idd. beter naar Marshall gaan, behoud beter zijn waarde. Ik ga hem wel bij gelegenheid testen. Hoe meer ik hoor en zie, hoe wijzer ik word.

heavy-metal-thunder
20 oktober 2003, 10:18
Kan ik een L-pad op mijn Valvestate 8080 (80 W)?? Want voor te scheuren is ie vrij goed (maar luuuuuuiiiiiiiidddd), maar geeft te weinig warme tonen. Maar dit laatste zou ik kunnen proberen te verbeteren met een Boss bd 2.

heavy-metal-thunder
20 oktober 2003, 10:31
heb even de electronica boer gecontacteerd : hij adviseerde mij om een weerstand in serie tussen amp en boxen te plaatsen. Kost slechts enkele euro's. Werkt dit en wat doet dit met het geluid? Gevaar voor de amp...

Het lijkt mij wel een goedkope oplossing ... te goedkoop om waar te zijn????

Diedo
20 oktober 2003, 19:06
op je valvestate zal het geldverspilling zijn, omdat die een transistor eindtrap heeft, en die is heel neutraal bij elk geluidsniveau. als je em zelfs erg hard zet wordt je geluid zelfs rommeliger vind ik,... kan je em toch beter zachter houden :-D

Diedo

Diedo
20 oktober 2003, 19:09
heb even de electronica boer gecontacteerd : hij adviseerde mij om een weerstand in serie tussen amp en boxen te plaatsen. Kost slechts enkele euro's. Werkt dit en wat doet dit met het geluid? Gevaar voor de amp...

Het lijkt mij wel een goedkope oplossing ... te goedkoop om waar te zijn????

lijkt me wel, want anders zouden vele anderen dat ook al hebben gedaan... heeft iets met het ohmage van je versterker te maken... ik weet er het fijne niet van, mar het lijkt me erg onwaarschijnlijk...

Diedo