PDA

View Full Version : Heb ik te dikke vingers??



Zmurph
15 oktober 2003, 19:40
Vandaag mijn eerste gitaartje gekocht.
Niet veel bijzonders in jullie ogen, maar op een ouwe, of bij gebrek daaraan, een goedkope fiets moet je het leren.

DVD en boek erbij voor de eerste grondbeginselen en akkoorden, maar....

... als ik, zeg maar, alleen de middelste snaar op een fret moet drukken, 10 tegen 1 dat dan ook de snaar eronder ingedrukt word, of minimaal aangeraakt, waardoor er zo'n irri bijgeluid ontstaat.

Toch heb ik heel normale vingers. Geen worssies dus...

En sommige grepen krijg ik niet eens voorelkaar. Misgewoon de lenigheid in de vingers.

En ik begin nu al mijn onderarm te voelen ;-)

Dit zijn zeker precies de dingetjes waarvoor je op gitaarles moet??

amon
15 oktober 2003, 19:43
oefenen, oefenen, oefenen... tot de krampen je blesseren :D

Polytheme Pam
15 oktober 2003, 19:45
gewoon volhouden, gaat vanzelf weg!

simmer
15 oktober 2003, 19:45
elke dag oefenen, komt allemaal goed! en je krijgt vanzelf een paar momenten dat je je gitaar wilt degraderen tot dure vliegenmepper....

Zmurph
15 oktober 2003, 19:51
Jullie kennen deze verschijnselen? En er is dus hoop? ;-)
OK, dan ga ik gauw door.
Ik ga de A'dam Arena alvast reserveren. Jullie zijn bij dezen uitgenodigd!

amon
15 oktober 2003, 20:09
hmmmmm...... :-?

is er gratis bier? :D

Polytheme Pam
15 oktober 2003, 20:10
hmmmmm...... :-?

is er gratis bier? :D

in de ArenA?....denk 't niet...

amon
15 oktober 2003, 20:13
ja, ach, of anders op de kosten van smurf

ozzy
15 oktober 2003, 20:16
ja, ach, of anders op de kosten van smurf

Ja, de biersmurf :-D

renier
15 oktober 2003, 20:18
hahaha.. kan me nog wel herinneren dat ik bij mijn eerste poging tot een barre akkoord dacht: "ik leer nog eerder een mier melken met bokshandschoenen aan dan dat ik dit akkoord zuiver kan laten klinken!"

kwestie van soepele vingers kweken en veeeeeel spelen...

amon
15 oktober 2003, 20:22
ja, ach, of anders op de kosten van smurf

Ja, de biersmurf :-D

ejah, dat zal ik eens tegen vader abraham zeggen; de biersmurf heb ik nog nooit gezien in een tekenfilm!

ozzy
15 oktober 2003, 20:25
ja, ach, of anders op de kosten van smurf

Ja, de biersmurf :-D

ejah, dat zal ik eens tegen vader abraham zeggen; de biersmurf heb ik nog nooit gezien in een tekenfilm!

Met teveel bier op ga je hem vanzelf wel zien hoor :razz:

Zmurph
15 oktober 2003, 20:29
hmmmmm...... :-?
is er gratis bier? :D
Ja hoor: als IK leer spelen, èn ik sta in de Arena, laat ik 'em vollopen met bier. Met een schuimkraag van twee vingers onder de rand!
... BierZmurph .... grijns

amon
15 oktober 2003, 20:32
miljonair?
1 biertje (30cl?) kost 2 euro: arena (heel veel liters...). maargoed, daar houd ik je aan! (zal toch niks van komen, maja)

iam
15 oktober 2003, 20:32
welke gitaar is het nu gewordne?

Zmurph
15 oktober 2003, 21:06
welke gitaar is het nu gewordne?
Ja, da's weer een verhaal op zich. Ik zou bij Feedback R'dam een zwarte Ibanez GRX70 kopen. Zo'n Start-pack: gitaar, versterkertje, kabel, picks, neckstrap.
Eerst gebeld. Ja, die hebben we op voorraad hoor!
OK. Beneden bij de balie stond een GSA60, ook zwart. De verkoper hield ze beide even naast elkaar. Omdat de GRX70 twee Humbuckers heeft, en ik 'em er ìets mooier uit vond zien, was de keuze snel gemaakt: de GRX70.
Affijn, afrekenen maar. DVD-lespakket erbij. Verkoper loopt behulpzaam mee naar de kassa, en draagt de doos-met-inhoud.
Kom ik thuis, blijkt dat 'ie toch een GSA60 heeft meegegeven.
Ik bellen: Nee, ja, de GRX70 hebben we niet meer in 't zwart.
Niou laten ze er eentje uit Apeldoorn komen, en die hebben ze dan zaterdag in huis. Dus pas zaterdag kan ik op mijn GRX70 spelen.
OK, pielen dan.
EN nu ben ik toch maar bezig met de GSA60. Want nou heb ik een gitaar, en dan zal ik er geluid uitkrijgen ook!!!
Maar wel voorzichtig: geen krassen maken...

bert k
16 oktober 2003, 09:05
Haha, klinkt als de standaard Feedback behandeling :-D

Zmurph
16 oktober 2003, 09:08
Haha, klinkt als de standaard Feedback behandeling :-D
Nah, lekker dan...
Iets anders / beters in de hoek, let's say, A'dam, R'dam, 's-Hage?

bert k
16 oktober 2003, 09:16
Ja, Peter Verspuij www.peterverspuij.nl Zit in Rotterdam Zuid, grote collectie, en hele aardige gasten. Trouwens, Feedback is niet echt slecht of arrogant of zo, alleen maar erg slordig.

Zmurph
16 oktober 2003, 09:20
Ja, Peter Verspuij www.peterverspuij.nl Zit in Rotterdam Zuid, grote collectie, en hele aardige gasten. Trouwens, Feedback is niet echt slecht of arrogant of zo, alleen maar erg slordig.
Ik moet ook zeggen dat de betreffende verkoper OK overkwam. Liep lekker zijn appeltje te eten tijdens de gesprekken, en adviseerde wel goed, geloof ik.
Dattie de verkeerde spullen meegaf, nou ja, shit happens, zullen we maar zeggen.

Toen ik later belde over de vergissing, kreeg ik hem toevallig direct aan de telefoon. Ik hoorde het schaamrood op zijn kaken verschijnen.
Ook aan de telefoon weer uiterst behulpzaam. Zaterdag kan ik dus de goede set ophalen. Om 10:00 sta ik voor de deur!! ;-)

RRRobin
16 oktober 2003, 14:07
Haha, klinkt als de standaard Feedback behandeling :-D

+1 :-D

roppie
16 oktober 2003, 15:26
haha inderdaad, paar maanden geleden waren ze vergeten m'n bestelling te bestellen :D harstikke aardig die gasten(vooral als 't rustig is in de winkel), maar wel erg slordig

Zmurph
16 oktober 2003, 21:52
haha inderdaad, paar maanden geleden waren ze vergeten m'n bestelling te bestellen :D harstikke aardig die gasten(vooral als 't rustig is in de winkel), maar wel erg slordig
Ja, 't was inderdad errug rustug. Zaterdag-morgen om 10:00 zullen ze ook wel weer hartstikke aardig zijn ;-)

Frankiefrank2
16 oktober 2003, 22:03
ow

Maiden Michiel
17 oktober 2003, 08:27
Vandaag mijn eerste gitaartje gekocht.
Niet veel bijzonders in jullie ogen, maar op een ouwe, of bij gebrek daaraan, een goedkope fiets moet je het leren.

DVD en boek erbij voor de eerste grondbeginselen en akkoorden, maar....

... als ik, zeg maar, alleen de middelste snaar op een fret moet drukken, 10 tegen 1 dat dan ook de snaar eronder ingedrukt word, of minimaal aangeraakt, waardoor er zo'n irri bijgeluid ontstaat.

Toch heb ik heel normale vingers. Geen worssies dus...

En sommige grepen krijg ik niet eens voorelkaar. Misgewoon de lenigheid in de vingers.

En ik begin nu al mijn onderarm te voelen ;-)

Dit zijn zeker precies de dingetjes waarvoor je op gitaarles moet??

Weet je zeker dat je je vingers krom genoeg houdt? Dus niet te plat zodat je de snaar eronder raakt?

Raffel
17 oktober 2003, 10:06
Dikke vingers? Heb je Dino Cazares wel eens gezien? :-D

wietse
17 oktober 2003, 10:24
Dikke vingers? Heb je Dino Cazares wel eens gezien? :-D
ik nog nooit heeft die net zulke gigantische handen als bb king?

belfrink
17 oktober 2003, 11:26
hahaha.. kan me nog wel herinneren dat ik bij mijn eerste poging tot een barre akkoord dacht: "ik leer nog eerder een mier melken met bokshandschoenen aan dan dat ik dit akkoord zuiver kan laten klinken!"

kwestie van soepele vingers kweken en veeeeeel spelen...

Haha, inderdaad. In het begin dacht ik dit ook. Ik kan me zelf nog goed herinneren dat in de intro van "Fear Of The Dark" maar met een vinger speelde. :D Maargoed: dat was 3,5 jaar geleden.

Zmurph
17 oktober 2003, 23:27
[quote="Maiden Michiel
Weet je zeker dat je je vingers krom genoeg houdt? Dus niet te plat zodat je de snaar eronder raakt?[/quote]
Ehm...ja, volgens mij probeer ik mijn vingertoppen zo haaks mogelijk op de snaar te plaatsen. Dus met het kleinst mogelijke oppervlak, zeg maar.
Vandaag was ik bij Van Dijk, of Dijkman, weet ik veel, aan de Rozengracht in A'dam, en toen legde ik daar het 'probleem' voor.
t'Schijnt heel normaal te zijn voor een beginner. Ik wil mezelf nog geeneens 'beginner' noemen, want een beginner is al veel beter en verder dan ik ;-)

Zmurph
17 oktober 2003, 23:31
welke gitaar is het nu gewordne?
Ik heb inmiddels mijn GX70. Belde vanavond maar even met Feedback R'dam. En ja hoor, hij was er!! De gelijk in de auto gestapt, en onder het genot van een CDtje van Joe Satriani en Steve Vai die kant opgereden.

Inmiddels staat de gitaar te binken in de woonkamer, en zit ik hier achter de PC op Gitaarforum....

Ben er wel al achter dat ik de GRX70 beter/mooier vind dan de GSA60.

Maar spelen kan ik nog niet.... Ik moet nu accoorden gaan 'pompen', toch??

Zmurph
17 oktober 2003, 23:33
miljonair?
1 biertje (30cl?) kost 2 euro: arena (heel veel liters...). maargoed, daar houd ik je aan! (zal toch niks van komen, maja)
Ik denk het ook niet, maa je WEET het nooit! Blijven hopen!
Wie weet zeg je over 10 jaar: Goh met die Zmurph zaten we 10 jaar geleden op Gitaarnet. Toen kon 'ie nog niks.... :-)
......Keep on dreaming .......

bert k
17 oktober 2003, 23:34
Ja, dat wordt effe afzien. Oefenen, oefenen en meer oefenen.Komt allemaal goed. :-D

Zmurph
17 oktober 2003, 23:37
Ja, dat wordt effe afzien. Oefenen, oefenen en meer oefenen.Komt allemaal goed. :-DIk zal je maar geloven ;-)