PDA

View Full Version : Basversterker kapot!!?? t lijkt wel of ie vermogen verliest!



-StaRscReaM-
15 oktober 2003, 18:56
Beste mensen,

Ik heb zo'n 5 maande geleden een basgitaar + versterker gekocht. Nouw was ik daar zeer tevreden over tot een week geleden ongeveer.... Het gaat hier om een "Aria AB-50" 50 watt versterker. Vorig week begon ik een beetje te merken dat de bas soms wat minder werd, je merkte dit alleen als je goed luisterde. Maar het werd steeds erger!! Als k nu speel dan valt de bas zo ongeveer om de 10 seconden volledig weg!! T lijkt wel of de speaker gewoon niet meer trilt!! Ik heb hem in de winkel gekocht, maar deze versterker was niet van hun. Ze zeide dat ze hem hadden opgekocht uit een zaak die leeggerooft was... Toen ik voor die versterker ging kijken was ie kapot, de volume knop deed het niet meer en hij kraakte. De winkel zei dat ze dit konden maken en dat hebben ze ook gedaan. Toen ik hem kocht deed hij het gewoon en kreeg ik er een jaar garantie bij. Weten jullie wat er mis mee is en of je het kunt verhelpen?
alvast bedankt voor jullie reacties

greetz Darell

basswasp
15 oktober 2003, 19:42
Zo te horen valt het onder de garantie. Terug met dat ding en laat de winkel uitzoeken wat ze er verer mee moeten...

ToolRulez
15 oktober 2003, 19:55
Zou het niet aan je gitaarsnoer of jack kunnen liggen?

dikkie dik
15 oktober 2003, 20:09
actieve bass. batterij??

Ruud
15 oktober 2003, 20:12
-Batterij in je Bas misschien (bijna leeg), actieve gitaren...blablabla....(is wel vaker de oorzaak.. terwijl mensen direct denken dat hun gitaar of amp kapot is.. :D )

-Kraakt ie als je aan de knoppen draait???.. zoja, probeer dan eens flink wat contactspray achter de knopmechanieken te spuiten...

-Kun je hem nog terugbrengen???... Zo ja, afblijven en die lui van de winkel het probleem op laten lossen...

-Zo nee, loshalen en kijken wat er mis is, (zou ik iig wel doen in zo'n geval.., helpt vaak niet, maar ja, ben nu eenmaal zo nieuwsgierig.. en soms helpt het ook echt...

-Op de kop houden en flink schudden, baat het niet, dan schaadt het ook niet.. (laat effe weten of je dit ook echt hebt gedaan)

Venomer
17 oktober 2003, 13:34
-Op de kop houden en flink schudden, baat het niet, dan schaadt het ook niet.. (laat effe weten of je dit ook echt hebt gedaan)

Nog beter: maak er een filmpje van en post hem hier. Kunnen we lachen. (Dat wilde je toch, Ruud?) :wink:

-StaRscReaM-
17 oktober 2003, 15:26
Haha op de kop houden en schudden lijkt me niet zow goed id :razz:
Ma bedankt voor de reacties! ik ga er dit weekend mee terug. Ik denk dat ik het ook zelf kan maken, maar als er iets mis gaat (grote kansbij mij hehe :wink: ) dan ben ik mijn garantie kwijt... duss das niet zow slim