PDA

View Full Version : Floyd Rose bruggen...



Distance
15 oktober 2003, 17:44
Heeft iemand ervaring met de Floyd Rose bruggen?

Hoe stel je zo'n zwevende brug snel af en wie heeft er al ervaring met deze bruggen?

Negative K3 fan
15 oktober 2003, 17:49
volgens mij zijn die dingen vrij onbekend, dus ik denk niet dat er hier veel deskundigen zitten.

bert k
15 oktober 2003, 17:53
Dat geldt dan zeker alleen als je uit Haaksbergen komt. :)
Kom op, NK3, die jongen zit bij je om de hoek...

Izegrim
15 oktober 2003, 19:01
Mij is bekend dat ze eind jaren zeventig tot begin jaren tachtig op alle Gibsons geleverd werden. Misschien kan een gitaarveteraan zich nog één herinneren...

Brat
15 oktober 2003, 19:49
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

HAHA, dit is een geintje, right?

JV
15 oktober 2003, 20:06
ik kan me ook nog vaag uit de jaren 70/80 herinneren dat er enkele bluesmannen met die dingen stonden te spelen. ik was toen ooit naar een eric clapton concert (jeetje, wat kan die man spelen trouwens, maar zal mijn leeftijd ook wel een beetje zijn) en hij speelde toen op een gitaar met zo'n ding. de toon vond ik toen wel vrij levenloos. was niet veel aan de sound, gelukkig was het spel onovertroffen

CHMC
15 oktober 2003, 23:11
volgens mijjjjjj...

is het Neg. K3 zelf;

Je kiest niet voor niets de naam DISTANCE maar zet er dan toch haaksbergen onder, om het niet te opvallend te laten zijn.

Doorbreken van een patroon heet dat ;)

urezna
16 oktober 2003, 08:34
zijn die bruggen heel anders dan degene die onder licentie gemaakt zijn, zoals bijv op Ibanez gitaren?
Zo nee, dan zijn er wel mensen die je kunnen helpen lijkt me, en wat is dan exact je probleem?

mrweird
16 oktober 2003, 08:36
Wat een ongein... :-D
Zorg er voor dat de grondplaat van de Floyd evenwijdig loopt met de bovenkant van de body. Dit doe je door de schroeven aan de onderkant van de body (de twee schroeven waar de meestal 3 veren aan vast zitten) losser en verder in het hout te schroeven. Intoneren doe je door een snaar los te draaien. Schroefje aan bovenkant zadel floyd los te draaien, zadel naar voor of achteren trekken, schroef weer vast draaien, snaar op stemming brengen en checken of tie nu goed is. Nooit de hoogte instellen met de buitenste schroeven terwijl de gitaar op stemming cq snaren gespannen is! Daarmee sloop je de knive edges..

Maiden Michiel
16 oktober 2003, 09:02
Gebruik anders even de zoekfunctie of kijk op:

http://www.jcfonline.com/ubb/noncgi/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=7;t=000757

kokeleko
16 oktober 2003, 11:18
Hier staat ook wel wat op........

http://electricguitar.50megs.com/tremolo.htm

Distance
16 oktober 2003, 12:16
Ok, bedankt voor de (serieuze) reacties...
Fijn dat er ook nog gitaristen zijn die een poging doen elkaar serieus te helpen!

Groetjes Niek

(en nee, ik ben niet de negatieve K3 fan. Haaksbergen mag dan wel klein zijn maar we lijken gelukkig niet allemaal op elkaar...)

CHMC
16 oktober 2003, 14:54
sorry, bij deze!

Leek zo overduidelijk ;)

skabouter
16 oktober 2003, 16:44
wacht, dit is wel fucking humor................

hij komt uit haaksbergen, en heeft dan als forum naam "distance" :D :D

Distance
16 oktober 2003, 17:11
Haha, altijd leuk, grapjes uit Alkmaar....

:lol:

Barret Wallace
14 januari 2004, 12:41
volgens mij zijn die dingen vrij onbekend, dus ik denk niet dat er hier veel deskundigen zitten.

HAHAHAHAHAHAAHAHAHAHA

Maiden Michiel
15 januari 2004, 09:24
Floyd Rose \m/!!

heavy-metal-thunder
15 januari 2004, 14:26
De werkwijze van mrweird kan ik volledig mee instemmen. Ik heb op mijn stokoude Ibanez RG zo'n Floyd Rose. Eens goed op stemming gebracht, ontstemt dit niet snel. Maar oh wee als je een alternatieve stemming wil. Nog erger als je tijdens een optreden een snaar breekt. Vals dat ze dan staat. Kan je best je akkoorden en lead op 1 snaar spelen. Effe bijregelen kan je wel schudden. Bij unibends moet je de niet opgedrukte snaar een beetje opduwen want de toon zakt. Wil je dikkere/dunner snaren dan moet je de veren bijregelen.

Omdat ik toch geen tremolojanker ben wogen de nadelen feller op dan de voordelen. Daarom heb ik mijn Floyd rose geblokkeerd met een houten blokje en een dun latje.

Javaca
15 januari 2004, 17:09
Of het is een maatje van hem. (Weet je nog wel die sneeuwfoto's)

Negative K3 fan
15 januari 2004, 18:03
Of het is een maatje van hem. (Weet je nog wel die sneeuwfoto's)

noep.

Anders Destium
15 januari 2004, 18:18
Floyd Rose bruggen hebben 2 grote nadelen:
Ze zijn ontzettend lelijk
Ze stinken

heavy-metal-thunder
15 januari 2004, 19:56
Floyd Rose bruggen hebben 2 grote nadelen:

Ze stinken

Niet als je kan spelen :???: