PDA

View Full Version : Humbucker in Squier zette ja of nee???



The guitarboy
15 oktober 2003, 17:34
Hallo ik heb een squier en wil daar graag een humbucker in zette. Kent iemand een winkel waar ze Slagplaaten verkopen voor squiers met gaten voor Humbuckers??

En wat voor Humbuckers moet ik er dan in zetten??

Negative K3 fan
15 oktober 2003, 17:50
je kutn er single coil sized humbuckers in zitten ipv full sized. Bijvoorbeeld de Seymour duncan hot rails, lil 59, JB jr., lil screamin demon, Dimarzio: fast track, fast track 2 etc.

The guitarboy
15 oktober 2003, 18:02
en wat kost zo'n seymour duncan Hot rails??

Negative K3 fan
15 oktober 2003, 18:04
+/- 100 euro, 2e hands waarschijnlijk goedkoper, je vindt ze wel op ebay.de enzo.

hugo
15 oktober 2003, 18:29
De slagplaat vervangen is misschien niet voldoende, misschien moet er ook in de body worden gefreesd om voldoende ruimte vrij te maken voor een humbucker. Ik denk dat erbij een squier een groot gat zit, dan maakt het niet uit en is alleen de slapplaat aanpassen of vervangen voldoende.
Een nieuwe slapplaat kan je kopen bij voxhumana of beter texas&tweed ze hebben geen website maar wel een telefoon. 0118 470935.

Stitch
16 oktober 2003, 13:12
Heb hetzelfde in mijn Squier STRAT, zat gewoon een groot gat in, geen probleem dus. Heb de slagplaat uitgefreest, maar misschien kan je voor die moeite net zo goed een goedkoop 1ply HSS slagplaatje kopen.

Negative K3 fan
16 oktober 2003, 15:26
volgens mij zat er in mijn squier geen groot gat.

green_day
16 oktober 2003, 16:37
gewoon gaan voor een humbucker (dus echt die dikke plak). Een slagplaatje kun je op vox humana online store wel krijgen

Negative K3 fan
16 oktober 2003, 16:58
waarom voor een grote gaan? Kleine is even duur, scheelt andere moeite en klinkt (nagenoeg) hetzelfde! En er is ook een kans dat je moet gaan frezen, dat zou pas onzin zijn als je ook gewoon een SC sized HB erin kunt gooien.

Stitch
16 oktober 2003, 18:23
squiers zijn gebouwd om te verbouwen, mee te experimenteren van te houden en voor eeuwig bij je te blijven.... :P

The guitarboy
16 oktober 2003, 18:46
Het gat in mijn squier is vrij groot jah. Maar maakt het nou veel uit een groote humbucker of zo'n single coil maat humbucker??? en als ik zo'n single coil maat koop moet ik mijn slagplaat dan ook helemaal veranderen nee tog??

The guitarboy
16 oktober 2003, 18:47
Oh ja en nog wat. Kan ik dan niet beter een nieuwe gitaar kopen???
Een ibanez ofzo??

Negative K3 fan
16 oktober 2003, 18:59
Oh ja en nog wat. Kan ik dan niet beter een nieuwe gitaar kopen???
Een ibanez ofzo??

JAAAAA, doe dat!!1 zul je e cht geen spijt van krijgen, toen ik alleen mn squier nog had dacht ik ook dat hij wel ok was (kwa bespeelbaarheid en sound) toen kreeg ik een andere en heb de squier sindsdien niet meer aangeraakt hahaaa.

The guitarboy
16 oktober 2003, 19:27
Ik zat al een beetje rond te kijke maar wat is nou een ideale gitaar om bijvoorbeeld Metallica mee te spelen ik wil niet gelijk zoveel geld uitgeven.
Dus daarom denk ik dat ik hem tweedehands ga kopen.

Branzojo
16 oktober 2003, 19:32
Een bezem met emg's ???? :-D :-D :-D

The guitarboy
16 oktober 2003, 19:35
:???: :???: :???: LOL

michielv
17 oktober 2003, 12:14
Ik zat al een beetje rond te kijke maar wat is nou een ideale gitaar om bijvoorbeeld Metallica mee te spelen ik wil niet gelijk zoveel geld uitgeven.
Dus daarom denk ik dat ik hem tweedehands ga kopen.

Tsja, misschien zou je een EMG humbucker (de experts hier weten welke :-) ) kunnen kopen en die eerst in je Squier zetten. Mocht dat uiteindelijk niet bevallen koop je later een andere, betere gitaar waar je die EMG weer in kunt zetten. Want je schijnt voor Metal(lica) toch wel veel met zo'n EMG te kunnen.

Desnoods maak je van een stukje triplex een simpele slagplaat met alleen een gat voor de brughumbucker en een volume potmeter en laat je de slagplaat van je Squier intact. Kun je die altijd weer terugbouwen als je die wilt verkopen.

gerrekat
17 oktober 2003, 12:21
Ehmmm dan lijkt een Squier me niet echt de ideale gitaar...ik bedoel een EMG (81 in dit geval) is al bijna duurder dan een squier strat!

michielv
17 oktober 2003, 13:39
Ben ik met je eens, maar ja, die Squier heeftie nou eenmaal al en die EMG wil hij toch kopen (uiteindelijk). Dus zo kun je de uitgaven een beetje spreiden.

En als je een tijdelijk slagplaatje maakt kun je de gitaar weer terugbrengen in originele staat en dan brengt het nog best een paar centen op.

The guitarboy
17 oktober 2003, 14:31
Ja dat zou een optie zijn maar ik denk dat ik dan tog maar een andere gitaar ga kopen, en deze squier verkopen.