PDA

View Full Version : martin 000m



waayer
15 oktober 2003, 15:23
kan iemand mij vertellen of dit een goede gitaar is?
en wat eventueel een gelijkwaardige of een betere gitaar is.
hij is voornamelijk bedoelt voor fingerstyle blues.
de 000m heb ik gezien voor 1100 euro.

bert k
15 oktober 2003, 15:38
Ja, dat zijn hele mooie gitaren, en dat is ook wel de prijs dacht ik. Kijk ook eens bij Taylor, Gibson, Lowden, Lakewood, dat zijn allemaal merken die in dezelfde klasse gitaren maken.

waayer
15 oktober 2003, 15:50
ik heb ook gekeken bij taylor maar die zijn toch nog een stuk duurder als de martin.ik zie wel op dit forum dat de meeste zweren bij een taylor,
ik heb er nog nooit een bespeeld dus ik kan er niet over oordelen

willem1940
15 oktober 2003, 16:50
Ik zou ze in winkels uitproberen. Als een gitaar niet goed "voelt" is het ALTIJD een miskoop, hoe mooi het ding er verder ook uitziet.

Wèl zaak dat je al wat speel-ervaring hebt, op wat voor oud barrel dan ook (dat kan ik uit je bericht niet goed opmaken).

Buzz
15 oktober 2003, 17:20
Voor de prijs die je noemt kun je een Europese gitaar kopen (of misschien ietsje duurder dan) met betere specs (massief hout). Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding van Martin niet zo gunstig. Bovendien val ik meer voor Europese gitaren (Lowden, Lakewood, Furch, b.v.). Lowden is wel duur, maar de laatste twee hebben een veel betere prijs/kwaliteitsverhouding. Bovendien vind ik de Europeanen veel mooier en karakteristieker van geluid, maar da's misschien chauvinisme van me :wink:
Hoe dan ook, ik zou ze toch eens gaan proberen. Succes

hadv
15 oktober 2003, 23:08
ik vind het moeilijk om de prijzen te vergelijken, het zijn allemaal mooie gitaren, elk met een eigen klank

toen ik zoekende was (ik ga me herhalen) heb ik op van alles gespeeld
(niet op Furch geef ik toe)
allemaal prachtig, ook de 'dure' koreanen (dus goedkoper dan usa en europa)

het is gewoon verrot moeilijk, omdat ze allemaal mooi klinken en lekker spelen. dus uiteindelijk met 2 jongens van de winkel tegelijk op drie gitaren zitten spelen.
het is een martin (d2r) geworden omdat die, in mijn oren, wat helderder was. mijn ogen gaven de voorkeur aan een Lakewood, maar mijn oren zijn in deze de baas :-D

Boer Bavo
17 oktober 2003, 16:10
Oren zouden idd altijd de baas moeten zijn... :-) Ik zou nog eens even rondkijken, zoals eerder al gezegd bij Lakewood (de paar M1's die ik tot nu toe bespeeld heb, waren allemaal echt wel erg goede gitaren) en ook bv bij Avalon... Mijn oren vonden alleszins dat er nog betere gitaren te vinden zijn dan een Martin 000M. De Lakewood is bv ook volledig uit massief hout gemaakt, de martin niet (het geluid is altijd het belangrijkste natuurlijk, maar toch....)

gertdm
18 oktober 2003, 11:33
perfecte gitaar met een goede sustain en volume voor zo'n pancake klankkast. Toevallig ben ik een nieuwe cd aan het opnemen en heb een 000M te leen van Zwier gitaarbouw (de gitaar is te koop).
Ik heb ook een L'arrivee OM gehad, maar de Martin is iets geprononceerder. Een echte fingerpicker gitaar

maylingjv
19 januari 2004, 23:31
ik volg meer de richting van Buzz van voor een europese gitaar te gaan,en dat geld voor de elektrische gitaren ook in mijn mening.ksnap niet waarom wij perse made in the usa erop staan willen hebben,kdenk dat dit alles te maken heeft met een soort van mediageilheid en geschiedenis natuurlijk ook een beetje ofzo...
wat mij betreft vind je de kwaliteit van santa cruz,collings,taylor en andere high end gitaren zeker terug in de europese markt en voor een betere prijs,