PDA

View Full Version : Fender Twin Amp's Balanced Line Out



Hempo
15 oktober 2003, 15:13
Hallo,
We proberen deze week op te nemen met onze band. Nu is mijn probleem dat ik niet met m'n line out van mn Twin Amp kan opnemen, aangezien er, vooral bij het distortionkanaal een nogal muggerig geluid op komt zetten ipv de sound die je graag wilt horen. (We nemen op op de PC met Cool Edit)
Volgens Basswasp moet ik mn volume op 10 zetten en op die manier zou ik een vol geluid moeten krijgen (hij had er wel wat technische redenen voor, die heb ik niet geheel onthouden). Maar dan krijg je dus burenruzie en word je zelf doof....
We hebben ook al met mics geprobeerd, maar das ook niet de optie (en goede mics kopen/huren is ons te duur)

Heeft iemand een normale oplossing om iets leuks op te nemen met deze Fender versterker?

bert k
15 oktober 2003, 15:50
Tja, je neemt ofwel de line out, ofwel een mic. Meer keuze heb je niet :(
De line out geeft bijna altijd een dun geluid, zeker het scheurkanaal. Toch maar zoeken naar een microfoon. Gewoon een zangmicrofoon ergens lenen, liefst een Shure SM57 of SM58. Versterker hoeft dan niet op 10, maar ik zou hem ook niet te zacht zetten.

Harry
15 oktober 2003, 16:01
heb je geen kast of box waar de versterker met mic in kan? Kun je hem hard zetten zonder overlast of -spraak.

Hempo
15 oktober 2003, 16:50
Harry, ik snap jou niet helemaal... ?

Harry
15 oktober 2003, 16:57
als je je amp met de microfoon in een afgesloten ruimte zet kun je 'm hard zetten zonder dat iemand er last van heeft, en zonder dat je die line-out nodig hebt. Dus misschien een kast of zo, dan heb je de akoestiek niet, maar dan kun je er een beetje galm bijzetten indien nodig.

Wilson
15 oktober 2003, 16:59
het kan ook door je computer komen... dat heb ik ook namelijk, alles wat ik opneem, of het nu microfoon, line in, of gewoon direct van de geluidskaart komt, als je het opneemt klinkt het bij altijd, dunner en blikkerig. Weet niet hoe het komt, maar ligt denkik aan de geluidskaart.

Hempo
15 oktober 2003, 17:27
als je je amp met de microfoon in een afgesloten ruimte zet kun je 'm hard zetten zonder dat iemand er last van heeft, en zonder dat je die line-out nodig hebt. Dus misschien een kast of zo, dan heb je de akoestiek niet, maar dan kun je er een beetje galm bijzetten indien nodig.

Ah zo, hmm ja maar ik zei ja dat we t al geprobeerd hadden met microfoons, en dat geluid wat je dan krijgt is ook niet al te lekker.


het kan ook door je computer komen... dat heb ik ook namelijk, alles wat ik opneem, of het nu microfoon, line in, of gewoon direct van de geluidskaart komt, als je het opneemt klinkt het bij altijd, dunner en blikkerig. Weet niet hoe het komt, maar ligt denkik aan de geluidskaart.

Nee daar ligt t niet aan, we hebben al veel andere dingen opgenomen wat wel goed gaat.

Negative K3 fan
15 oktober 2003, 17:54
gewoon een shuhre sm57 vlak voor de speaker, hardstikke lekker, tenzij je hele gitaar sound van te voren al niet lekker is.

http://www.hyfax.co.jp/seminar/kensei3kan/05.jpg

op z on manier dus.

Hempo
15 oktober 2003, 18:55
Hoe duur, hoe duur ?? :P:P

nicoverduin
15 oktober 2003, 19:50
het kan ook door je computer komen... dat heb ik ook namelijk, alles wat ik opneem, of het nu microfoon, line in, of gewoon direct van de geluidskaart komt, als je het opneemt klinkt het bij altijd, dunner en blikkerig. Weet niet hoe het komt, maar ligt denkik aan de geluidskaart.
Ik heb een EV microfoon via een spiritfolio mengpaneel de PC in. Geen problemen en verbazingwekkend mooi geluid. Nou alleen nog leren spelen.
Nico :-D

basswasp
15 oktober 2003, 19:51
Volgens Basswasp moet ik mn volume op 10 zetten en op die manier zou ik een vol geluid moeten krijgen (hij had er wel wat technische redenen voor, die heb ik niet geheel onthouden).
De Twin Amp stuur niet het voorversterker-signaal, maar het speaker-signaal naar de Balanced Line Out. Op redelijk hard volume van de versterker blijft er op de computer maar een dun golfje over. Daarbij zit dus ook nog eens de onverklaarbare mug (alsof het signaal door de geluidskaart nog een keer vervormd wordt).

Om voldoende signaal binnen te krijgen in de computer moet de Twin Amp dus érg hard staan. Het opnamen via de Balanced Line Out met Ibanez2001's Marshall JCM2000 TSL60 gaat wél zoals we willen.

Voor Hempo: een Shure SM57 kost €109,- (bron: Feedback)

Hempo
15 oktober 2003, 19:54
ahh tnx :)

is dat t geld waard BTW ?

basswasp
15 oktober 2003, 20:11
Dit ligt eraan hoeveel je opneemt en of je een nog beter gitaargeluid wil dan wat we nu hebben (Balanced Line Out + Marshall Clean & Overdrive).

Negative K3 fan
16 oktober 2003, 15:49
ahh tnx :)

is dat t geld waard BTW ?

als je dat een beetje met prijzen van andere mics vergelijkt (vooral van die grote buizen mics voor vocalen etc :)) denk ik het wel :)

Harry
16 oktober 2003, 16:10
en je kunt 'm altijd als zangmicrofoon gebruiken
moet wel bij je stem passen trouwens, heeft wel een beetje een eigen karakteristiek. SM 58 is ook goed voor gitaar, en beter voor zang dan de SM57.

gerrekat
16 oktober 2003, 16:26
SM 57 is een hele goed klassieke instument mic...er wordt zeer veel gitaar mee opgenomen, en in vergelijking zijn ze zeker niet duur...

Ik ben er zelf erg tevreden over, heb ook nog een RODE NT-1 en een Shure LC 16!

nicoverduin
16 oktober 2003, 18:18
en je kunt 'm altijd als zangmicrofoon gebruiken
moet wel bij je stem passen trouwens, heeft wel een beetje een eigen karakteristiek. SM 58 is ook goed voor gitaar, en beter voor zang dan de SM57.

Volgens mij is het net andersom.
Nico

Negative K3 fan
16 oktober 2003, 19:04
SM57 is vooral een mic voor gitaar/bas versterkers/snare drums etc, maar kan ook evt als vocalen mic worden gebruikt. De SM58 is eigelijk een mic voor vocalen maar het klinkt niet slecht als je hem als versterker mic oid gebruikt. Zo duidelijk?