PDA

View Full Version : Wederom snaren : Dean markley



yhcmarc
15 oktober 2003, 12:28
Wat zijn de ervaringen hier met Dean markley snaren, en dan vooral de Blue steel serie. Ik ben nu nog steeds twijfelende tussen D'daddario en Dean markley.

Voordat ik naar D'daddrio ging een paar jaar terug gebruikte ik eigenlijk altijd Dean markley blue steel LTHB setjes. MAar de laatste tijd vind ik die d'addario toch wat minder worden en breek erg veel snaren ( kan ook door mijn speelstijl komen natuurlijk :) ). Nu wil ik eigenlijk wel weer eens wat anders proberen en kom toch weer terug bij mijn oude Dean markley setjes waar ik wel tevreden over was toendertijd ...

Marc

Negative K3 fan
15 oktober 2003, 14:24
Die blue steels schijnen erg goed te zijn, maar ze zijn ook duurder dan ded gemiddelde snaren en niet in veel verschillende diktes enzo te krijgen. Ik ben ze voor in de toekomst aan het overwegen.

hoofd
15 oktober 2003, 21:55
Ik speel zelf zoveel mogelijk op Dean Markley's, maar ze zijn niet overal verkrijgbaar. Ik speel zelf op Dean Markley nickel steel .011-.052, beste snaren die ik tot nu toe heb geprobeerd. D'addario vind ik sowieso niks.

yhcmarc
16 oktober 2003, 09:01
Ok, ik ga toch maar weer terug stappen denk ik, blue steel 0.10 voor mijn ibanez en een LTHB setje voor de ESP. Een vriend van me speelt ook al jaren op die dean markley SLP setjes en is er zeer tevreden over.

Marc

Texter
16 oktober 2003, 13:30
Blue Steel is echt geweldig...de prijs alleen niet... :-?

Bins
16 oktober 2003, 18:22
Ik vond die blue steels juist helemaal ruk, ze waren vet duur, en binnen no time kaput (3 a 4 uur), terwijl mijn ghs snaren (die dus opwaren, vandaar die blue steel) meegaan totdat ik ze zelf vervang.

Maar goed, zo heeft ieder "z'n ding"

Frankiefrank2
16 oktober 2003, 21:39
Ik weet dat het veel uitmaakt qua geluid, maar denk je ook dat ze minder snel breken??

Han Solo
17 oktober 2003, 09:53
Ik heb Blue Steel op al m'n gitaren. Gaan bij mij veel langer mee dan andere snaren. Vind de klank ook top.

sash
17 oktober 2003, 11:14
Blue Steel is mooi als je weinig snaren breekt. Roest niet zo snel enzo en blijven lang helder.
Bij mij zitten m'n snaren gewoon niet lang genoeg op m'n gitaar om te kunnen roesten dus ik volsta wel met een setje Ernie Balls.

coal
17 oktober 2003, 13:09
Ik speelde altijd Ernie Ball slinky's 009, maar in een gekke bui heb ik een setje Deans gekocht bij De Plug in Amsterdam. Wat mij opviel aan die snaren is dat ze een stuk 'strakker' klinken dan de Ernies, die zijn veel blubberiger, tenminste zo leek het. Ik weet alleen dus niet meer watvoor type snaren het waren, hoesje heb ik weggegooid :-)

ruurd
20 oktober 2003, 19:44
Blue Steel masterlijke snaren