PDA

View Full Version : Ik heb m!!!!



Ibanez2001
15 oktober 2003, 00:08
Eindelijk, vandaag bij sacksioni gehaald: n Gibson Les Paul Standard, 2001. Niet he-le-maal nieuw dus, maar daar was t ook een "koopje" voor: 1950 euro. Ik heb alleen geen digicam, anders had ik wel ff een foto gepost... (hij is zwart) Man, dit is het echt helemaal..... Enniewee, ik raak dat muggeplankje van een ibanez nu dus never-nooit meer aan.

Polytheme Pam
15 oktober 2003, 00:12
congrats man, gaaf ding!


foto's!

Negative K3 fan
15 oktober 2003, 00:14
nu nog fgouden hw erop haha nickel ziet er zo oud uit op een zwarte lp.

Ibanez2001
15 oktober 2003, 00:25
Tsja, fintutsj is in tegenwoordig he....

cas121
15 oktober 2003, 08:47
hey congratz,

LP std is DE shit!

(alleen wel effe dit: waarom niet de '02 lp std (ebony)? die heb je 3 tramhaltes verderop voor "maar" 100 euro meer..)

vind trw de iets grotere kop op die vorige lp wel vetter dan bij de '02.

jules
15 oktober 2003, 08:54
wat voor een ibanez ??? ik ben mischien wel geinteresseerd

Ibanez
15 oktober 2003, 09:55
Gefeliciteerd! Je kan er alleen voorlopig niet op spelen met die vingers :)

Marc Oblivian
15 oktober 2003, 09:59
Eindelijk, vandaag bij sacksioni gehaald: n Gibson Les Paul Standard, 2001. Niet he-le-maal nieuw dus, maar daar was t ook een "koopje" voor: 1950 euro. Ik heb alleen geen digicam, anders had ik wel ff een foto gepost... (hij is zwart) Man, dit is het echt helemaal..... Enniewee, ik raak dat muggeplankje van een ibanez nu dus never-nooit meer aan.

Nu alleen nog effe je naam veranderen dus.... :-D

Timmer
15 oktober 2003, 10:11
wat voor een ibanez ??? ik ben mischien wel geinteresseerd

Ik gok op een JS100 :roll:

alhambra
15 oktober 2003, 10:26
He gefeliciteerd man, alleen je oude gitaartje niet meteen afzeiken he :oops: is toch hopelijk wel een tijdje JOUW gitaar geweest.

Dude
15 oktober 2003, 10:53
Enniewee, ik raak dat muggeplankje van een ibanez nu dus never-nooit meer aan.


hahahhahahha thats the spirit ! ibanez is for pussy's

Anders Destium
15 oktober 2003, 11:16
Felici :)

Over Ibanez laat ik me niet uit :lol:

bert k
15 oktober 2003, 11:24
Gefeliciteerd! Mooie plank. (heb ook zoiets...) En niet je Ibbie wegdoen hoor, krijg je spijt van. Laat maar gewoon in een hoekje staan, hij vreet geen brood.

gerrekat
15 oktober 2003, 11:25
Cheers..HAHAA. ik deel je sentimenten over bepalade Ibanez gitaren helemaal!

Nee hoor geintje, gefeliciteerd met je LP dan maar "normale" foto's maken scannen en posten!

skabouter
15 oktober 2003, 11:50
Gefeliciteerd! Mooie plank. (heb ook zoiets...) En niet je Ibbie wegdoen hoor, krijg je spijt van. Laat maar gewoon in een hoekje staan, hij vreet geen brood.

hoezo, "ik heb ook zoiets" ? jij hebt toch een custom !! man, dat is 10x gaver en mooier

maar ibanez, desalnietemin !! een stinkend mooie gitaar ! gefeliciteerd !!!
maarruhhh, nou moet je niet meteen zo onaardig tegen je ibanez doen, hoor

hehe, en ga je nu je naam nog veranderen ?

Hempo
15 oktober 2003, 12:56
Ik zie het al voor me met een optreden:
Ik en basswasp op een yamaha en jij op zo'n les paul geval.
(C) BASSWASP 14/10/2003

basswasp
15 oktober 2003, 13:02
Hehe, maar Hempo... heb je dat zinnetje over die 'noten' ook nog ergens ;)

Hempo
15 oktober 2003, 13:16
noten ?

basswasp
15 oktober 2003, 16:18
"Het gaat niet om de spullen die je hebt, maar om de noten die je speelt"

Toch? ;)

Of heb je liever ook een Les Paul? :D

Hempo
15 oktober 2003, 16:35
dat laatste lijkt me logisch :)
Maarja, ik moet nog eem doorsparen

Les Paul
15 oktober 2003, 21:01
[quote=Nu alleen nog effe je naam veranderen dus.... :-D[/quote]

Zal lastig worden....... :dance:

Uitstekende keus! Ik heb er inmiddels 2:
- '91 Zwarte Les Paul 40th Aniversary
- 2000 Les Paul Gary Moore
Ben bezig met een derde......

The Mule
16 oktober 2003, 07:32
Ik gun iedereen goeie Les Paul, ze spelen echt bijna zichzelf en het zijn toonmonsters in optima forma. Gefeliciteerd! :D

gerrekat
16 oktober 2003, 08:03
Ik wil altijd nog een keer een LP custom hebben (een ouwe dan) maar vind ze veel te duur HAHAHAH...voor erbij dan he!

Misschien als ik er een keer een tegen kom voor een geschikte prijs...ik vind alleen de neckjoint en de toegang tot de hogere frets Zeer matig..maar ze klinken wel heel erg lekker met de juiste PU's!

Ik ben tochwel een groot Zakk Wylde bewonderaar HAHAHAHA!

Ik zag gisteren dat iemand die ik ken een 61 SG LP reisue had gekocht ook wel bekend als SG Custom die vind ik ook supergeil!

bert k
16 oktober 2003, 09:12
Ja, een ouwe Custom is lekker, weet ik alles van :cool: MET DE ORIGINELE ELEMENTEN, heiden... Je gaat toch geen pups wisselen op zo'n ding? Toon zat, alhoewel ik hem best beperkt vind, maar daar heb ik wel andere gitaren voor.

hadv
16 oktober 2003, 22:59
heeeeeeeeeerlijke gitaar
keppurook1
niet een heel ouwe (7 jaar geloof ik)

en natuurlijk ZWART

ik vind alleen dat dat goud wel gauwd van de hoekjes van de pu's afslijt :evil:

maar beste bert k, hoe kom je durbij dat het een beperkt geluid is
het is gewoon het mooiste geluid, dat kan toch niet beperkt zijn ?

bert k
16 oktober 2003, 23:13
Ik vind het geluid wel mooi, supermooi zelfs. Maar beperkt in de zin dat er weinig variaties zijn. Geen funk-slagjes, geen rockabilly sound, geen Hendrix, gewoon een LP geluid. Met mijn Charvel kan ik veel meer stijlen aan, gewoon meer keuze. Met alleen een LP zou ik het niet redden, maar dat maakt hem niet slecht, hoor :-D

Barret Wallace
16 oktober 2003, 23:16
Gefeliciteerd!

Groot gelijk dat je die ibanez afkraakt

Ibanez moet eens ophouden met die budget signatures
belachelijke hoge prijs voor totale poep

neen voor mij never nimmer een ibanez althans geen massaproduktie flutkenkerding

Negative K3 fan
17 oktober 2003, 00:58
Ik gun iedereen goeie Les Paul, ze spelen echt bijna zichzelf en het zijn toonmonsters in optima forma. Gefeliciteerd! :D

+1

ik heb dan wel geen echte gibson, maar kwa geluid doet hij niets onder voor echte LPs(mahonie body, SD elementjes HAHAAAAA) en hij speelt nog beter dan die brakke LP classics ook!

hadv
17 oktober 2003, 18:14
-K3

good4u
& het kan inderdaad best
de klank wordt bepaald door de kwaliteit van het hout en de pu's
dus goed hout + goede pu's = goed geluid
ik heb een koreaan (cort): goed hout (mahonie en esdoorn), gibson pu's (2e hands): super geluid voor 1/6e van de prijs van een gibson (die ik overigens ook heb, speelt toch NET weer iets lekkerdereder)

Negative K3 fan
17 oktober 2003, 18:20
je hebt wel gelijk, ik moet hem nog vergelijken met 'echte' gibsons. Enige gibsons waarmee ik hem tot nu toe heb vergeleken zijn een brakke gibson classic van TAGS, ik weet niet wat daar aan mankeerde maar ik vond hem vrij kut, wel lekkere pickups, maar mijn JB/59 doen daar zeker niet voor onder. Later nog een vintage (weet niet welk jaar) LP custom black beaty, zeker anders, de switch was een beetje brak waardoor het nek element het neit deed en er zat een duidelijk verschil in de nek (LPcustom was breder en voelde iets platter aan kwestie van smaak, actionw as gelijk) en mijn agile was zwaarder. Het brugelement op de custom klonk ook zeker anders dan de mijne, iets minder definitie en minder output/gain dan mijn JB.

Tja, als die verschillen nog een verzevenvoudiging van de prijs goed moeten maken.....

Mr.Bluesbreaker
10 januari 2004, 21:26
Dit is wel heel laat, maar beter laat dan nooit natuurlijk. De foto's! daar gaat het om uiteindleijk! Heb maar ff wat links gedaan, ik weet niet hoe ik anders iets moet laten zien van de LP:

http://www.muziekcafewinsum.nl/archief/2004/januari/fotos/images/126-2676_IMG.jpg

das wel een mooie pose, zie je mijn kop tenminste niet.

http://www.hogeland.nl/muziekavond/images/51.jpg

het gaat hier om de lp nogmaals, niet om het mokkel. Alleen kleine foto.

http://flattyres.isgreat.tv/warffum%207.jpg

niet echt een duidelijke, maar dit zijn de beste die ik kon vinden.

BLOK182
10 januari 2004, 22:14
Mooie gitaar man, zo'n LP Standard, heb ze meerdere keren vastgehad, blijft toch wel indrukwekkend, zo'n lekkere dikke plank met van die highgloss lak, mjam 8-)

Ibanez RuleZ
11 januari 2004, 00:39
les pauls zijn leuke gitaren. Ik hoop alleen dat die van jou beter gestemd blijft dan die van mij deed. Ik heb de mijn weggedaan onder andere vanwege die lage stemvastheid (ok, k had een Gibson Les Paul Studio, maar dan nog). Het geluid in die dingen is en blijft heerlijk, en dan voornamelijk clean: dik, warm, vol: prachtig. Het overstuurde is (behalve het neck element) wat minder, iets te wollig voor solo's, maar voor rhytm werk weer super.

Veel plezier ervan en geniet van dat ding!

harrald

Mr.Bluesbreaker
11 januari 2004, 13:43
Ibanez Rulez, ik moet zeggen dat zelfs op deze gitaar de g-snaar nog wel es stiekem wil ontstemmen als ik veel opdruk. Het rare is, dat als ik begin met spelen, en 1 keer opdruk, even moet terugstemmen, en het daarna op een of andere manier goed zit. Dit is soms wel verrekte irritant live. Maar verder kun je met het halselement met een beetje tweaken op je versterker (wel buizen) een aardig solo-geluid krijgen. Maar ik geef toe dat de bridgepickup daar beter voor is inderdaad.

glacius
11 januari 2004, 16:46
op die onderste foto sta je in de zelfde pose als meneer les paul zelf in die fototjes van hem...

doncker
11 januari 2004, 22:39
Laat je zangeres is poseren met je gitaar. :-D
Nee , heel mooie gitaar .
enjoy it

Sj03rd
12 januari 2004, 05:54
En vertel eens, wat was nou duurder? Die zangeres of je Les Paul?
Wel lekker hoor, allebei :D

Mr.Bluesbreaker
13 januari 2004, 19:49
:-D Haha, das niet mijn zangeres van mijn band, was een avond met gelegenheidsformaties. Dat kind kan trouwens echt niet zingen, maar euh is wel van dat je zegt nogal (....) ja. Als je wil weten wie er in mijn vaste band zit, kijk maar op www.flattyres.tk bij members. Die kan een heel stuk beter zingen.

Mr.Bluesbreaker
13 januari 2004, 19:53
Over poseren met gitaren gesproken, ik hang mijn les paul ook wel es om mijn vriendin heen (snapt ze niks van, ze is blond :) in het kader van dubbele geilheid. Volgens mij denkt ze echt dat ik gestoord ben.

Hempo
13 januari 2004, 20:56
De gitaar is in dit geval groter dan het meisje :D