PDA

View Full Version : Gitaar op PC aansluiten



astra
14 oktober 2003, 22:33
Wie kan mij zeggen hoe ik op eenvoudige wijze mijn elec. gitaar op mijn PC kan aanluiten.
Alvast bedankt

hoofd
14 oktober 2003, 22:59
gitaar in de line-in van je geluidskaart pluggen...simpelste manier (maar klinkt kut). Wil je meer info, gebruik dan de zoekfunctie 's, kom je wel het een en ander over te weten.

ijff
14 oktober 2003, 23:01
Verloopstekkertje van jack naar mini jack kopen en gitaar direct inpluggen... (in de line-in van de geluidskaat)

De soundblaster live 5.1 geeft dan bijv. al de mogelijkheid om met distortion te spelen... 't klinkt ruk..maar't kan wel.

Betere optie is een goedkoop multiFX geval te kopen (V-amp, Korg).. of het apparaat dat hier speciaal voor gemaakt is: de Line 6 guitarport...

Kasper
14 oktober 2003, 23:33
Ik kan er misschien volledig naast zitten, maar ik heb dit ook al geprobeerd en dat doet dus niets!

heb je daarvoor geen actieve elementen nodig of zoiets?

@lex
14 oktober 2003, 23:44
zorgen dat je line in geluid bij windows niet gedemd wordt... :-D

dus effe bij je volume instellingen kijken enzo..

Kasper
15 oktober 2003, 00:04
zorgen dat je line in geluid bij windows niet gedemd wordt... :-D

dus effe bij je volume instellingen kijken enzo..

Ik zit momenteel in mijn 3e jaar Multimedia en Communicatie Technologie (hogeschool), dus ik weet best waar ik mijn in- en uitgangen moet dempen of niet :wink: :lol:
Toch bedankt voor de tip :roll:

Heb net nog even de test gedaan, en via gitaar rechtstreeks op de line in blijkt idd te werken.
Ik denk dat ik rechtstreeks zelfs nooit geprobeerd heb vroeger, enkel via line out op mijn versterker naar line in van pc ... wat dus niet werkt.

@lex
15 oktober 2003, 00:20
Ik zit momenteel in mijn 3e jaar Multimedia en Communicatie Technologie (hogeschool), dus ik weet best waar ik mijn in- en uitgangen moet dempen of niet :wink: :lol:
Toch bedankt voor de tip :roll:

.....

okeej :D. Gelukkig maar.. Ik dacht al aan mijn zus ... als je die met een computer ziet omgaan. :P :razz:
dat is echt kansloos.. :wink:

Ibanez2001
15 oktober 2003, 00:21
Kasper,

gezien je opmerking "heb je daar geen actieve elementen voor nodig ofzo" is het niet zo vreemd dat Alex hierna een tip geeft van vergelijkbaar
niveau. Ik bedoel geen enkele opmerking of vraag is dom, maar als iemand moeite doet om je te helpen, zou ik dit niet de grond inboren als ik jou was...

Kasper
15 oktober 2003, 01:37
Niet dat ik weer een nutteloze discussie op gang wil brengen, maar wat vond je dan precies 'de grond in boren' ?
was het misschien mijn :roll: -smiley die ik gebruikte?

En ten tweede, het is niet omdat ik goed met een pc kan werken, dat ik precies weet hoe een electrische gitaar werkt. Ik leer alles bij zoals het op me af komt.
En om op hetzelfde onderwerp te blijven dan maar ... kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat de line out van mijn versterker op de line in van mijn geluidskaart, niets doet? en mijn gitaar rechtstreeks op geluidskaart, wel?

thx

Nicci
15 oktober 2003, 08:59
Dat zou kunnen komen doordat de line out van je versterker het niet doet.

Maar ik zeg maar wat. Ik doe geen hogeschool enzo . . .

maarten
15 oktober 2003, 10:10
check de behringer gi-100

kijk ook ff bij versterkers bij t topic 4x12 simulatie

Kasper
15 oktober 2003, 10:20
Dat zou kunnen komen doordat de line out van je versterker het niet doet.

Maar ik zeg maar wat. Ik doe geen hogeschool enzo . . .

:P :razz: :P

Horus
16 oktober 2003, 20:47
Line out: moet werken maar klinkt vaak kut
Gitaar out: zelfde
DI-out, via een DI-box: clean ok, maar distortion nog steeds ruk. Met een speakersimulator erbij wordt het al beter, maar nog steeds niet top.
microfoon voor je amp: beter kan het niet

Ik vind persoonlijk een SM57 mic voor mijn amp verreweg het beste klinken.

ijff
16 oktober 2003, 21:20
Ik vind persoonlijk een SM57 mic voor mijn amp verreweg het beste klinken.

Tja, hangt wel van je versterker af hè? Ik denk persoonlijk dat iemand die zo'n (beginners-)vraag stelt als de topicstarter nog niet over een top-versterker beschikt... (ik kan me uiteraard vergissen). In dat geval zal hij waarschijnlijk een beter geluid krijgen uit een goedkoop multi-effect van EUR 100,- dan uit een SM-57 voor z'n eigen versterker...