PDA

View Full Version : Sorry; zoveelste "ik zoek nieuwe gitaar' - topic



BlackSun
14 oktober 2003, 18:48
Hey all, ik wil dus zeer binnenkort een nieuwe gitaar gaan kopen. budget: tot 800 Euro. Dit wordt mn eerste echte nieuwe (niet beginners) gitaar.

ik ben op zoek naar een gitaar om lekker mee te scheuren, maar hij moet ook wel een fatsoenlijk clean kunnen uitproesten (ik wil nog weleens van tijd tot tijd van stijl wisselen tijdens oefenen). Maar hoofdzaak is dus scheuren.
Verder moet het een gitaar zijn die waarschijnlijk ook waardevast blijft. DUs niet een die als ik em over een paar jaar zou verkopen, geen drol meer waard is. Klinkt raar, maar ik vind dat toch wel belangrijk.

ik zelf ben half verliefd op de Ibanez Sz520QM (blauwe). Hoewel ik er nog neit op gespeeld heb heb ik er oa hier veel goeie verhalen over gelezen, en vind ik het verder ook een prachtige gitaar. Wie kan me vertellen of deze gitaar voldoet aan mijn eisen?

En verder hoor ik graag van jullie nog meer suggesties voor een nieuwe gitaar! (ik heb eeb voorliefde voor blauwe en oranje gitaren:D)

AART
14 oktober 2003, 19:18
ik zou zeggen ga naar een winkel waar ze dat prachtding hebben. :)
persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met de 520qm, speelt makkelijk en de elementen klinken ook zeer goed.

BLOK182
14 oktober 2003, 19:44
RG2550ex is ook wel cool.

john.3001
15 oktober 2003, 10:32
wat voor muziek wil je spelen?

want ik zou persoonlijk voor een tweedehands USA strat gaan of voor een nieuwe mexicaanse... In het geval van optie twee hou je nog geld over, kun je meteen een leuk pedaaltje kopen...

alhambra
15 oktober 2003, 10:41
Waardevast ???????????????????????????

Dan zeg ik 2ehands, waardevaster kan je voor dat geld niet krijgen.
Trouwens het is nu wel een lekkere tijd om 2ehands te kopen want je raakt je gitaren aan de straatstenen niet kwijt lijkt het wel.

RRRobin
15 oktober 2003, 11:07
RG2550ex is ook wel cool.

*cough* ga myne vandaag ophale :-D :-D *cough*

BlackSun
15 oktober 2003, 12:26
Bedankt voor de reacties.

2ehands zat ik ook al aan te denken, maar ik wil graag een echte nieuwe gitaar zonder enig krasje of gebruiksspoor. Volgende gitaren zullen vast 2e hands worden, maar kwil nu toch echt een nieuwe:)

De muziek die ik wil gaan spelen is voornamelijk punk/metal, met zoals ik al zei af en toe eens iets 'anders' erdoorheen(vandaar dat ik ook redelijk clean toontje eruit wil krijgen). Een fender is echter niks voor mij, die vinnik..tja...lelijk :razz: (niet flamen!! :wink: ).
Tot nu toe valt mijn keus nog op een Ibanez sz of rg...nog meer suggesties voordat ik alle gitaarwinkels afstruin om eens flink te gaan testen? :P

The guitarboy
15 oktober 2003, 12:31
De Ibanez S 470DXQMNF is een vet ding, vind ik zelf dan :-D maar ik weet niet hoe jullie erover denken. Ik ben van plan ook voor zoiets te gaan.

hellogoodbye
15 oktober 2003, 13:03
De Ibanez S 470DXQMNF is een vet ding, vind ik zelf dan :-D maar ik weet niet hoe jullie erover denken. Ik ben van plan ook voor zoiets te gaan.
Ik zit dus te denken aan de S470. Is net ff iets goedkoper (en toch al twee keer zoveel als dat ik had willen uitgeven...). Deze week hoop ik 'm eens goed te testen. Ik ben erg benieuwd want ik hebnog nooit op een Ibanez gespeeld met zo'n Wizard ahsl en zo. En die ZR tremolo lijkt me helemaal te gek: da's ้้n van de redenen dat ik op deze ben uitgekomen (ben begonnen met zoeken naar een LP kloon...).

ilovesmyguitar
15 oktober 2003, 17:38
De Ibanez S 470DXQMNF is een vet ding, vind ik zelf dan :-D maar ik weet niet hoe jullie erover denken. Ik ben van plan ook voor zoiets te gaan.
Ik zit dus te denken aan de S470. Is net ff iets goedkoper (en toch al twee keer zoveel als dat ik had willen uitgeven...). Deze week hoop ik 'm eens goed te testen. Ik ben erg benieuwd want ik hebnog nooit op een Ibanez gespeeld met zo'n Wizard ahsl en zo. En die ZR tremolo lijkt me helemaal te gek: da's ้้n van de redenen dat ik op deze ben uitgekomen (ben begonnen met zoeken naar een LP kloon...).

Ik snap niet helemaal hoe je van een LP kloon bij een S470 uitkomt :???:

The guitarboy
16 oktober 2003, 10:35
Nee dat snap ik nou niet helemaal mij een raadsel :???:

hellogoodbye
16 oktober 2003, 11:44
Nou ja, da's eigenlijk nogal simpel... Ik ben niet zo onderlegd in de gitaarkunde (wat voor soort types er allemaal zijn en zo). Ik heb nu een hele oude Strat-kloon. Ik wilde wat anders, en dan ook iets wat meer geschikt was voor heavier scheurwerk. Dus tja, toen kwam ik al gauw terecht bij de LP met z'n humbuckers.
De vorm van het geval heb ik ook altijd al mooi gevonden. 't Is een echte classic, en vandaar dat ik daar al gauw op kwam. Dat was m'n eerste ingeving. Simpel.
Toen ik ben ik me verder gaan ori๋nteren op wat er nog meer was. Ibanez kwam toen regelmatig in zicht: de meesten vinden ze makkelijk te bespelen. Ik vond die Wizard hals wel interessant, maar werd helemaal aangetrokken door de ZR tremolo. Een LP heeft geen trem en op zich vind ik zo'n geval wel interessant om 'erbij' te hebben.

Een LP heeft weinig te maken met een S470, maar ik moest gewoon ergens beginnen en begn gewoon heel ergens anders uitgekomen. Alhoewel dat laatste nog niet zeker is: een dezer dagen ga ik 'm bespelen om te kijken of 't wel wat voor me is. Als ik het knudde vind ga ik weer terug naar de Vintage (het merk) LP kloon (V100TSB).

Ik wil eigenlijk gewoon een gitaar die lekker speelt en een lekker geluid heeft en het kan me dan geen moer schelen wat voor soort of type of wat dan ook het is. Ik weet dat hier velen zijn die bij een bepaald merk of type zweren. Die vaste voorkeur vind ik regelmatig doorslaan naar een oogkleppen houding... Maar da's weer een heel ander verhaal.

Dus, eigenlijk... als je me vraagt: 'Hoe kom je van een LP op een S470', dan zou het simpele antwoord kunnen zijn dat ik een gitaar zoek en zowel de LP als de S470 zijn gitaren... Simpel...

Harry
16 oktober 2003, 12:00
dat oogkleppenverhaal gaat niet helemaal op. Die wizard-nekken zijn erg dun, en als je daar niet van houdt blijf je bij zo'n gitaar uit de buurt. En hetzelfde geldt ook andersom.

hellogoodbye
16 oktober 2003, 20:06
dat oogkleppenverhaal gaat niet helemaal op. Die wizard-nekken zijn erg dun, en als je daar niet van houdt blijf je bij zo'n gitaar uit de buurt. En hetzelfde geldt ook andersom.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik bedoelde het dus andersom... :) In jou voorbeeld hebben die lui gelijk: ze vinden het niks dus laten ze het links liggen.
Maar er zijn mensen die op een Fender spelen en die veel beter op zo'n dunne hals uit de voeten zouden kunnen, maar daar niet aan willen of het nog geeneens proberen omdat ze 'Fender' zijn: ze zouden zich doodschamen om met een Ibanez gezien te worden terwijl ze 'm (onbewust of niet) misschien wel veel beter zouden vinden (of kunnen be-)spelen! Of er zijn Ibanez wizards die een LP hals knudde vinden terwijl ze 'm nog geeneens geprobeerd hebben... Dat bedoel ik dus: dat iemand aan een merk blijft hangen zonder een ander merk ECHT de kans te geven. En daar heb je er genoeg van. Kijk maar eens rond op dit forum! ;)

Maar dat zal mij dus worst wezen: ik wil gewoon een gitaar die IK lekker vind spelen, of dat nou een Gibson, Tokai, Fender, Yamaha, Ibanez, Vintage, Epiphone of Samick is... om er maar een paar te noemen... ;)

jaywalker
16 oktober 2003, 22:27
voor onder de 800 euro kan je wel een ruige fender krijgen....
En niet van die bullshit fenders scheuren niet.....Fenders zijn gewoon ruig

BlackSun
17 oktober 2003, 17:33
kep laatst op een Mex Fender gespeeld...vonnet niks...behalve de mooie clean, dies wel lekker..maar echt mooi scheuren....kheb veel beter gehoord:)

gerrekat
17 oktober 2003, 17:49
fenders scheuren niet :-D


Ach god iedereen gaat weer zijn favo merk aanraden....


ga dan amar geljik voor een Ibanez :D