PDA

View Full Version : traag.....



Ivo
14 oktober 2003, 16:46
hallo

ik heb een marshall jcm 800 (2210) '86er.
prima versterker alleen heeft ie moeite met op gang komen, na een goed half uur heeft ie pas t geluid wat ie moet hebben

ligt dat aan de buizen? of ergens anders aan?
alvast bedankt.

Nicci
14 oktober 2003, 17:11
Dan moet je hem dus op tijd aan zetten! :-D

Harry
14 oktober 2003, 17:14
welkom. En ja, er volgt nog wel een normaal antwoord. De kenners moeten je bericht nog vinden. :-D

Polytheme Pam
14 oktober 2003, 17:36
Dan moet je hem dus op tijd aan zetten! :-D

weliswaar niet het antwoord op je vraag, maar wel een goede tip!

en inderdaad, de echte amp-wizards komen nog :D

Nicci
15 oktober 2003, 09:01
De echte kenners zijn al net zo langzaam als die versterker . . . .

Oh en Polytheme pam, er staat een Koch Pedaltone te koop op marktplaats. Er wordt flink op geboden.

shredneck
15 oktober 2003, 09:07
Ik heb niet echt heeeel erg veel kennis van amps maar heb genoeg ervaring om je te zeggen dat je de amp beter ff na laat kijken door een pro. Als een amp niet functioneert zoals ie moet functioneren, dan is er duidelijk iets niet in de haak en het risico dat er meer stuk gaat is dan natuurlijk groot.

Ik heb een 50 watt splitchannel gehad en die had geen opwarmtijd nodig, geen enkele Marshall die ik had/heb overigens.

jpb
15 oktober 2003, 09:23
hallo

ik heb een marshall jcm 800 (2210) '86er.
prima versterker alleen heeft ie moeite met op gang komen, na een goed half uur heeft ie pas t geluid wat ie moet hebben

ligt dat aan de buizen? of ergens anders aan?
alvast bedankt.

Dat is precies de tijd die ervoor staat om goed op te warmen, volgens de boeken. Zelf let ik er niet zo op (speel vnl clean dus verschil is minder groot). Ik denk dus dat je versterker gewoon goed is. Tenzij hij het eerste half uur echt slecht klinkt.
Los van het bovenstaande is het geen slecht plan om een versterker uit '86 binnenkort eens een checkup te geven bij een goede (en ik bedoel: goede) tech. Succes ermee.

Polytheme Pam
15 oktober 2003, 16:19
Oh en Polytheme pam, er staat een Koch Pedaltone te koop op marktplaats. Er wordt flink op geboden.

bedankt Nicci, ik heb zelf ook geboden maar de prijs is nu dermate hoog dat ik beter een nieuwe kan kopen... :roll:

ReinoutV
15 oktober 2003, 16:33
Buizen moeten altijd ff opwarmen om goed op temperatuur, dus klank, te komen. Wanneer het echt een half uur duurt (vind ik te lang, 5 min. moet voldoende zijn), zou ik ff naar een amp-tech gaan. Succes ermee.

MegaDrive
15 oktober 2003, 17:05
Welkom! Ik heb het probleem dat je schetst niet met mijn 2210 (1984). Ik laat hem altijd een minuutje of 6-7 opwarmen alvorens te gaan spelen en dan is het geluid wel zoals ik het wil hebben. En dat blijft het ook. Het is niet zo dat hij na een half uur anders gaat klinken ofzo.