PDA

View Full Version : Behringer Speakersimulator .... 30 euro!!



Iceman
14 oktober 2003, 16:22
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3006026/sid/!18121995/quelle/listen

Zocht even op harmony-central naar reviews en kwam dit tegen..

http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Behringer/Ultra_G_Direct_Box-01.html

Dertig euro is natuurlijk belachelijk goedkoop en de reviews zijn positief.
Ik ben zelf tevreden met m'n H&K RedBoxPro, maar vind dit ook een goede optie.

Phyrexian
15 oktober 2003, 09:28
Nice,
zou het handig zijn om m'n rack-1x12 beter te laten klinken?

maarten
15 oktober 2003, 10:03
hier heb ik laatst een topic over geopend
ik heb het ding enkele dagen thuisgehad en ben eigenlijk vergeten om te zeggen hoe het beviel

ten eerste, het ding is superhandig om op te nemen. je hang em in je fxloop of tussen je amp en cab, stelt de gewenste attenuation in (let wel, je originele signaal blijft hetzelfde en gaat even hard naar je cab

en via xlr laat je dat signaal naar eenmengpaneeltje gaan en zo hup de pc in of whatever

de 4x12 simulatie is erg goed. het geluid had veel druk en klonk superstrak

dus ik zou zeggen kopen die hap!!!
nou vond ik wel dat de nuances wat anders waren en tsja bij tricky stukjes vond ik t ietsje minder klinken dan via de cab..

maar ik denk dat t nog altijd veel beter klinkt dan een mic (lees een gemiddelde mic, geen profi shit)

Phyrexian
15 oktober 2003, 12:36
Ik heb een PSA-1 preamp (met XLR out die naar PA kunnen) met een Valvestate 8008 poweramp naar een Marshall 1912 1x12.
Op zich klinkt het héél goed. Maar zou deze Behringer DI een beter resultaat geven door die 4x12 sim? Of zijn er andere speakersims die goed zijn?

Iceman
15 oktober 2003, 20:23
Heb zelf een H&K RedBoxPro en voor de grap A-B opnamens gemaakt van een 5150 met marshall 4x12 eronder.
Op deze opname hoor je aan de ene kant de RedBox (tussen amp en speaker), aan de andere kant een goedkope sennheiser mikrofoon(E835)

Beide signalen slaan even hard uit, maar de RedBox klinkt 2x zo hard!!
Ik heb geen toonregeling gebruikt en het signaal is erg goed bruikbaar. Het geluid is vooral direkt. En over een PA klinken microfoonsignalen van de gitaren altijd zo ver weg. Nooit eens dat 'recht-in-je-bek-geluid'. Met zo'n simulator (zelfs zonder toonregeling op de tafel) altijd hetzelfde direkte geluid.

Voor de gitaristen in m'n band gaan we 2 van die Behringers kopen voor het livegeluid. En ik ga ze gebruiken (als geluidsman) voor een andere metalband.

In de studio kun je uren klooien met tig microfoons, maar live heb je die tijd gewoonweg niet.

Ik ben overtuigd.

Iceman
15 oktober 2003, 20:24
Voor de liefhebbers kan ik die opnamens (kort stukje, wat akkoorden, 294 kb) wel via de mail opsturen.

Chiel
16 oktober 2003, 13:16
Heb heel veel van die shit gelezen en geprobeerd, maar het enige wat enigszins in de buurt kwam van een goede gemic'te speaker is de Loadbox. Maar, het moet gezegd worden, niets klinkt zo goed als het origineel.