PDA

View Full Version : Niet te missen voor mensen die graag DIEP gaan...



The Mule
14 oktober 2003, 16:20
Het ABSOLUUT VERPLICHTE 'op een onbewoond eiland'-pakket voor iedereen die ook maar een beetje affiniteit met de basgitaar heeft:

Van Gov't Mule (inderdaad :D ) en een hele rits topbassisten:

The Deep End I
1. Fool's Moon (with Jack Bruce & Bernie Worrell)
2. Life on the Outside (with Larry Graham, Audley Freed, & Eddie Harsch)
3. On The Banks of the Deep End (with Mike Gordon & Danny Louis)
4. Down & Out In NYC (with Flea, Rob Barraco, Keith Barry, Mike Uhler, & Dan Weinstein)
5. Effigy (with Mike Watt & Jerry Cantrell)
6. Maybe I'm a Leo (with Roger Glover & Randall Bramblett)
7. Same Price (with John Entwistle & Page McConnell)
8. Soulshine (with Willy Weeks, Little Milton, & Chuck Leavell)
9. Sco Mule (with Chris Wood, John Scofield, & Bernie Worrell)
10. Worried Down With the Blues (with Oteil Burbridge, Derek Trucks, & Gregg Allman)
11. Beautifully Broken (with Stefan Lessard & Danny Louis)
12. Tear Me Down (with Bootsy Collins & Bernie Worrell)
13. Sin Is A Good Man's Brother (with Allen Woody)

The Deep End II
1. Trying Not to Fall (w/ Jason Newsted)
2. Time to Confess(with George Porter, Jr. & Art "Papa Funk" Neville)
3. Greasy Granny's Gopher Gravy, Pt. 1 (with Les Claypool)
4. Greasy Granny's Gopher Gravy, Pt. 2 (with Les Claypool)
5. What Is Hip? (with Rocco Prestia & Johnny Neel)
6. World of Confusion (with Tony Levin & Gary Lucas)
7. Hammer and Nails (with Meshell Ndgeocello & John Medeski)
8. Slow Happy Boys (with Jack Casady, Chuck Leavell & Pete Sears)
9. Sun Dance (with Chris Squire & Johnny Neel)
10. Lay of the Sunflower (with Phil Lesh, David Grisman, & Rob Baracco)
11. Catfish Blues (with Billy Cox & Bernie Worrell)
12. Which Way Do We Run? (with Dave Schools & Danny Louis)
13. Babylon Turnpike (with Alphonso Johnson & Johnny Neel)

Rising Low DVD
For the third installment of the Deep End series, director Mike Gordon (Phish) followed 25 of the world's greatest bass players as they convened to record an album in honor of Allen Woody's extraordinary talent. Rising Low was the winner of the Audience Choice Award for Best Documentary at the 2002 Newport Film Festival.

The Deepest End DVD/2CD
Two CD plus DVD set recorded live at the historic Deepest End Concert in New Orleans, LA on May 3rd, 2003. DVD includes 15 minutes of behind the scenes footage plus a photo gallery.

Starring Gov't Mule (Warren Haynes, Matt Abts, and Danny Louis). Featuring appearances by bass players Les Claypool, Mike Gordon, Jason Newsted, Victor Wooten, George Porter, Jr, Dave Schools, Greg Rzab, Rob Wasserman, and more. Also featuring appearances by the Dirty Dozen Brass Band, Fred Wesley, Karl Denson, Bernie Worrell, Bela Fleck, and many others.

Disc 1
1. Bad Little Doggie
2. Game Face
3. Larger Than Life
4. Blindman In The Dark
5. Which Way Do We Run?
6. Fools Moon
7. Sco-Mule
8. Patchwork Quilt
9. Lay Of The Sunflower
10. John The Revelator

Disc 2
1. Beautifully Broken
2. Time To Confess
3. Banks Of The Deep End
4. 32/20 Blues
5. Goin'Down
6. Slow Happy Boys
7. I Shall Return
8. Trying Not To Fall
9. Drivin'Rain
10. Soulshine

DVD
1. Bad Little Doggie
2. Blindman In The Dark
3. Sco-Mule
4. Lay Of The Sunflower
5. John The Revelator
6. Chameleon
7. Beautifully Broken
8. Mule
9. Banks Of The Deep End
10. On Your Way Down
11. Down And Out In New York City
12. Maybe I'm A Leo
13. Voodoo Chile
14. Politician
15. Guitar solo
16. Drum solo
17. Sweet Leaf
18. War Pigs
19. Greasy Granny's Gopher Gravy (Part 1)
20. Greasy Granny's Gopher Gravy (Part 2)
21. Wasted Time
22. Thorazine Shuffle

Gewoon een tip... :-D

Clunk
14 oktober 2003, 18:11
5. What Is Hip? (with Rocco Prestia & Johnny Neel)

zeer vet niet?

ik moet die cd hebben :D

The Mule
14 oktober 2003, 21:03
De Plato heeft The Deep End I en II in zo'n ouderwets dikke dubbeldoos voor €26.99 staan, of kan hem bestellen. Ik heb van beide volumes de 2CD versie gekocht direct toen ze uitkwamen, met wat extra nummers (live, non-album etc) maar anders zou ik het wel weten. Ik twijfel serieus om dit package er gewoon bij te kopen om permanent in de auto te te stallen...

Echt werelds, ga ze beluisteren en zegt het voort!

The Mule
18 oktober 2003, 08:04
Is het echt zo dat niemand anders bekend is met deze fabelachtige releases? Ik begin me echt een beetje een alternatieve ouwe *** te voelen op zo'n manier... :roll: :-?

Als bassist moet je toch op zijn minst geinteresseerd raken met zo'n enorme waslijst aan toppers die hieraan hebben meegewerkt? Check it out!

Jeremy B.
18 oktober 2003, 10:01
Volgens mij heet jij helemaal niet 'The Mule', maar 'The Mullet'

http://www.mulletsgalore.com/

J. ehehe 8)

basswasp
18 oktober 2003, 10:33
Waar is Wooten?

Bates15
18 oktober 2003, 10:51
Bailey ?
Laboriel ?
East ?
Pattituci ?
Poccaro ?

Mooie lijst hoor, maar zeker niet compleet....

Laus
18 oktober 2003, 11:48
compleet lukt je nooit.

maar een mooie lijst.

toch maar eens een muzikale zeisprong maken dan.

AntY
18 oktober 2003, 13:01
die DVD, wat een slehcte keuze....

war pigs, voodoo chile

The Mule
18 oktober 2003, 16:48
@ Jeremy B.
:o Nee, ik zou wat ikzelf heb niet echt een kapsel willen noemen, maar daar ga ik me echt niet aan wagen VOOR m'n midlife crisis... :D

@ basswasp
Wooten doet alleen mee op de live DVD, helaas was hij druk met andere zaken toen de studioopnamen werden gemaakt.

@ bates15
Het is ook nooit als een complete line-up bedoeld geweest, en ik moet zeggen dat ik met de door jou genoemde bassisten zelf ook niet zoveel heb. Virtuozen, maar IMHO geen legendes die ook bij veel mensen buiten 'het wereldje' naamsbekend zijn. Er is trouwens zelfs concreet sprake geweest van participatie door Paul McCartney, maar die haakte helaas op het laatste moment af. Het zijn overigens grotendeels de idolen van Allen Woody (R.I.P.) geweest die bij elkaar getrommeld zijn om dit project op te zetten bij wijze van eerbetoon...

@ AntY
Deze songs maakten altijd deel uit van de toegiften van Gov't Mule, dus het zijn wel logische keuzes, maar ik mis inderdaad ook wel een paar favorieten... (C.C.R.'s Effigy zou ik echt perfect hebben gevonden als afsluiter)

AntY
18 oktober 2003, 16:50
van black sabbath zou ik veel liever supernaut, sabra cadabra of behind the wall of sleep horen :) die zijn echt goed

Bates15
18 oktober 2003, 20:07
Hmmmmmm:
Laboriel credits:
Credits
George Benson, Herb Alpert, A Fine Mess,Gary Burton,Chet Atkins,Against All Odds,Larry Carlton,Bert Bachrach,Color Purple,Billy Cobham,Joan Baez,Fletch,Chick Corea,Stephen Bishop, Ishtar,Randy Crawford, Ruben Blades,Jo Jo Dancer,The Crusaders,Debbie Boone,Nine to Five,George Duke,Roberto Carlos,Outrageous Fortune,Victor Feldman,Peter Cetera,Pretty in Pink,Ella Fitzgerald,Christopher Cross,Splash,Friendship,DeBarge ,Sudden Impact,Steve Gadd,Placido Domingo,Terms of Endearment,Stan Getz,DJavan,The Champ,Gilberto Gil,Sheena Easton,Tootsie,Joao Gilberto,Donald Fagen(Steely Dan) 48 Hours,Dave Grusin,Jose Feliciano,White Nights,Don Grusin,Aretha Franklin
Herbie Hancock,Amy Grant,Freddie Hubbard,James Ingraham,Al Jarreau,Julio Iglesias,John Klemmer,Chaka Khan,Michel Legrand,Gladys Knight,Manhattan Transfer,Dr. John,Kazu matsui,Elton John,Claus Ogerman, Quincy Jones, Joe Pass,Jose Jose,Paulinho DaCostaPatti Labelle
Lee Ritenour,Michel Legrand,Joe Sample,Ivan Lins,Lalo Schifrin,Kenny Loggins,Dianne Schuur,Mellissa Manchester,Jimmie Smith,Henry Mancini
Tania Maria,Johnny Mathis,Clark Terry,Michael McDonald,Sadao Watanabe,Sergio Mendez,Ernie Watts,Olivia Newton-John,Nancy Wilson,Michael Omartian,Yutaka Yokokura,Jeffrey Osborne,Joe Zawinul,Dolly Parton, Minnie Riperton,Lionel Richie,Robbie Robertson,Kenny Rogers,Diana Ross, Patrice Rushen, Leo Sayer, Tom Scott, Barbara Streisand, Jennifer Warnes, Dionne Warwick, Stevie Wonder enz enz enz enz....

Moet ik die andere ook nog ff doen?

The Mule
19 oktober 2003, 10:34
Hmmmmmm:
Laboriel credits:
Credits
waslijst
enz enz enz enz....

Moet ik die andere ook nog ff doen?

Ga gerust je gang, het is een vrij land, maar wat bedoel je nou eigenlijk :???:

Elke bassist die van de partij was, heeft ook een aardig lijstje (understatement van de eeuw) om mee te wapperen, maar dit is geen wedstrijd of verkiezing van beste bassisten of zoiets. Gelukkig laten de meeste mensen dat stadium op een gegeven moment achter zich. Denk je dat mensen als Les Claypool of John Entwhistle of wie dan ook van de anderen ook maar 1 moment wakker liggen of hebben gelegen van het feit dat sommige mensen andere bassisten prefereren boven hunzelf?

Het zou erop neerkomen dat je muziek niet meer objectief hoeft te beluisteren, maar alleen de namen van deelnemende muzikanten als maatstaf voor kwaliteit aanhoudt. Makkelijk natuurlijk, maar met alle respect: best een beetje triest :cry:

Als jij deze releases bij voorbaat niets vind omdat Bailey, Laboriel, East, Pattituci of Poccaro niet van de partij zijn, dan is dat (hoe jammer ook) je goed recht, maar had ik persoonlijk de moeite helemaal niet genomen om te reageren op dit topic. Mij heb je er in elk geval niet mee, maar toch bedankt voor je bijdrage aan de discussie... :wink:

Bates15
19 oktober 2003, 16:50
mis comunicatie.
Sorry, ik dacht een bijdrag te leveren aan een discussie, door je aan te vullen met diverse gerenomeerde bassisten, zonder daar enige vorm van persoonsverheerlijking aan toe te voegen.

Jammer dat je je zo aangevallen voelt, of althans je topic.

Als ik op een onbewoonde eiland zou zitten zou ik zeker cd's danwel nummers van o.a. die bassisten meenemen. Buiten dat ik nl. veel van jou bassisten en nummers niet ken, bewust niet luister, of onbewust wel beluister maar geen meerwaarde aan hecht, mag ik idd graag luisteren naar muziekanten die IK uitzoek, op basis van wat ze kunnen, of op basis van wat ze hebben gemaakt. Ach wat, leuke topic, jammer dat je niet verder wilt kijken. :-D

The Mule
19 oktober 2003, 18:16
Bailey ?
Laboriel ?
East ?
Pattituci ?
Poccaro ?

Mooie lijst hoor, maar zeker niet compleet....



Hmmmmmm:
Laboriel credits:
Credits
waslijst
enz enz enz enz....

Moet ik die andere ook nog ff doen?




mis comunicatie.
Sorry, ik dacht een bijdrag te leveren aan een discussie, door je aan te vullen met diverse gerenomeerde bassisten, zonder daar enige vorm van persoonsverheerlijking aan toe te voegen.

Jammer dat je je zo aangevallen voelt, of althans je topic.


Leuk geprobeerd, maar de zaken omdraaien vind ik niet zo'n hele prettige tactiek, maar da's natuurlijk persoonlijk.

Mijn topic is wat mij betreft alleen van mij voor zover het mijn berichten betreft. Iedereen levert zijn eigen bijdrage, maar actie levert nu eenmaal reactie op. Ik heb met dit topic alleen maar een tip willen geven aan mensen die daarin geinteresseerd zouden kunnen zijn en het gaat helemaal niet over wie de betere of beste bassist is of zoiets.

Een reactie dat het geen complete lijst of line-up is omdat bassist X, Y en Z ontbreken zou ik geen bijdrage aan de discussie noemen, want ik kan nou eenmaal weinig aan de line-up op deze releases veranderen.

Maar wel opvallend (en jammer!) dat je sommige van de ongetwijfeld grote idolen van jouw idolen niet kent, maar van de positieve kant: wie weet dat je nog wat nieuwe ontdekkingen doet naar aanleiding van dit topic...?

Bates15
19 oktober 2003, 22:28
Wie weet leer ik nog wat ja, bedankt man..... :)