PDA

View Full Version : nog meer opneem vragen!



roppie
14 oktober 2003, 12:09
weet iemand misschien een beetje een huis tuin en keuken manier om op te nemen, die niet te veel geld kost. Wilson had al eens iets maar dat ging niet. Post hier je opstellinggen en ingredienten! (snufje zout, pollepel misschien :wink: )

Rob

www.vanafvandaag.tk
14 oktober 2003, 12:14
oefenruimte, mic ophangen, MD eraan, desnoods via pc door compressor halen. Goedkoop is het wel, maar haalt het niet bij een studio. Je kunt ook een harddiscrecorder aanschaffen voor weinig, kun je zelf track voor track in spelen.

Negative K3 fan
14 oktober 2003, 17:34
hangt er vanaf wat je wil opnemen, als je thuis je gitaarspel wilt opnemen en je hebt een beetje degelijke geluidskaart (soundblaster audigy voldoet vaak wel) moet je een shure sm57 microfoon kopen en die op een paar cm voor de speaker zetten, iets van het midden af loodrecht op de speaker, dan beetje experimenteren met settings van je amp gitaar effecten en fijnafstelling van mic placement (<is belangrijk!) en dan opnemen met cooledit, daar evt nog wat afmixen (compressen, normalizen, eq, reverb) dan heb je een leuke gitaaropname!

hadv
15 oktober 2003, 23:28
of een multitrack programmaatje als je een beetje fatsoenlijke pc hebt (snelheid en opslagruimte: maakt in eerste instantie een wav-bestand, dat hakt nogal in je schijf, +/- 10MB per minuut per track)
hoef je niet een aparte hdrecorder te kopen en kun je ook track voor track inspelen

en wat negk3 zegt, microfoon plaatsbepaling enzo is kritisch
niet als het alleen om de melodie gaat (dus als opzetje om met je band te bespreken, waarvoor ik het gebruik), maar wel als het geluid belangrijk is

k heb de lineout van mijn engl screamer in 1 van de inputs van mijn minimixertje geplugd, output naar de line-in van mijn pc
maar microfoon via dat mixertje klinkt beter

roppie
16 oktober 2003, 12:30
okee bedankt voor de reacties tot zover, ga maar eens wat proberen :)