PDA

View Full Version : Wauw! USA Strat..



Bins
14 oktober 2003, 11:58
Kwam net een gast langs om mijn versterker te checken (heeft em meteen gekocht!!) en die had en USA strat bij zich...

Man o man, dat ding speelde en klonkt echt super! GAS GAS GAS!! Je merkte ook dat Strat+Fender amp echt goed "klikken". Superclean, beetje reverb en dan op het drive kanaal zo'n bluesy randje, goeie shit man.

Ok, ik moest et ff kwijt... Het gaat alweer beter...Een strat staat nu iig op nr 1 op de GAS lijst.

Zo en over 2 dagen lekker met mn epi over een H&K stack beuken, en de woorden "clean" en "bluesy" heeeel gauw vergeten :)

michielv
14 oktober 2003, 12:52
Yep, een goede strat is inderdaad fijn :-)

Goede strats komen trouwens niet altijd uit de USA, in Japan kunnen ze er ook wat van :-)

roppie
14 oktober 2003, 14:05
dat valt mij ook altijd op dat een fender over een fender het lekkerst klinkt (en dan niet zo'n klein beetje lekker :) ) misschien ook wel logisch ze zullen die dingen wel enigszins op elkaar afgestemd hebben

BLOK182
14 oktober 2003, 17:36
Vandaag nog een kerel bij gitaarles, met een USA strat, mooi hoor, klonk lekker.

Polytheme Pam
14 oktober 2003, 17:42
uiteindelijk willen we allemaal een strat :)

Izegrim
14 oktober 2003, 17:48
KOTS (gelukkig heet mijn strat een dinky :-D )

roppie
14 oktober 2003, 17:50
tja veel mensen kunnen niet aan het feit ontkomen dat ze een gitaar bespelen die van een strat is afgeleid :razz:

slayurrr
14 oktober 2003, 17:52
Doe mij maar geen strat please :P

roppie
14 oktober 2003, 17:56
wat een luxe probleem: hey wil je een strat? eh wat kost ie? niks! nee dank je :D

slayurrr
14 oktober 2003, 18:01
:wink:

Les Paul
14 oktober 2003, 19:08
Strat???? :wink:

marc_o
14 oktober 2003, 20:23
uiteindelijk willen we allemaal een strat :)

Die van jou staat te koop, heb ik begrepen?? :-D

SiNiSTRaL
14 oktober 2003, 20:28
uiteindelijk willen we allemaal een strat :)

EXPLORERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR :P

hoofd
14 oktober 2003, 20:50
uiteindelijk willen we allemaal een strat :)

Nee hoor, tele all the way :D

Ibanez RuleZ
14 oktober 2003, 21:36
wat ik niet snap is hoe mensen met een gitaar met enkelspoelselementen alles goed kunnen laten klinken. Ik heb meerdere gitaren met enkelspoelselementen door mijn amp gehad (mesa rack): een fender telecaster, mijn Charvel model 6 (die enkelspoelers zijn er dus ook al lang en breed uit) en een goedkoop Yamahaatje. Het klinkt door mijn amp per definitie glazig, geen attack of niets zeker als ik het naast een humbucker zet en ik het het idee dat dat niet klopt. iemand een ID hoe dat kan? zou het aan de buizen van mn amp kunnen liggen? (moeten vervangen worden, dat wel)

harrald

Negative K3 fan
14 oktober 2003, 21:47
geen attack? hmm, ik weet het niet, misschien moet je eens een strat over een blackface fender spelen en kijken wat je dan vindt...

roppie
14 oktober 2003, 21:48
slechte elementen?

Ohzoso
14 oktober 2003, 21:56
2 linkerhanden misschien?? :-D

Javaca
14 oktober 2003, 22:01
Ik wil geen strat....






Ik wil een
Srat
tele
PRS
ES335
Burns Bryan May
Les paul
SG
martin jumbo en D
en wat ik daarna nog aan mijn lijstje toevoeg.

roppie
14 oktober 2003, 22:03
Ik wil geen strat....






Ik wil een Strat, tele, PRS, ES335, Burns Bryan May, Les paul, SG, martin jumbo en D en wat ik daarna nog aan mijn lijstje toevoeg.

:roll: [/b]

Ibanez RuleZ
14 oktober 2003, 22:11
slechte elementen?

USA standard tele? ik weet niet, maar die elementen zullen wel ergens meevallen denk ik. Door de amp van de eigenaar van die gitaar (was gelukkig niet de mijne) klonk het al veel beter, terwijl hij dus ook zijn ding redlijk over de kop joeg.

Harrald

Polytheme Pam
15 oktober 2003, 23:47
uiteindelijk willen we allemaal een strat :)

Die van jou staat te koop, heb ik begrepen?? :-D


en die Supersport van jou?...istie verkocht?? :???:

egerhartl
17 oktober 2003, 16:59
Raad eens wat ik heb..... :-D Een echte USA Highway 1 Strat!!!! Ik bespeel hem op een Fender Pro Junior versterker, en lekker klinken dat ie doet!!!! Dit zijn wel de echte gitaren he!!

iam
17 oktober 2003, 18:01
strat are for wussies :wink:

geef mij maar een Roxanne :D

marc_o
20 oktober 2003, 11:12
uiteindelijk willen we allemaal een strat :)

Die van jou staat te koop, heb ik begrepen?? :-D


en die Supersport van jou?...istie verkocht?? :???:


Nope, nog niet, ik zal mijn profiel wel weer voor je aanpassen..
:)

De Teng
20 oktober 2003, 11:46
'k Heb een G&L Legacy... dat klinkt pas! Meer output dan een strat, superveel attack. En relatief niet te duur, als ik hoor hoeveel sommigen wel niet aan hun gitaartje uitgeven. Maar nog steeds meer dan genoeg. Maar ik weet zeker dat ie beter klinkt als een standard USA Strat! Ashdown combootje -> bluesen maar.