PDA

View Full Version : Drake trafo's goed of niet



Whiteass
14 oktober 2003, 10:46
In mijn versterker zitten Drake transformators, zijn die goed of niet?

guitar
14 oktober 2003, 18:17
schijnen de beste trafo“s te zijn die Marshall in zijn bestaan in stock-models heeft gebruikt. zijn halverwege de JCM800 reeks (ergens in 85 ofzo? schijnt dat de 100 watters eerder overgingen op andere trafo“s dan de 50 watters) vervangen door trafo“s van andere makelarij.
of het de beste trafo“s ooit zijn weet ik niet, zijn wel veel goede verhalen over te vinden en schijnen een "essentiėle" rol te spelen in het marshall geluid. meer info weet ik niet. andere forumleden? of mail anders marshall zelf of kijk eens op het forum van www.marshallarts.org

Whiteass
14 oktober 2003, 19:08
Ah, ze zijn dus goed, das mooi!

shredneck
14 oktober 2003, 20:32
Ik heb 2 jcm800's, beide hebben standaard Drake trannys en zijn respectievelijk uit '81 en '83.


De transformatoren uit de 800's staan bekend om een (ik weet het fijne er niet van) lagere waarde oid, dit zou te maken hebben met de slechte kwaliteit (chinese) buizen in de 80's waar Marshall destijds alleen beschikking over had.( Note: Ik ben geen electrotechneut).
Er zouden aangepaste trafo's zijn gebruikt.Een uitgangstrafo met een hogere waarde (oid, nogmaals, ik heb geen idee hoe dat aangeduid moet worden hehe) zou je amp meer ballen geven.
Een trafo uit een SLP zou wonderen doen, ik geloof overigens wel dat het een van de meest onderschatte onderdelen is van een amp.De uitgangstrafo bepaalt voor een zeer groot gedeelte je sound.

(Bron: P.van Weelden)

Iemand ideeen/weetjes hierover?

Whiteass
15 oktober 2003, 10:03
het zijn dus niet zulke hele goede trafo's?

taylor
15 oktober 2003, 10:30
jawel het zijn opzich wel goeie trafo's.

geen troep ofzo.

V!N
15 oktober 2003, 11:33
Drake heeft trafo's vanaf aardige tot absolute top-kwaliteit ..

Misschien als je wat duidelijker zou aangeven over welke trafo uit welk jaar en welke versterker je het hebt er een duidelijker antwoord naar voren kan komen.


"Ik heb een Fiat, ben ik stoer ?" <- gaat dat over een Fiat Pinda van 15 jaar oud of over een nieuwe Barchetta ? ..

Whiteass
15 oktober 2003, 11:40
Het gaat om een marshall jcm800 4210 combo, twee kanaals, bouwjaar, geen idee!!