PDA

View Full Version : BuizenAmp



GuitarMaster
8 februari 2002, 19:58
Ik zoek een goede buizenamp, waar flink wat geluid uit te halen is, hij mag niet duurder dan 1200 euro zijn. Is er binnen deze prijsklasse wat fatsoenlijks te kopen?

Remco0207
8 februari 2002, 21:18
Ja, Natuurlijk.
Zoek eens een tweede hands Koch Multitone. Hiermee krijg je veel waar voor weinig geld.
tis trouwens maar net waar je van houdt, als je zo'n Metal wannaby (nix negatiefs hoor!) ben, moet je natuurlijk geen Fender kopen, en als je country speelt, zul je weinig van een Marshall of een mesa/boogie Rectiefier moeten hebben.

Zoek eerst eens goed wat voor muziek/stijl je er uit wilt halen en, heel belangrijk, issie voor op je slaapkamer of voor op Pinkpop, het maakt nogal een verschil.
Koop ook niet gelijk zo'n 100watt buizen bak, die dingen gaan zo oorverdovend hard dat je er niet echt gauw gebruik van die 100 watts kan maken, terwijl ze juist op hoog volume zo lekker klinken (tenminste als het een buize bakkie is).

Misschien zou je die Hughes en Kettner 20 watt edition tube eens moeten proberen, die is errug lekker. compact, je kan er ook nog een 4*12 kast op aansluiten, hij scheurt heerlijk en klinkt clean ook wel lekker. Geen overdreven veel functies, gewoon de kracht van de eenvoud.

Ik speel zelf over een Koch, die zijn echt niet verkeerd. Clean goed, veel diepgang, crunsch ook lekker, en een scheur van hier tot en met pluto en weer terug. Een beetje een vintage feel maar toch modern vindt ik .

Maar ja, je moet er maar gewoon een paar proberen, Suc6!!!

PeArLjAm
8 februari 2002, 21:36
Probeer eens een 2e hands Marshall jcm 800 ofzo, erg lekkere amps en meestal heb je die voor 400 a 500 euro. Dan nog een kabinetje eronder en je hebt echt een prima buizenbak! Als je meer van het fender clean houdt kun je een twin reverb voor 800 euro ofzo zoeken, kunnen lekker hard heb je nog wat aan in een band ofzow (en dat geld natuurlijk ook met die marshall)

pimmetje
9 februari 2002, 12:12
Als je bang bent voor tweedehands, dan kan je ook voor een Koch Twintone combo gaan. Was toen we nog met guldens betaalden een kleine 2600 gulden, dus nog onder de 1200 euro.

Lekker simpel en heel goed geluid.
Praktisch gezien ook perfect: compacte versterker en niet zo overdreven zwaar als veel buizenbakken.

GuitarMaster
9 februari 2002, 15:10
Even een aanvulling: Ik speel Metal en Rock, dus er moet een goede scheur inzitten

Frusciante
9 februari 2002, 16:44
voor jouw stijl is een koch inderdaad een prima keuze. een mesa is ranzig duur en dat geldt dus ook voor de rivera's. tja een marshall dsl of tsl is ook een aardige optie. persoonlijk vindt ik de dsl net ff wat beter, aangezien hier minder mee geklooid is, circuit matig dan. een oude jcm900 is ook prima. de 800 is wat beperkter maar voldoet ook wel. gewoon uitproberen. laterz

PeArLjAm
10 februari 2002, 12:57
De 900 is wat meer high gain, maar de 800 heeft de wat meer good old marshall toon.

GuitarMaster
10 februari 2002, 19:36
Ik kan nu een 19" Mesa Boogie Mark III, 100 watt buizenversterker met Marshall buikkast voor 1150 euro kopen, is dit het waard??

PeArLjAm
10 februari 2002, 20:38
Das wel een nette prijs als het een 4x12 kast is..