PDA

View Full Version : Marshall 6100 ellende



gershwin5150
13 oktober 2003, 21:07
Ik heb een blauwe Marshall 6100 top met Groove Tubes erin (ECC83's en E34L's) en nu ben ik daar beetje mee aan het experimenteren voor een vet rock geluid en een beetje smoothe solo sound (Denk beetje aan Sambora/Van Halen maar ook bv Vai), maar het enige wat dat ding lijkt te produceren is fuzz.
Ik krijg er geen strakke sounds uit. Natuurlijk is Marshall misschien niet echt geschikt voor flinke vette gain, maar dit is wel heel erg.
Ik heb geprobeerd een strakkere sound te krijgen door mn gitaarsignaal te boosten (met zowel een tubescreamer als een Boss DS-2), maar ook dit geeft geen geweldig resultaat.
M'n amp heeft overigens maar 2 eindbuizen ipv 4 (heeft de vorige eigenaar zo bedacht :???: ). En ik speel op een gewone 1960A 4x12" kast.

Ik zit er nu echt aan te denken dat ding de deur uit te schoppen en een Engl Powerball te kopen.
Zijn er mensen met goede settings voor de 6100? Of andere tips voor een beter geluid?

Alvast bedankt!

BLOK182
13 oktober 2003, 21:52
Ehm, wat heeft die eigenaar er dan mee geflikt? Tis toch echt een van de beste Marshall tops, en hij hoort 100 watt te zijn. Ik heb gehoord van iemand die bij de DSL100 2 vd 4 eindbuizen uittrok (voor minder vermogen) er ook een gruizig, veel minder mooi geluid uit kreeg. Als ik jou was zou ik er ff mee naar een ampdoc gaan, of er 4 eindbuizen inzetten. Waarschijnlijk is je probleem dat opgelost, ik heb namelijk nog geen slechte dingen, maar alleen goeie dingen over 6100's gehoord.

gershwin5150
13 oktober 2003, 22:48
Hij is helemaal standaard, alleen heeft ie dus 2 ipv 4 eindbuizen, om het vermogen terug te schroeven (wat overigens ook gewoon kan met een knoppie op de achterkant :o )
Maar misschien is het een idee om hem weer gewoon 100 watt te maken en alle buizen is te laten checken :)

guitar
13 oktober 2003, 23:11
Ik gebruik altijd een Carl Martin Hot Drive n Boost met de Boost op elf uur en de OD helemaal dicht met het volume helemaal open. Als je de gain op het 3e kanaal dan op 12 uur zet en de gainboost uit laat krijg ik altijd die lekkere smoothe leadtoon die je waarschijnlijk zoekt.
Elk goed OD pedaal of cleane boost moet trouwens wel werken.

Hoop je zo te helpen. MVG Martijn

hadv
14 oktober 2003, 01:45
dat gezeik om buizen uit je versterker te trekken
koop dan gewoon een kleinere (dus 50 watt)






























eikels

gershwin5150
14 oktober 2003, 01:59
Mijn idee, hadv :-D

GIMAJA
14 oktober 2003, 18:59
Ik speel ook op een 6100 - head en heb er geen problemen mee
Ik denk ook dat het te maken heeft met die lampen, wat ik wel doe om een vetter geluid te krijgen is een boss ge7 equalizer in de send-return lus plaatsen en al de frequenties wat naar beneden trekken, zeker de hoge tonen, maar dat is een kwestie van smaak.