PDA

View Full Version : Hoe werkt een 3 punts micro tilt neck van fender???



Nocki
12 oktober 2003, 22:30
Hoi. zoals sommige weten heb ik nu een 79 usa strat van squier ehh fender. sorry. :-) er zit een micro tilt systeem op om de hoek van de nek tot de body te kunnen beinvloeden. ik heb even gekeken maar ik weet niet hoe dat moet werken? als ik de 3e schroef losdraai dan komt tie er gewoon uit zoals normaal. dus het is niet dat je de schroef losdraait de neck omhoog gaat op dat unt dus naar achteren tilt.
er zit wel een plaatje in de body waar de nek op rust maar dat zit gewoon vast. wel zitten er 2 schroever onder die uitgeschroefd zou den kunnen worden waar dan de nek op rust... en dus tilt. maar dat kan toch nit de bedoeling zijn?

weet iemand hoe het werkt???

Bocki

Javaca
12 oktober 2003, 23:02
Hoi Bocki (:razz:)

Volgens mij moet je de voorste schroeven lichtjes losdraaien en de achterste schroef verder. Boven deze schroef zit een gat waarin ook een schroef zit. Met deze schroef kan je de halshoek bijstellen. Als je hem bijgesteld hebt kun je de hals weer aandraaien.

Volgens mij werkt het zo. Maar ik weet het niet 100% zeker. Probeer de plaatselijke reperateur/handelaar eens. Succes.

bert k
13 oktober 2003, 00:25
Waarom zou je de hoek van de hals willen veranderen? Snaarhoogte kan je beter met de brug instellen.

Nocki
13 oktober 2003, 08:35
ik zie dat met de verandereing van de hook een mooier resultyaat te behalen is. daarbij wil ik graag weten hoe het werkt... ik wil graag leren.

Nocki

sash
13 oktober 2003, 11:02
De schroeven van je hals losdraaien?! Je bedoelt gewoon de drie schroeven waar ie mee vast zit? Daar zou ik niet aan beginnen als ik jou was want je kan er een hoop mee verzieken als je snaren er nog opzitten. Als ie een microtilt nek heeft (wat ik betwijfel, omdat het een eind jaren zeventig stratje is) zit er een gat waar een imbusding in kan, als je daaraan draait zou de hoek moeten veranderen.

Anavrin
13 oktober 2003, 11:18
vertel 'm meteen ff waar dat gat zit dan, voordat ie de halspen onder handen neemt, en zo de toets eraf laat klappen.

Nocki
13 oktober 2003, 20:54
nou nou... zo'n mogool ben ik niet.

de hals is al netjes afgesteld en het is wel degelijk een micro tilt neck. staat erop. het is nu ook netjes afgesteld en ik ben wel tevreden. nog even een nachtje laten uitwerken en dan de puntjes op de I. moet zeggen... het is een fraai gitaartje gworden. speelt lekker en klinkt eijk ook een s`tukkie beter...

Nocki