PDA

View Full Version : Dean Edge Q4 klinkt er dof



Jurgen Neele
12 oktober 2003, 18:28
Ik heb nu ongeveer een jaartje een Dean Edge Q4, maar ik vind hem erg dof klinken. Is hij stuk of ligt het aan de elementen? 2x EMG-HZ. Ik heb nog een oude basgitaar met 2 humbuckers en een single maar die klinkt veel beter.. zit ook veel meer treble in. Kan iemand mij zeggen of de gitaar stuk is of dat het zo hoort?

dikkie dik
12 oktober 2003, 18:48
gare snaren? gare potmeter? (contactspray doet wonderen)

mja ik kan er eigenlijk niet over oordelen heb nog geen emg hz pu's gehoord..

Jurgen Neele
12 oktober 2003, 18:53
gare snaren? gare potmeter? (contactspray doet wonderen)

mja ik kan er eigenlijk niet over oordelen heb nog geen emg hz pu's gehoord..

Ik heb al verschillende snaren er op gehad, o.a. Boomers die zitten op die oude gitaar ook, maar het geluid van de Dean is gewoon te dof. Potmeters lijken ook goed te zijn ik heb ze al ingespoten met contact spay.

dikkie dik
12 oktober 2003, 19:33
is hij altijd al zo dof geweest of is dat pas sinds een paar dagen. en kwam het geleidelijk of was het opeens van lekker helder naar in 1 keer super dof?.

kan het ook niet aan je versterker liggen? (het kan best zijn dat het de element is, maar lijkt me best sterk)

Jurgen Neele
12 oktober 2003, 19:40
is hij altijd al zo dof geweest of is dat pas sinds een paar dagen. en kwam het geleidelijk of was het opeens van lekker helder naar in 1 keer super dof?.

kan het ook niet aan je versterker liggen? (het kan best zijn dat het de element is, maar lijkt me best sterk)

Ik speel nu ongeveer 1,5 jaar basgitaar maar in het begin had ik nog geen idee wat nou goed en mooi geluid was. Dus ik had een oude basgitaar gekocht om te beginnen. Toen had ik echt een leuke basgitaar nodig (ik was ongeveer een half jaartje bezig). Dus las ik goeie berichten over de Dean Edge Q4, dus toen op gespeeld en speelde best goed. Maar nu ik wat meer in dat wereldje van de bagitaren ben gerold hoor ik toch echt dat die oude gitaar (dus mijn eerste) veel beter klinkt. En die Dean echt te dof is, dus ik weet niet echt of het in het begin ook al zo was.

Ik heb sinds januarie ook een GT6-B er tussen hangen als ik daar bijvoorbeeld een mooie setting instel die mooi klinkt op mijn oude gitaar, en ik wissel dan over naar mijn Dean dan is het geluid echt veel anders en veel doffer. Ik krijg ook dat geluid (wat ik met die andere gitaar krijg) langniet met mijn dean.

Ook heb ik de elementen getest (d.m.v een schoevendraaier op de elementen te tikken) maar die werken allemaal nog.

dikkie dik
12 oktober 2003, 19:46
waarschijnlijk zul je met je dean een heleboel sounds niet kunnen creëren. ik bedoel, ongeveer elke basgitaar heeft zijn eigen klank. komt door het materiaal en pu's waar de bass van gemaakt is. ik denk niet dat je er veel aan kunt veranderen, je kunt wel proberen andere elementen erin te gooien (als jij het dat waard vind). je kunt ook een fijne eq instelling maken met je gt6b dat ie de treble meer boost bijvoorbeeld. misschien kun je ook beter even andere reacties afw8en van mensen die dezelfde axe hebben :wink:

succes dermee

Ruud
12 oktober 2003, 22:47
Die dean edge Q4 is toch actief ofniet.. het wil ook nog wel eens aan de batterij liggen... heb hier wel meer verhalen gelezen over actieve basjes die vreemd gaan doen... probeer het in ieder geval eens... naar mijn mening klinken die dean's niet zo donders dof hoor..

Tenminste.. als ik hoor hoe een collega van mij al zijn frettbuzz door laat klinken.. maarja, heb er zelf eigenlijk de laatste tijd niet op gespeeld...

Jurgen Neele
12 oktober 2003, 23:14
Die dean edge Q4 is toch actief ofniet.. het wil ook nog wel eens aan de batterij liggen... heb hier wel meer verhalen gelezen over actieve basjes die vreemd gaan doen... probeer het in ieder geval eens... naar mijn mening klinken die dean's niet zo donders dof hoor..

Tenminste.. als ik hoor hoe een collega van mij al zijn frettbuzz door laat klinken.. maarja, heb er zelf eigenlijk de laatste tijd niet op gespeeld...

Ja het is inderdaad een actieve bas, ik al morgen wel eens de batterij vervangen, kijken of dat helpt

bathmutz
12 oktober 2003, 23:17
ik vind die dean's toch niet zo goed klinken meestal.

maar je hebt een bas met 2 humbuckers EN een singel coil? :o

das heel wat. welk merk is het?

Jurgen Neele
12 oktober 2003, 23:28
ik vind die dean's toch niet zo goed klinken meestal.

maar je hebt een bas met 2 humbuckers EN een singel coil? :o

das heel wat. welk merk is het?

Ja idd het zijn geen 2 humbuckers maar d8 ik eerst. Het zijn idd 2 single coil's trapsgewijs geplaatst en een single coil er achter (toch) :)

Ook wel P-J bass (of zit ik nou helemaal te blaten?)

Venomer
13 oktober 2003, 09:56
Ja idd het zijn geen 2 humbuckers maar d8 ik eerst. Het zijn idd 2 single coil's trapsgewijs geplaatst en een single coil er achter (toch) :)

Ook wel P-J bass (of zit ik nou helemaal te blaten?)

Dat is inderdaad een P-J setup.

Ik neem aan dat je op de Dean ook ge-experimenteerd hebt met verschillende instellingen van de knoppen?

Het zou gewoon het verschil kunnen zijn tussen de houtsoorten en de pickups. Blijkbaar is de Dean gewoon niet jouw smaak. Tijd voor een inruil?

Trouwens, wat voor merk is die oude bas?

frenske
13 oktober 2003, 11:42
Die dean edge Q4 is toch actief ofniet.. het wil ook nog wel eens aan de batterij liggen... heb hier wel meer verhalen gelezen over actieve basjes die vreemd gaan doen... probeer het in ieder geval eens... naar mijn mening klinken die dean's niet zo donders dof hoor..

Tenminste.. als ik hoor hoe een collega van mij al zijn frettbuzz door laat klinken.. maarja, heb er zelf eigenlijk de laatste tijd niet op gespeeld...

Ja het is inderdaad een actieve bas, ik al morgen wel eens de batterij vervangen, kijken of dat helpt


Als dat niet helpt dan zou ik maar eens terug gaan naar de winkel, want ik heb wel eens op de Q4 gespeelt. Ik heb hem niet gekocht, omdat hij te veel fretbuzz had naar mijn smaak. Maar ik vond hem helemaal niet dof klinken, maar juist erg actief (redelijk veel punch, maar de frequenties zijn niet mooi verdeeld)!

aLeX
13 oktober 2003, 14:11
Kheb ook een dean edge q4, kheb hem nu iets meer als een jaar, maar bij mij klinkt ie juist ver van dof (juist erg punchy)....misschien omdat voordat ik er weer op ging spelen nieuwe snaren op heb gegooid :-?

The guitarboy
14 oktober 2003, 21:05
Probeer is een Boss Bas Chorus ertussen msgien helpt dat??
Probeer het eens.De Boss Bas chorus ook wel de CEB-3 genoemd.
Gr. The guitarboy

Ruud
16 oktober 2003, 00:16
Chorus???? Hmmm.. moet je idd ook maar net van houden...

Pak dan een Limiter/Enhancer, die enhancerfunctie geeft er weer een beetje 'levendigheid' aan... of natuurlijk gewoon een EQ...

maarja, als je bas gewoon dof is... pak het probleem dan bij de bron aan...

Jurgen Neele
19 oktober 2003, 12:24
Ik denk toch dat het mijn snaren zijn..

Ik heb nu erny ball er op zitten, maar die zijn volgens mij al ver op. Heeft iemand tips voor lekkere felle rock snaren? Ik d8 zelf GHS Boomers.

aLeX
19 oktober 2003, 15:30
Ik heb er d'addario slowound nickel's opgezet....kvind ze erg prettig, ze blijven lang goed klinken.

Jurgen Neele
19 oktober 2003, 15:37
Ik heb er d'addario slowound nickel's opgezet....kvind ze erg prettig, ze blijven lang goed klinken.

Maar wat speel jij voor muziek?

aLeX
22 oktober 2003, 09:04
Voornamelijk rock en een beetje funk....

bassopotmus
22 oktober 2003, 11:50
Ik vind slo's ook erg lekker, goede spanning (perfect bijna) en hele mooie toon die niet keldert na 2 maanden.

Easy Rider
22 oktober 2003, 12:28
Slowounds zijn zeker de shit! Mijn favoriete snaren, zonder twijfel.
Maar, echt felle rocksnaren zijn het niet.
Dan kan ie beter inderdaad die Boomers proberen, of gewoon wat D'Addario XL's. Ik heb ook gehoord dat Rotosound erg fel kan zijn (Jaco's snaren) maar verder weet ik het ook niet.
Ik ben altijd op zoek geweest naar de lekkere feel en de warme, vette toon die bovendien lang blijft, dus was ik verkocht nadat ik Slowounds geprobeerd had. Ik weet dus wel dat als je echt die felle sound wil hebben Slowounds je wel eens kunnen teleurstellen.
Ik raad je overigens nog steeds wel aan ze ooit eens te proberen. Slowounds rulen tenslotte! ;)

EZ

Clunk
22 oktober 2003, 18:05
Ik vind slo's ook erg lekker, goede spanning (perfect bijna) en hele mooie toon die niet keldert na 2 maanden.

bij boomers is de toon er zo af :)
als je geluk heb, en een beetje vette handen al met 3 weken :D