PDA

View Full Version : Floorprocessors vs. losse pedaaltjes vs. rackspul



BLOK182
12 oktober 2003, 15:20
Ik ben vrij nieuw in effectenland, ik weet wel wat er te koop is enzo, maar ik heb zelf dus niks van effecten, ik weet dus nog niet helemaal welke merken mijn voorkeur hebben, laat ik het zo zeggen. Ik wil over niet al te lange tijd toch wat geld in effecten gaan steken (soms is kale gitaar een beetje saai ;-) ) en nou vroeg ik me af:
Ik kan dus, om te beginnen, een leuke setup maken van goedkopere, tweedehands pedaaltjes. Chorusje, flangertje, phaserthe, delaytje en wah. Maar dan zit je toch al op 6 pedaaltjes, maal de gemiddelde tweedehands prijs van +/-50-60 euro, zit je toch al op een kleine 300 euro zonder bekabeling/plank, stel, we zeggen 300 euro. Voor dat geld kan je ook al een leuke floorprocessor kopen, bijv. Boss ME-50 (288), een tweedehands GT3 (+/-250) en een tweedehands GT6 voor +/-375-400. Mocht ik losse pedaaltjes kopen, dan moet ik mijn scheurpedaaltje (Boss OD2) van waarde +/- 50 houden voor optredens, dan zou ik dus 300 voor effecten moeten bijlappen. Met een multieffect zou dat ding in de verkoop kunnen, zou van die Me-50/GT3/GT6 die 50 euro afkunnen. Zodoende lijkt het me voordeliger/makkelijker om te beginnen met een multieffect, of heb je (met relatief goedkope losse pedaaltjes van Boss/Ibanez etc) betere sounds dan een multibak? Dan heb je ook nog wel rackspul, ziet er heel cool uit, je hebt er wel een midicontroller bij nodig lijkt me, maar zou je voor die prijsklasse (+/-300-400) een leuk tweedehands machien vinden, met evt iets van controller en case?

Kortom, iemand nog wijze raad, ervaringen, meningen, tips?

Mitch
12 oktober 2003, 17:20
Blokkie toch ! Volgens mij heb je een aantal topics gemist :D
Laat ik voorzichtig beginnen voordat ik ieman beledig en dit een welles/nietes-discussie wordt....