PDA

View Full Version : VETTE RIG !



skabouter
12 oktober 2003, 14:53
ok ok, het is misschien nog wat voorbarig, maar ik heb ff wat dingen zitten tekenen. hoe mijn rig er over niet al te lange tijd uit zal zien.......
hou er alleen wel rekening mee dat het rack nog niet in mijn bezit is (maar wel binnen korte tijd), en een 2e 1960 heb ik ook nog niet.
en de (eventuele) 2e head ook nie. wah ook niet, maar die krijg ik erg snel al.

maar dit is hoe mijn RIG eruit komt te zien, of hoe ik hem graag zou hebben. :)

http://community.webshots.com/photo/81283013/94441414pDJGUz

http://community.webshots.com/photo/81283013/94441445YRgWZj

http://community.webshots.com/photo/81283013/94441510RdjuMC

http://community.webshots.com/photo/81283013/94441590OAwfpw

wat vind jij de mooiste opstelling ? ik zelf die met 2 heads natuurlijk, alleen ik weet nie of het zover komt...............

BLOK182
12 oktober 2003, 15:04
ff vraagjes van mijn kant:

* waarop staat die JC120?
* wat ga je allemaal in je rack doen?
*wordt die tweede top ook een jcm800? of nu een 900 (die vond jij toch zo cool of niet?

Ziet er wel impressive uit, maar of het altijd even handig is met optredens ;-) Geen idee eigenlijk, is dat te doen, zoveel spul meesjouwen? Ik bedoel, ik kan een halfstack nog wel meenemen, maar 2 en een grote combo en een rack en een floorprocessors? Damn, koop er maar vast een ford transit bij :P

skabouter
12 oktober 2003, 15:11
die jc120 staat op foto 2 en 4, in het midden op de flightcase. het is die 2x12 combo

in het rack komt een Engl tube preamp, een tuner. en ik wil het nog een beetje opleuken met een decibelmeter ofzo. of lampje. en misschien nog een leuk fxje erbij tenslotte.

die 2e top (ALS ie komt) wordt zowieso geen 900. misschien gewoon weer 800. maar dat weet ik totaal nog niet. misschien komt ie dus niet eens.

tis inderdaad hoop shit, en het gaat vast niet altijd mee naar gigs. toevallig krijgen we wel een nieuwe auto, erg groot, en daar kan alles makkelijk in. maar ik ga denk ik niet altijd alles meeslepen. tis meer voor thuis, en/of voor als we eens een heleee grote gig hebben

BLOK182
12 oktober 2003, 15:23
Zoals ik al zei, tis erg impressive, maarre, als je nog een jcm800 met kast koopt, tis wel leuk, maar zoals je al zei, als je het toch niet allemaal meeneemt naar gigs, zou ik er nog ff over denken, tis toch 1000 euro waar je het over hebt. Ik zou eerst dat rack kopen ;-)

skabouter
12 oktober 2003, 15:27
ik koop ook inderdaad eerst dat rack, en de wah. en dan later nog een 1960, en misschien dus een top

maar kijk, voor thuis is het prachtig. hier staat het erg naast elkaar, maar in het echt komt het ver uit elkaar op mijn (erg grote) kamer. dan krijg je een super ruimtelijk geluid. ik heb dat nu ook, maar met kleinere amps. die kleintjes heb ik nu verkocht, en ik wil gewoon 2x 4x12, en een 2x12 in het midden.
bovendien kost zo`n marshall 4x12 geen 1000 euro, uiteraard zoek ik het in 2e hands. dan kost het zo`n 400 of 450. en dat heb ik er best voor over. 1000 euro zou ik nooit betalen :)
en met vervoer.......tja, als we die grote auto ehbben kan alles erin. passen wel 6 1960`s in ofzo (als je wat stoelen eruit haald). dus soms zal iok alles meenemen, soms neit. hangt van de grote van de gig af

BLOK182
12 oktober 2003, 15:32
Ik bedoelde eigenlijk de hele halfstack met die 1000 euro, dus kast 400-450 en top 500 zoiets, maar goed, tis natuurlijk wel superstoer, zo'n versterkerwand :-)

FNaRK
12 oktober 2003, 15:41
ik vind het een beetje overkill........
en ga je dat dan allemaal meeslepen naar een een gig op een klein podiumpje in het zoveelste jongerenhonk :???:

skabouter
12 oktober 2003, 15:48
het is ook overkill. maar ik gebruik het meer voor goede sound dan voor volume, hoor.

en tja, voor optredens, lees maar even terug. ik blijf het niet zeggen :D
(voordeel van veel dingen is dat opdelen en combineren makkelijk wordt)

roadkill ? heb jij een gear site ? wat bebruik jij bij gigs ?

andy
12 oktober 2003, 15:49
ik vind het een beetje overkill........
en ga je dat dan allemaal meeslepen naar een een gig op een klein podiumpje in het zoveelste jongerenhonk :???:

Vind ik ook, als je nou in een heavy metal band zou spelen............ :wink:

skabouter
12 oktober 2003, 15:57
ff vraagjes van mijn kant:
* waarop staat die JC120?


ow wacht, ik begreep je niet goed !! ik dacht dat je bedoelde "op welke foto staat die jc120 (kdacht al, huh, dat moet toch duidelijk zijn)

maar je bedoelt WAAR ie op staat. das de fligthcase voor mijn 1960.
en dat rack staat op foto 2 op de case voor de jcm800 top

FNaRK
12 oktober 2003, 16:07
het is ook overkill. maar ik gebruik het meer voor goede sound dan voor volume, hoor.

roadkill ? heb jij een gear site ? wat bebruik jij bij gigs ?

Ik gebruik een Marshall 1960A cab, en een rack met een Hafler ss poweramp, een Line6 POD Pro, een Korg stage-tuner en een draadloos 19"ding. En uiteraard een midi-floorboard.

(enigste foto waar mijn rack op staat :oops: )

http://www.roadkill.nl/meeting/Roadkill-Ede.jpg

BLOK182
12 oktober 2003, 16:21
Het enthousiasme straalt er vanaf :-D

skabouter
12 oktober 2003, 16:37
aha. das zeker niet mis :)

jorrit
12 oktober 2003, 17:25
sjah tis overkill maar wel super vet om te hebben.....practisch is anders...
maar laat me raden....jc voor clean en marschall voor dist. 2 cab. voor stereo maar waarom twee 800 tops? gewoon voor de looks?

skabouter
12 oktober 2003, 20:47
ik heb maar 3 redenen om een 2e top te nemen, en alledrie zijn ze niet echt doorslaggevend
1: voor de looks :)
2: zodat ik 2 stacks heb, er zelf 1 kan gebruiken, en de andere gitarist van de band de andere, omdat hij zelf niets heeft
3: voor een andere sound (bijv een DSL erbij ofzo)

maarja 1 is dom
2 kan nog
3 is te duur

dus of het komt.....dat zou in elk geval het laatste zijn dat ik koop, denk ik

Mitch
12 oktober 2003, 21:50
Om de andere gitarist erop te laten spelen is dan wel weer erg aardig !
Ik wilde nog gaan zeggen "is het niet een beetje veel", maar ik hou nu mijn mond :sssh:

skabouter
12 oktober 2003, 22:10
ja, is wel aardig van me. 2 cabs wil ik sowieso. als ik 2 tops heb kunnen we allebei een half stack spelen. die gast heeft gewoon niets, en ook geen geld/zin om iets nieuws te kopen.
dan zit ik met 2 tops, maarja, vind ik ook niet zo erg :D

skabouter
13 oktober 2003, 00:56
Ik gebruik een Marshall 1960A cab, en een rack met een Hafler ss poweramp, een Line6 POD Pro, een Korg stage-tuner en een draadloos 19"ding. En uiteraard een midi-floorboard.

(enigste foto waar mijn rack op staat :oops: )

http://www.roadkill.nl/meeting/Roadkill-Ede.jpg

gaaf ! maar gebruik je die jcm900 dan wel ? of is die voor thuis ?


en ANDY: wow, man, wat heb jij een spul !!!!!!!!!! DAMN !!

opzich wel apart, ja. die skagasten komen altijd met een roland, of een fender combo ofzo aanzetten bij gigs.
maar die metal gasten moeten altijd 20 cabs, en 10 heads, en veel pedals, en racks enzo :D

Sj03rd
13 oktober 2003, 04:12
ja, is wel aardig van me. 2 cabs wil ik sowieso. als ik 2 tops heb kunnen we allebei een half stack spelen. die gast heeft gewoon niets, en ook geen geld/zin om iets nieuws te kopen.
dan zit ik met 2 tops, maarja, vind ik ook niet zo erg :D

Dude! Je gaat toch geen spullen kopen voor je andere gitarist!! Ik vind dat echt belachelijk, als jij daarvoor kan sparen dan kan hij het ook!
Bovendien zal hij op deze manier NOOIT een keer iets zelf kopen....
nouja, dit is hoe ik erover denk :)

De andere gitarist in mijn band heeft ook nog steeds een valvestate met een zoom pedaaltje omdat hij nooit geld heeft, nu zit ik 5 maanden in Florida dus mag hij met mijn rack en speakerkasten spelen.
Zo zal hij misschien gewend raken aan het veel betere geluid en als 'ie dan terugkomt en weer op z'n eigen spullen moet spelen zallie denken: FUCK...wat een dramasound en dan misschien EINDELIJK eens gaan sparen :-D
Jaaaa...je moet er wat voor over hebben he!! (maar niet MIJN geld :) )

jorrit
13 oktober 2003, 12:45
dat wou ik dus ook zeggen, tis geen liefdadigheid hoor. als jij voor die andere gozer een half stack koopt gaat dat bakken met veel kosten...daarvan kun je een nieuwe gitaar van kopen man!

gerrekat
13 oktober 2003, 13:20
Hey ik heb ook 3 tops en 3 4x 12 kasten! DAT HOORT!

maar inderdaad naar optredebns sleep ik er maar 1 mee HAHAHAHA!

maar op zich heb ik de simpelste rig die er is!

Voor Ska zou ik idd niet snel een marshall head nemen.....

jorrit
13 oktober 2003, 13:27
hij gaat dan zn roland jc120 voor clean gebruiken en dan de marshall voor dist ed.

Bins
13 oktober 2003, 13:32
Nee, het was toch de Marshall voor de "looks" en de Engle pre. voor distortion?
:P :dance: ;)

gerrekat
13 oktober 2003, 13:53
OK....ook goed, je kan ook gelijk een goede top kopen als de ENGL SAVAGE of iets dergelijks een 2 x 12 of 4 x 12 erbij en klaar is kees!

Wat moet je met al die shit....ik heb een jaar lang met 1 4 x 12 oeten doen hele tijd dat dig 3 trappen op naar het oefehok sjouwen, da's geen feest en al helemaal niet een optreden als je flink wat achter de kiezen hebt!

een half stack is genoeg om in een kleine club te spelen zonder PA!
ik heb in een zaal gespeeld ongeveer 250 man..zonder PA, alleen de drums en de zang waren uitverstekt, nou ik had mijn POWERBALL nog maar op 4-5 staan! en het was echt oorverdovend!

guhlenn
13 oktober 2003, 15:08
eh, is plaatjes maken van de rig die je wil niet een beetje... eh... raar :roll:

Guhlenn

Bins
14 oktober 2003, 00:50
Hoezo? Het is volgens mij vrij normaal om dingetjes te tekenen die je graag wilt hebben. Of dat nou een vrouw, een auto of een gigantische stapel amps is... who cares?

En dan kunnen wij weer twee paginas erover bitchen, dan heeft iedereen weer wat te doen.

skabouter
14 oktober 2003, 01:39
kvond het wel leuk om eens te tekenen. gewoon met paint. ik vind het best goed gelukt. en zo kan je beetje kloten met opstellingen. kvind het ook wel goed verzonnen. mooi met die case in het midden, of die rack op de top-case enzo (ok, dat heb ik van lord riffenstein :cool: )

gerrekat
14 oktober 2003, 08:48
Ik zat vroeger op de middelbare school hele muren met marshall boxen te tekenen HAHAHAH wie wil dat nu niet!

Of gigantische drumkits met 12 toms en 3 bassdrums HAHAHAHA, KIKE MAN!

Chiel
14 oktober 2003, 10:59
Tja, het is maar hoe je jezelf wilt vermaken hè :razz: . Ik heb overigens dik twee jaar lopen zoeken naar de ideale cabs voor mijn setup. Nu heb ik het eindelijk voor elkaar (een VHT eindtrap met twee BagEnd speakers) maar dat gaat gewoon té hard voor al die bruiloftjes die ik speel (tja, een mens moet ook te eten hebben :) ). Resumé, nu speel ik over een speakersim :-? .

Overigens, geheel los hiervan zou ik er niet aan moeten denken dat ik ieder weekend met twee of drie :o (!!!) 4x12" cabs zou lopen te zeulen. Wordt nu al helemaal naar van mijn flighcase spul (2x 10HE). Als ik weer helemaal overnieuw zou mogen beginnen, zou deze jongen waarschijnlijk een dikke 1x12" Bogner combo aanschaffen met een subtiel FX rackje. Op een gegeven moment kom je er vanzelf achter dat meer gear niet per definitie beter/ handiger hoeft te zijn.

skabouter
14 oktober 2003, 11:11
ach, ik vind het best handig. thuis klinkt het KICKEN !!! en naar optredens heb ik nog wat te kiezen.....kan dus ook gewoon ALLEEN mijn JC-120 meenemen (waarover mijn GT-6 droog al geweldig klinkt) dan kunnen de tops, cabs en rack dingen dus thuis blijven, dus lekker weinig zeulen.
makkelijk toch

gerrekat
14 oktober 2003, 12:20
Tja, het is maar hoe je jezelf wilt vermaken hè :razz: . Ik heb overigens dik twee jaar lopen zoeken naar de ideale cabs voor mijn setup. Nu heb ik het eindelijk voor elkaar (een VHT eindtrap met twee BagEnd speakers) maar dat gaat gewoon té hard voor al die bruiloftjes die ik speel (tja, een mens moet ook te eten hebben :) ). Resumé, nu speel ik over een speakersim :-? .

Overigens, geheel los hiervan zou ik er niet aan moeten denken dat ik ieder weekend met twee of drie :o (!!!) 4x12" cabs zou lopen te zeulen. Wordt nu al helemaal naar van mijn flighcase spul (2x 10HE). Als ik weer helemaal overnieuw zou mogen beginnen, zou deze jongen waarschijnlijk een dikke 1x12" Bogner combo aanschaffen met een subtiel FX rackje. Op een gegeven moment kom je er vanzelf achter dat meer gear niet per definitie beter/ handiger hoeft te zijn.

ben het wel met je eens, ik gebruik helemaal niets buiten mijn KORG racktuner en mijn ENGL heads!

PLug gewoon straight in! klnikt veel beter dan al die bullshit ervoor IMO...maar de projectie van een 4 x 12 kan nooit vervangen worden door een 2 x 12 of zelfs een 1 x 12!

A kan dat ook best prima klinken natuurlijk

m-pac
14 oktober 2003, 20:46
hallo,

Men neme 1x 4x12 /1960. en de rest van de cabs dummies dat wordt erg vaak gedaan op grote podia.
En de tops, moet je maar eens opletten daar staat er vaak maar 1 hooguit 2 aan.

Het staat erg cool maar is de rest van je band blij dat je minimaal de helft van het podium in beslag wil gaan nemen...hahahaha.
En geloof me hoe meer je gaat spelen hoe meer je op zoek gaat naar andere oplossingen.
Kleinere amp, of doorprikken naar de P.A. via een mic of AIRII(direct out).
Offffff 2 a 3 roadies!!!!!!......beter gek!!!!

laterzzzzzz!!!! :amp: :amp: :amp: :amp: :amp: :amp:

Punt
17 oktober 2003, 18:49
Geef mij maar een combo of een head met 2 x 12 cabinet:)

skabouter
18 oktober 2003, 01:45
ow, maar ik heb ook wel een combo hoor :D

http://community.webshots.com/photo/81283013/95287835ilaGEm :D