PDA

View Full Version : Sun Caged -eerste album



Super Slinky
12 oktober 2003, 12:07
Wie wacht hier ook met smart op het eerste album van Sun Caged?
Wat ik er van gehoord heb maakt me zeer enthousiast. Ik heb inmiddels wel 15 recensies gelezen en niet een slechte. Sterker nog de meeste prijzen ze de hemel in. Het wordt echt Nederlands trots. :)

JV
12 oktober 2003, 12:18
de drummer van die band woont naast een van de gitaristen uit mijn band.

heb ook al wat er van gehoord ja, klinkt erg lekker :)

Super Slinky
12 oktober 2003, 12:50
Je bedoelt Dennis Leeflang. Leuk voor die gitarist. Hebben ze ook contact?
En wat vindt jullie gitarist van Marcel Coenen's gitaarwerk?

JV
12 oktober 2003, 12:55
contact is er volgens mij meer met zen ouders :)

zij luisteren ook niet echt naar die muziek. alleen ik (ik ben in weze 3e gitarist als ik niet op de bas sta). ik persoonlijk vind het super :)

Maiden Michiel
12 oktober 2003, 15:36
Je bedoelt Dennis Leeflang. Leuk voor die gitarist. Hebben ze ook contact?
En wat vindt jullie gitarist van Marcel Coenen's gitaarwerk?

Gebruik de zoekfunctie :)

Ibanez
14 oktober 2003, 20:06
Ik heb de cd ge pre-ordered en krijg een limited edition :) Ik heb al heel wat samples gehoord en die beloven veel goeds :)

p.s. super slinky, jij zit toch ook op ultimatemetal? Ik heet Satriani.

Super Slinky
14 oktober 2003, 21:56
p.s. super slinky, jij zit toch ook op ultimatemetal? Ik heet Satriani.

Ja dat klopt, alleen heet ik daar dus Keeper of the flame. (uit het nummer Cold wind van Vanden Plas )

Sun Caged is echt top. Ik vind de nummers die ik gehoord heb echt te gek. Ben in tijden niet zo enthousiast over een plaat geweest als nu.

pikasso
15 oktober 2003, 14:46
Heb Dennis zien drummen met Bumblefoot, was bijzonder aarig om te horen......................... (ja, da's een understatement)
'
Ben erg benieuwd naar de CD, ga hem zeker aanschaffen.
Ciao

Ibanez RuleZ
15 oktober 2003, 16:59
p.s. super slinky, jij zit toch ook op ultimatemetal? Ik heet Satriani.

Ja dat klopt, alleen heet ik daar dus Keeper of the flame. (uit het nummer Cold wind van Vanden Plas )

Sun Caged is echt top. Ik vind de nummers die ik gehoord heb echt te gek. Ben in tijden niet zo enthousiast over een plaat geweest als nu.

I'm the keeper of the flame, I am a reliquia of ancient times....

leuke band vanden plas. Sun Caged stond in hun voorprogramma tijdens het concert in januari. Suncaged is wel ontzettend goed moe'k zeggen!

harrald

PetrucciFan
15 oktober 2003, 23:18
Ik kijk er ook echt naar uit. Komen de demo's ook op de cd?

Super Slinky
16 oktober 2003, 09:46
Ik kijk er ook echt naar uit. Komen de demo's ook op de cd?

De nummers Secrets of Flight en Sedation wel. Verder kon je via de website het complete nieuwe nummer Hollow downloaden. Helaas is de website momenteel niet toegangkelijk vanwege een verbouwing.
Maar 22 okt. ligt het album in de winkel.

Ibanez
16 oktober 2003, 10:40
En bij mij op de deurmat :)

Fluffy
17 oktober 2003, 10:20
jaja.. je bent wel goed

Ibanez
17 oktober 2003, 11:22
dankje :wink:

Fluffy
17 oktober 2003, 16:56
graag gedaan :)

Ic3gl0vE
20 oktober 2003, 22:47
22 oktober ga ik naar de cd winkel :)

Ibanez
21 oktober 2003, 15:51
(om fluffy nog ff te irriteren) 22 oktober ga ik naar de deurmat :)

Ic3gl0vE
21 oktober 2003, 21:37
ik ook! om het huis uit te gaan en naar de cd winkel te gaan :p

En dan moet ik eens langs bij Joost van den Broek om de cd te laten signeren. Da's natuurlijk ook leuk 8-)

Ibanez
22 oktober 2003, 09:00
Mijn cd is al gesigneerd door alle bandleden :)

Super Slinky
22 oktober 2003, 18:51
Nou, ik heb hem net opgehaald en beluisterd.
Moet wel wennen. Ben natuurlijk gewend aan de demo's van Sedation enzo. Ik vind het jammer dat dat rare effect op de stem is gekomen bij het rustige stukje waar André Resting this sensory sleep zingt. En het stukje Following into this spiral descent klinkt anders, minder spannend voor mijn gevoel.
Ook vond ik de gitaarsolo er eerst mooier uitkomen. Zal allemaal wel wennen zijn hoop ik . :)

Ibanez
22 oktober 2003, 19:17
Heb hem ontvangen en vind hem fantastisch! Beter dan alle verwachtingen! De oude nummers zijn zeker verbeterd en dat effect op de stem vind ik juist cool :)

Super Slinky
22 oktober 2003, 22:27
Heb hem ontvangen en vind hem fantastisch! Beter dan alle verwachtingen! De oude nummers zijn zeker verbeterd en dat effect op de stem vind ik juist cool :)

Ik ben er vanavond ook maar eens voor gaan zitten. Ik had hem namelijk eerst even doorgescand in de auto en dat is toch anders.
Ik moet zeggen dat de sound in mijn huiskamer erg lekker klinkt en dat de nummers inderdaad gegroeid zijn.
Om nog even terug te komen op dat effect op de stem (in Sedation). voor mijn gevoel zet je alleen zo'n effect erop als je wilt verbloemen dat iemand niet kan zingen of omdat iemand geen interessante stem heeft.
Maar dat is bij André totaal niet nodig. Ik vond dat stukje juist zonder effect erg gevoelig klinken. Met effect kan ook, maar had voor mij niet gehoeven. :-?

Mijn favorite nummer is nog steeds Secrets of flight, maar ik vind Hollow , Soil en Unchanging ook erg goed.

Ibanez
23 oktober 2003, 15:30
Mijn favo track is closing in. Als de gitaar erin komt dat beukt echt zo extreem :) Echt een cool nummer. Voor de rest vind ik alles gewoon goed.

Ic3gl0vE
23 oktober 2003, 20:07
superplaat :D

mcoenen
13 januari 2004, 23:53
Wow ik zie dit topic nu pas ;)

Bedankt allemaal voor deze toffe reacties !!!

Komt eens kijken naar een live optreden, 30 januari eerste optreden met nieuwe drummer Roel Van Helden in zaal Jonosh in Asten/Heusden

Groetjes

Marcel

Barret Wallace
14 januari 2004, 00:30
Hey marcel als je nog eens een keer een optreden hebt in de buurt van Rotterdam laat het ff weten :wink:


Cheers,

Shakeel

andy
14 januari 2004, 01:20
Duitsland ligt ook open. 8.5 in Rock Hard............... :wink:

Maiden Michiel
14 januari 2004, 09:32
Hollow is inderdaad een vet nummer.

Er is alleen 1 nummer waarop die zanger wel heel erg de stewm van LaBrie kopieert, beetje jammer. Voor de rest wel een goede cd!