PDA

View Full Version : Zijn Tokai gitaren nou een beetje te krijgen in Nederland?



Matje
11 oktober 2003, 21:58
Ik zie dat ze wel een Nederlandse site hebben met interessante gitaren. Maar ik zie ze nergens in de winkel hangen. Hoe zit het nou?

Wouter J
12 oktober 2003, 02:31
Ik zie dat ze wel een Nederlandse site hebben met interessante gitaren. Maar ik zie ze nergens in de winkel hangen. Hoe zit het nou?

Ga maar eens naar Stand by in Utrecht....

The Mule
12 oktober 2003, 09:27
Ze zijn idd wel 'een beetje' te krijgen. Het probleem is dat ze moeten concurreren met al die andere LP klonen, en daarbij in een relatief hoog prijssegment zitten, waardoor ze niet direct in aanmerking komen voor mensen die niet specifiek bekend zijn met het merk. In Nederland gaat vrijwel iedereen vrijwel direct naar Epiphone, Samick en Vintage kijken als een Gibson (financieel) buiten bereik ligt. De Epi Elites zijn zelfs een directe concurrent van Tokai geworden en hebben 'het gevoel' mee van een zekere verbondenheid met Gibson.

IMHO allemaal redenen dat je Tokais hier zelden tegenkomt... :(

Matje
12 oktober 2003, 11:25
Dus ze zijn ook nogal duur?

munkie
12 oktober 2003, 12:20
Ik heb een Tokai Love Rock LP en een Goldstar Sound Strat, beide even uitstekend, Japans uiteraard. Ik heb er wel andere elementen op, moet je eigenlijk incalculeren, bijv. humbuckers vervangen door SD. Ik heb een tijdje een Tokai site gehad met plaatjes etc. hartstikke leuk maar ik ga geen geld uitgeven voor hosting en dan wordt het toch moeilijk tegenwoordig met een site van ±100 Mb aan plaatjes en ± 50 bezoekers per dag...
Ik heb wel eens gemaild met een zekere Peter uit Almere, geeft zich uit voor de NL importeur van Tokai. Website: http://www.tokaiguitars.nl/frameset.html
En tja wat is duur: ik heb alles mij mekaar (SD´s,koffer,Grovers) ± 700 euro betaald voor mijn Love Rock. Dan heb je dus een LP met een ECHTE maple top, mahonie body, gelijmde mahonie hals uit 1 stuk enz. Ze zijn nu wel een stuk duurder. Fernandes/Burny is ook leuk. Enige alternatief wellicht een 2dehands GLP Studio, lang zo mooi niet maar in ieder geval wel echt hout.

Groetjes Freek.

Matje
12 oktober 2003, 13:49
Ik heb een Tokai Love Rock LP en een Goldstar Sound Strat, beide even uitstekend, Japans uiteraard. Ik heb er wel andere elementen op, moet je eigenlijk incalculeren, bijv. humbuckers vervangen door SD. Ik heb een tijdje een Tokai site gehad met plaatjes etc. hartstikke leuk maar ik ga geen geld uitgeven voor hosting en dan wordt het toch moeilijk tegenwoordig met een site van ±100 Mb aan plaatjes en ± 50 bezoekers per dag...
Ik heb wel eens gemaild met een zekere Peter uit Almere, geeft zich uit voor de NL importeur van Tokai. Website: http://www.tokaiguitars.nl/frameset.html
En tja wat is duur: ik heb alles mij mekaar (SD´s,koffer,Grovers) ± 700 euro betaald voor mijn Love Rock. Dan heb je dus een LP met een ECHTE maple top, mahonie body, gelijmde mahonie hals uit 1 stuk enz. Ze zijn nu wel een stuk duurder. Fernandes/Burny is ook leuk. Enige alternatief wellicht een 2dehands GLP Studio, lang zo mooi niet maar in ieder geval wel echt hout.

Groetjes Freek.

700 vind ik nog wel meevallen eigenlijk :)

marc_o
12 oktober 2003, 19:56
Die prijzen zijn volgens mij niet meer aktueel, ik vind ze erg duur geworden in ieder geval, maar ze zijn wel goed inderdaad.
Je kunt ook een 2e hands Gibson kopen voor de nieuwprijs tegenwoordig.

Matje
12 oktober 2003, 22:13
Die prijzen zijn volgens mij niet meer aktueel, ik vind ze erg duur geworden in ieder geval, maar ze zijn wel goed inderdaad.
Je kunt ook een 2e hands Gibson kopen voor de nieuwprijs tegenwoordig.

Wat kosten ze dan?

marc_o
12 oktober 2003, 22:34
De laatste keer dat in bij stand-by in utrecht was (volgens eigen zeggen de grootste verdeler van Tokai) was een beetje mooie les paul ook al rond de 2500 gulden, en daar schrok ik toch wel van eigenlijk, dat was dus vlak voor de euro. Voor 1200 euro kun je echt wel een Les Paul kopen hoor.

Javaca
12 oktober 2003, 22:43
Tokai heeft helaas nog altijd een Squier/bokkiewokkie/spaanplaat imago.

marc_o
12 oktober 2003, 22:47
Hoe kom je daar nou bij? Ik had het idee dat men ze wel op waarde schatte zo onderhand.

Matje
12 oktober 2003, 23:13
Tokai heeft helaas nog altijd een Squier/bokkiewokkie/spaanplaat imago.

Daar merk ik anders vrij weinig van.

srv-man
12 oktober 2003, 23:27
Tokai heeft helaas nog altijd een Squier/bokkiewokkie/spaanplaat imago.

Volgens mij heeft Tokai dat imago zelfs nooit gehad! Destijds maakten ze al hele lekkere kopien van strats e.d die zeker geen Squier imago hadden, sterker nog, als je er wat betere pu´s in zette waren het uitstekende gitaren.

Ik heb zelf nu een LP model van ze (nieuw) en het enige dat nog te verbeteren valt zijn de pu´s, maar dan heb je een gitaar die minimaal net zo goed is als een Gibson en nog mooier bovendien, want hij heeft een fantastische quilted maple top. De nieuwprijs ligt overigens rond de 1300-1400 euro (excl. koffer), dus echte koopjes zijn het niet.

http://www.tokai-guitars.co.uk/guitars/loverock/als75q.jpg

marc_o
13 oktober 2003, 00:40
ziet er inderdaad prachtig uit.