PDA

View Full Version : 't Zal wel aan mij liggen, maarreh ....



Zmurph
11 oktober 2003, 20:09
.... ìk kan geen review o.i.d. vinden van een Ibanez
- GSA60
- GRX70
- RG270
vinden.

Trouwens, was ik (als to-be beginner) vandaag bij Feedback, raden ze me een RG270 af, omdat die een Floyd-Rose heeft....

Heb nog geen gitaar in mijn handen gehad, maar dat zal niet lang meer duren!!!

slayurrr
11 oktober 2003, 20:15
Hmm aan de ene kant wel goed dat ze die RG270 hebben afgeraden, want ik heb er weinig goede ervaringen mee.

En over die revieuw ofzo, staat er niet wat op harmony-central.com of vind je niks op google?

Zmurph
11 oktober 2003, 20:19
Hmm aan de ene kant wel goed dat ze die RG270 hebben afgeraden, want ik heb er weinig goede ervaringen mee.

En over die revieuw ofzo, staat er niet wat op harmony-central.com of vind je niks op google?
Harmony-central ken(de) ik niet. En googellend heb ik niks gevonden met 'review gsa60'.
Oops.... 8) :???: :wink: :oops: nog effe geprobeerd .... 487 results...

Zeker een tiebvauwtje gemaakt.
Tsja... shit happens ;-)

jaywalker
11 oktober 2003, 20:27
waarom regeer je er eigenlijk op als je het toch wel kan vinden??
Om ook aan je 7000 berichtjes te komen zoals sash en nk3f

Zmurph
11 oktober 2003, 20:43
waarom regeer je er eigenlijk op als je het toch wel kan vinden??
Om ook aan je 7000 berichtjes te komen zoals sash en nk3f
Zoals het gegaan is:
1. ik zocht via google op een review van de GSA60
2. ik kreeg geen resultaten
3. ik plaatste een nieuw bericht op dit forum, getiteld 'het zal wel aan mij liggen, maar.....'
4. nadat ik de 1ste reactie ontving, ben ik, tijdens het replyen, nog even gaan googellen, en kreeg dus wèl resultaten.
5. en toen ben ik me gaan schamen.... 8) :oops: :-? :wink: :oops:
6. en toen reageerde jij
7. en nu schrijf ik deze reply ....
8. nu ga ik weer verder met 8) :oops: :wink: :-? :oops:
9. als ik uitge- 8) :oops: :-? :wink: :oops: ben, dan ga ik
10. straks even een paar van die reviews lezen

slayurrr
11 oktober 2003, 20:44
waarom regeer je er eigenlijk op als je het toch wel kan vinden??
Om ook aan je 7000 berichtjes te komen zoals sash en nk3f

Waar slaat dat op? Hij laat alleen even weten dat hij het gevonden heb en een foutje kan gebeuren toch, dus dan weet iedereen nu ook dat ze dat niet meer voor hem op hoeven te zoeken :roll:

BLOK182
11 oktober 2003, 20:45
Ik zie het probleem ook niet.

Zmurph
11 oktober 2003, 20:49
Ik zie het probleem ook niet.
Phew! Gelukkig. Zullen we de 'kees klosen'?
Grab your guitars, guys; ik behelp me zolang wel met het lezen van de reviews ;-)

Anders Destium
11 oktober 2003, 21:23
Je kunt ook (als je toch aan het zoeken bent) met de zoekfunctie op deze site op beginner en/of beginnersgitaar zoeken, je zult genoeg info vinden :)

Mitch
11 oktober 2003, 21:54
Jaywalker moet zich heel erg :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: , want lulletje rozewater heeft nog niet door dat reageren binnen hetzelfde topic niets toevoegt aan je postcount.

Ja, dat lees je goed, kijk nog eens naar Zmurph...... overal 35.
En als je je na een post of 90 al ergert en je agressie kwijt wil kan je beter naar het Fok! Forum trouwens, kun je lekker zeiken.

En nu terug in je hok ! :angry:

AntY
11 oktober 2003, 21:56
reageren binnen hetzerlfde topic geeft w el extra posts. alleen als je bij een bericht de postcount ziet staan, is dat de postcount van het moment dat jij m bekijkt, en niet van t moment van plaatsen van die post/.

Mitch
11 oktober 2003, 22:03
Whatever, als -ie zijn gemak maar houdt, want de reactie sloeg nergens op :evil:

Zmurph
11 oktober 2003, 22:25
Whatever, als -ie zijn gemak maar houdt, want de reactie sloeg nergens op :evil:Ik haal 'em tòch wel in 8-)

AART
12 oktober 2003, 11:43
om zmurph ffe te helpen:

ik heb zelf als eerste elektrische gitaar een gsa 60, kheb er nog geen problemen mee gehad, prima geluid, is goed mee te scheuren maar clean komt er ook nog wel een accceptabel geluid uit. hals heeft een keer 12 uur zonder snaren gestaan zonder een kik te geven.
H-S-S configuratie.

de grx 70 heeft H-S-H configuratie dus dat is meer voor als je vooral wilt scheuren. twee humbuckers dus.

misschien moet je ook eens kijken naar de Ibanez sz 320, H-H, prima gitaartje, misschien iets duurder dan die drie die je noemde maar toch.... niet geschoeten is altijd mis. :wink:

Zmurph
12 oktober 2003, 11:52
om zmurph ffe te helpen:

ik heb zelf als eerste elektrische gitaar een gsa 60, kheb er nog geen problemen mee gehad, prima geluid, is goed mee te scheuren maar clean komt er ook nog wel een accceptabel geluid uit. hals heeft een keer 12 uur zonder snaren gestaan zonder een kik te geven.
H-S-S configuratie.

de grx 70 heeft H-S-H configuratie dus dat is meer voor als je vooral wilt scheuren. twee humbuckers dus.

misschien moet je ook eens kijken naar de Ibanez sz 320, H-H, prima gitaartje, misschien iets duurder dan die drie die je noemde maar toch.... niet geschoeten is altijd mis. :wink:
Ik heb ook wel eens 12 uur zonder snaren gestaan, maar heb er niets aan over gehouden... zegt men ;-)
In elk geval zie je er niks meer van...

Ik weet dat de GRX70 een HSH-configuratie heeft, maar aangezien ik zelfs nog nooit een gitaar heb vastgehouden, laat staan erop gespeeld, maakt het me niet zo heel veel uit.
De GSA60 is lekker goedkoop. Als 'ie na een tijdje niet meer bevalt, en ik ben 'really hooked' koop ik wel iets anders/beters, en verhuist de GSA60 naar een ere-plaatsje in mijn woonkamer.
Want de looks van dat ding....!!
Is een gitaar vrouwelijk??
Zo ja, dan vind ik de GSA60 het prototype van een lekker wijf ;-)

Akira
12 oktober 2003, 11:58
Ik snap niet waarom een gitaar met floyd afgeraden word als beginnersgitaar.
Alsof je opeens wel een floyd kan stemmen als je al 3 jaar op een gitaar zonder floyd speeld.
Iedereen die voor het eerst een floyd koopt moet daarmee om leren gaan.
Mijn 1e gitaar was er 1 met floyd, en ik snap echt het probleem niet.
Kwestie van wennen, en tenzij je van jostiband niveau bent, ben je er zo achter.
En je hebt nu een forum waar je terecht kan als het niet lukt...maar echt die dingen zijn niet zo moeilijk.

lupoloco
12 oktober 2003, 12:04
gitaren met goedkopere floyds kan hij beter vermijden (ontstemmen,blahblah), die duurdere floyds zijn natuurlijk wel goed

Zmurph
12 oktober 2003, 12:20
Ik snap niet waarom een gitaar met floyd afgeraden word als beginnersgitaar.
En je hebt nu een forum waar je terecht kan als het niet lukt...maar echt die dingen zijn niet zo moeilijk.
Tsja... toch krijg ik in verschillende winkels hetzelfde te horen.
Miischien omdat bij een FR de snaren minder makkelijk te vervagen zijn, en ze ervanuit gaan dat je als beginner nogal eens nieuwe snaren moet hebben??

AART
12 oktober 2003, 12:29
om zmurph ffe te helpen:

ik heb zelf als eerste elektrische gitaar een gsa 60, kheb er nog geen problemen mee gehad, prima geluid, is goed mee te scheuren maar clean komt er ook nog wel een accceptabel geluid uit. hals heeft een keer 12 uur zonder snaren gestaan zonder een kik te geven.
H-S-S configuratie.

de grx 70 heeft H-S-H configuratie dus dat is meer voor als je vooral wilt scheuren. twee humbuckers dus.

misschien moet je ook eens kijken naar de Ibanez sz 320, H-H, prima gitaartje, misschien iets duurder dan die drie die je noemde maar toch.... niet geschoeten is altijd mis. :wink:
Ik heb ook wel eens 12 uur zonder snaren gestaan, maar heb er niets aan over gehouden... zegt men ;-)
In elk geval zie je er niks meer van...

Ik weet dat de GRX70 een HSH-configuratie heeft, maar aangezien ik zelfs nog nooit een gitaar heb vastgehouden, laat staan erop gespeeld, maakt het me niet zo heel veel uit.
De GSA60 is lekker goedkoop. Als 'ie na een tijdje niet meer bevalt, en ik ben 'really hooked' koop ik wel iets anders/beters, en verhuist de GSA60 naar een ere-plaatsje in mijn woonkamer.
Want de looks van dat ding....!!
Is een gitaar vrouwelijk??
Zo ja, dan vind ik de GSA60 het prototype van een lekker wijf ;-)




Gitaar is een vrouwelijk woord :wink:

Zmurph
12 oktober 2003, 12:35
Als 'ie na een tijdje niet meer bevalt, en ik ben 'really hooked' koop ik wel iets anders/beters, en verhuist de GSA60 naar een ere-plaatsje in mijn woonkamer.
Want de looks van dat ding....!!
Is een gitaar vrouwelijk??
Zo ja, dan vind ik de GSA60 het prototype van een lekker wijf ;-)
Gitaar is een vrouwelijk woord :wink:

OKÉ dan! ;-)

Akira
12 oktober 2003, 14:05
Ik snap niet waarom een gitaar met floyd afgeraden word als beginnersgitaar.
En je hebt nu een forum waar je terecht kan als het niet lukt...maar echt die dingen zijn niet zo moeilijk.
Tsja... toch krijg ik in verschillende winkels hetzelfde te horen.
Miischien omdat bij een FR de snaren minder makkelijk te vervagen zijn, en ze ervanuit gaan dat je als beginner nogal eens nieuwe snaren moet hebben??

Wat Lupoloco zegt is wel waar, goedkopere kan je beter vermijden, maar dat geld voor iedereen, niet alleen voor beginners.
En toch ben ik ervan overtuigd, dat hoe moeilijk je floyd systeem ook is, iedereen kan het in korte tijd onder de knie krijgen, ik vind dat men altijd enorm overdreven doet over de "moeilijkheid" van floyds.
En ik weet niet of je als beginner vaak nieuwe snaren nodig hebt...hangt er volledig vanaf hoe jij je gitaar abused.
Ik heb vanaf dag 1 dat ik gitaar ging spelen nog nooit een snaar laten knappen, en dat is echt niet omdat ik er aanleg heb voor gitaarspelen , I wish....

Zmurph
12 oktober 2003, 14:13
[quote]
Wat Lupoloco zegt is wel waar, goedkopere kan je beter vermijden, maar dat geld voor iedereen, niet alleen voor beginners.
En ik weet niet of je als beginner vaak nieuwe snaren nodig hebt...
Ik heb vanaf dag 1 dat ik gitaar ging spelen nog nooit een snaar laten knappen, en dat is echt niet omdat ik er aanleg heb voor gitaarspelen , I wish....
Tsja...'t word mijn eerste gitaar. Voorlopig laat ik de tremolo toch met rust. Althans, dat zeg ik nu...
En als ik dan een beetje op dreef ben met het spelen, kan ik wellicht meteen beter een floyd leren, dan een 'gewone' tremolo.

Zou je de Floyds van een Ibanez RG270 als 'goedkopere' bestempelen?
Ik weet namelijk een heel mooie, gebruikte, RG270 te koop...
Voor minder dan een nieuwe GSA60....

ow, k*t-k*t-k*t.... gisteravond wéér de Staatsloterij niet gewonnen...

lupoloco
12 oktober 2003, 14:16
waar je op moet letten als je een rg270 gaat kopen (denk ik) -> 2versies, eentje met lo-trs dacht ik en eentje met de nieuwe ibanez tremolo. Die met lo-trs laat je beter links liggen, die nieuwe trem is naart schijnt veel beter

SiNiSTRaL
12 oktober 2003, 14:16
ja, dat is een redelijke el cheapo ibanez, en ibanez is zeer onvrindelijk voor de kleinere portemonee......de goedkope ibanezzen zuigen p00prt....

Zmurph
12 oktober 2003, 14:21
waar je op moet letten als je een rg270 gaat kopen (denk ik) -> 2versies, eentje met lo-trs dacht ik en eentje met de nieuwe ibanez tremolo. Die met lo-trs laat je beter links liggen, die nieuwe trem is naart schijnt veel beterJa, dar komt weer zo'n leken-vraag:
Is dat makkelijk te zien, het verschil tussen een lo-trs en een Ibanez tremolo? 't Zal d'r wel op staan, denk ik??
Vanaf welk jaar zijn ze de Ibanez tremolo's gaan monteren?

Zmurph
12 oktober 2003, 14:24
ja, dat is een redelijke el cheapo ibanez, en ibanez is zeer onvrindelijk voor de kleinere portemonee......de goedkope ibanezzen zuigen p00prt....Ach...ik ga toch niet in een band spelen...'t is puur voor m'n eigen lol. Lekker pielen op de bank.
Ik ben allang blij als ik er ooit geluid uitkrijg. Nou ja...zo erg is het ook niet... ik wil wèl heel graag leren spelen natuurlijk.
Een RG270 heeft toch ook twee humbuckers en één single coil?

lupoloco
12 oktober 2003, 14:27
waar je op moet letten als je een rg270 gaat kopen (denk ik) -> 2versies, eentje met lo-trs dacht ik en eentje met de nieuwe ibanez tremolo. Die met lo-trs laat je beter links liggen, die nieuwe trem is naart schijnt veel beterJa, dar komt weer zo'n leken-vraag:
Is dat makkelijk te zien, het verschil tussen een lo-trs en een Ibanez tremolo? 't Zal d'r wel op staan, denk ik??
Vanaf welk jaar zijn ze de Ibanez tremolo's gaan monteren?

yup, staat erop, kgeloof dat het vanaf begin 2003 is? weet het niet juis

kzal ddk ff fotokes zoekn

Zmurph
12 oktober 2003, 14:29
Vanaf welk jaar zijn ze de Ibanez tremolo's gaan monteren?

yup, staat erop, kgeloof dat het vanaf begin 2003 is? weet het niet juis

kzal ddk ff fotokes zoekn[/quote]
Volgens mij is deze uit 2003... maar dat moet ik even navragen... en dat kan woensdag pas...

lupoloco
12 oktober 2003, 14:45
http://www.jemsite.com/axes/htm_features/trems.htm voor oude modellen

ibanez.com voor nieuwe!

amon
12 oktober 2003, 14:56
uhmm, lupoloco, op die site die jij gaf staan idd floyds, maar niet de floyds die op een oude (ik weet niet hoe ze eruit zien op de nieuwe) rg270 zitten. ik had als 2e gitaar een rg270dx aangeschaft en bij die floyd gaan de snaren er doorheen. bij deze moet je de snaren afknippen en vastzetten. dit zit wel op rg's maar alleen op de duurdere, dus die plaatjes die jij gaf zijn niet helemaal de juiste...

lupoloco
12 oktober 2003, 15:06
uhmm, lupoloco, op die site die jij gaf staan idd floyds, maar niet de floyds die op een oude (ik weet niet hoe ze eruit zien op de nieuwe) rg270 zitten. ik had als 2e gitaar een rg270dx aangeschaft en bij die floyd gaan de snaren er doorheen. bij deze moet je de snaren afknippen en vastzetten. dit zit wel op rg's maar alleen op de duurdere, dus die plaatjes die jij gaf zijn niet helemaal de juiste...

mm :???: heb je dan een nieuw model :???:

amon
12 oktober 2003, 15:31
nee, het was een oude, nu heb ik een rg750 en die heeft dat sort floyds. ik zal eens even wat foto's zoeken van floyds die op een 270 zitten...

amon
12 oktober 2003, 16:13
nou, of ik kan het niet, of foto's van die floyd die ik bedoel zijn schaars...
iig, bij mij moest je de snaren gewoon heel houden en achterlangs door je floyd halen en dan bleven ze door dat rondje vistzitten, omdat dat niet mee kan door de floyd. (zo was het tenminste op mijn rg270dx, maar dat was toch al een raar ding, want die van mij had ook shark fins als inlay, terwijl normale rg270's gewoon dots heeft...)
maar bij de floyds op de foto's van jou moet je dat rondje eraf knippen, in de floyd zetten en vastklemmen met een imbussleuteltje. dit heb ik nu dus op mn rg750.

slayurrr
12 oktober 2003, 16:34
De rg270 heeft ook niet echt super elementen, maar ok als je toch alleen maar een beetje gaat pielen op de bank dan maakt dat weinig uit.
Maar als je een rg270 koopt met een verrotte tremelo dan baal je wel als de gitaar de heletijd ontstemt(vooral als je nog niet zoveel ervaring heb met stemmen, maargoed daar kun je een stem apparaat voor kopen) iniedergeval, het is en blijft irritant.
Ik weet niet wat je precies voor een nieuwe rg270 uitgeeft maar ik denk dat je voor dat geld beter een betere tweede hands rg570 ofzo kunt kopen.

Zmurph
12 oktober 2003, 16:42
De rg270 heeft ook niet echt super elementen, maar ok als je toch alleen maar een beetje gaat pielen op de bank dan maakt dat weinig uit.
Maar als je een rg270 koopt met een verrotte tremelo dan baal je wel als de gitaar de heletijd ontstemt(vooral als je nog niet zoveel ervaring heb met stemmen, maargoed daar kun je een stem apparaat voor kopen) iniedergeval, het is en blijft irritant.

Deze 2de hands moet 199,= doen
Een nieuwe GSA60 kos 249,=