PDA

View Full Version : Line6 MM4 "true bypass"



galguitarist
11 oktober 2003, 17:48
Ik heb sinds kort de MM4 tweedehands weten aan te schaffen. Dit pedaal behoort "true bypass" te zijn maar als ik hem tussen mijn gitaar en amp plaatst merk ik toch een verlies in treble (en misschien ook wel laag)...

Kan dit komen door het klote kabeltje dat ik erbij plaats?

Ik zal hem maar eens vergelijken met de MM4 van onze andere gitarist...

Iemand anders soortgelijke ervaringen?

Speeddemon
11 oktober 2003, 18:46
Als ik me niet vergis kun je de Line6 modelling pedalen handmatig instellen op buffered bypass of true bypass.
Bijvoorbeeld het delaypedaal laat in 'buffered bypass-stand' de delays uitfaden als je hem hebt uitgezet. In true bypass-stand worden ze gelijk afgekapt.

Kan me voorstellen dat je MM4 dat ook kan.

The Thumb
11 oktober 2003, 22:09
Ik heb een MM4 gehad, dat ding was echt true bypass, ik gok dus inderdaad op je kabel...

ReinoutV
12 oktober 2003, 11:31
Dat denk ik ook. Als je hem inschakelt hoor je zelfs binnenin een klein tikje (zal wel een relais-tje zijn of zo). Voordat je hem met de andere MM4 uitprobeert, zou ik eerst eens een andere kabel proberen of deze twee goed testen.

galguitarist
16 oktober 2003, 23:34
Bleek inderdaad een alternatieve bypass instelling te zijn, wel vaag dat Line6 deze mogelijkheid in alle stompboxes heeft ingebouwd terwijl hij alleen bij de Delay gebruikt wordt...

galguitarist
17 oktober 2003, 19:00
Nu snap ik het nog niet...

Mijn MM4 heeft dus blijkbaar twee verschillende bypass modes... Maar de mode die mij "true" bypass lijkt die laat veel minder geluid door met de voeding eruit, terwijl de ander mode die dus veel geluid lijkt te zuigen wel normaal geluid doorlaat met de voeding eruit, maar nogsteeds dus is het geluid gezogen...

Is het nu zo dat true bypass inhoud dat je de voeding uit het effect kan trekken zonder consequenties, en waarom zuigt de MM4 dan juist in de true bypass mode toon?

...