PDA

View Full Version : Behringer BX3000T is binnen!!!



Anavrin
11 oktober 2003, 17:10
Deze dus:
http://www.behringer.com/BX3000T/BX3000T_medium.jpg

Ik ging alleen ff een knopje voor m'n gitaar halen, kom de gitaarshop binnen, en hoor ineens: "ik heb er één staan voor je." Ik denk:"waar heeft hij het over, ik heb nog niks gezegd." Hij bedoelde dus de Behringer bastop waar ik al een paar keer voor was geweest.
Mijn verslag:
Aangezien ik er niet meer op gerekend had dat ie er voor november zou zijn, had ik mijn eigen bas niet bij me, dus ik heb op een passieve OLP (http://www.olpguitars.com/intl/mm2_4_string_bass.htm) gespeeld (met de achterste toonknop (die naast de output) dichtgedraaid). De bastop was aangesloten op een Ashdown cabinet (ik denk een 1x15"). De Shape knop had ik op 3 uur staan (streepje naar rechts), om het blikkerige vd nieuwe snaren op de OLP te elimineren. Ik had de Mid vd Equalizer uitgedraaid, want hij gaf mij iets teveel hoog door. De equalizer had ik dus zo ingesteld: Bass: 12 uur, 140 Hz: 10 uur, Mid: 7 uur, 1,6 Khz: 2 uur, Treble: 12 uur. Met de volumes heb ik gewoon wat zitten spelen, om te kijken hoe het geluid was bij verschillende instellingen van Gain en Output. Het geluid was met de Shape aan, en de equalizer in de bovenstaande instelling zeer goed te noemen, lekker bassig, met hoog waar het moet, maar niet te hoog, en bas waar het moet, maar ook weer niet te bassig. Voor meer hoog/ bas kun je volgens mij het beste de Deep en Bright drukknoppen gebruiken. Voor meer bas moet je dus echt van de Ultrabass knop afblijven, want daar zit een soort van Delay ingebouwd lijkt het wel. De Ultrabass gaf vooral flink wat knor, maar dan steeds net te laat. Ik speelde namelijk een noot (op verschillende standen vd Ultrabass draaiknop), en hoor de noot na 0,5 sec of later ineens harder gaan en flink gaan knorren. Leuk, zo'n instant knor, maar dan wil ik de hele noot knor horen, en niet pas na een tijdje. Alle verlichting op de bastop is duidelijk, en je ziet dus snel wat er allemaal aan/ uit staat. Ondanks dat er een footswitch bijzit, heb ik deze niet gebruikt, dus daar kan ik niks over zeggen, maar aangezien je hier de Ultrabass en de Shape aan/ uit zet, zal ik deze waarschijnlijk toch niet gebruiken (Ultrabass zal waarschijnlijk altijd uit, en de Shape altijd aan staan) De draaiknoppen draaiden heel snel (zelfs sneller dan op m'n Fender Jaguar die pas een paar maanden oud is), en ik gok dat ik ze zelfs kan laten verdraaien door er heel hard tegenaan te blazen (maar ik kan ook een biljartbal uit stilstand in beweging blazen, dus misschien ligt het aan mijn blaaskracht). Verder zag het ding er goed uit, mooi afgewerkt met zo'n typisch stuk versterkertapijt, goede drukknoppen, stevig gemonteerde inputs (ja, ik heb ze geprobeerd te bewegen). Het volume lijkt mij ruim voldoende (ik vergelijk dit met het volume wat ik in de oefenruimte moet produceren om boven de drummer/ gitarist uit te komen), om een flinke gehoorbeschadiging op te lopen. Zachte volumes klinken het best met een redelijk ingestelde Gain en een zeer lage Output. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe de amp klinkt door mijn eigen 4x10 Trace Elliot, en met mijn eigen basjes. Met de gear uit de winkel leek het in ieder geval een zeer veelzijdig apparaat te zijn qua geluid. Ik heb 'm ondertussen gereserveerd, en ga 'm volgende week ophalen. De verkoper heeft er zijn zakjapanner bijgepakt om van de adviesprijs (€353,-) op de uiteindelijke verkoopprijs te komen (€282,-). Ik had natuurlijk al lang uitgezocht hoeveel het zou kosten om 'm bij een vd Duitse webshops te bestellen en thuis te laten brengen, en dat was zo rond de €260,- / €270,-, en met betrekking tot garantie en al die shit lijkt het mij makkelijker om 'm voor dat kleine verschil hier in de buurt te kopen.

Oh ja, toen ik na een minuut of 20/ 25 uit het oefen/ probeerhok kwam, was er schijnbaar wel in de winkel zelf nog iets van het plafond gevallen door mijn herrie, dus da's ook weer mooi meegenomen (kijken hoe dat hier thuis gaat :lol: ).

Laus
12 oktober 2003, 14:24
juistem.

hoe werkt die VU meter?

was tie een beetje snel/strak te noemen?

en welke winkel? Bij van Gorp hebben ze hem al een tijdke staan dacht ik.

bassopotmus
12 oktober 2003, 16:49
Ik ben ens benieuwd naar em.

basswasp
12 oktober 2003, 17:51
Leuke recensie, toch nog één vraagje: met welk ander merk valt het geluid te vergelijken? Is het clean of Ampeg?

Anavrin
13 oktober 2003, 11:01
juistem.

hoe werkt die VU meter?

was tie een beetje snel/strak te noemen?

en welke winkel? Bij van Gorp hebben ze hem al een tijdke staan dacht ik.
die VU meter slaat meer uit naarmate je harder aanslaat (reageert dus op de input). Wat bedoel je met snel/strak? Het was iig niet zo dat ie nabromde als je de snaar afdempte. Ik heb 'm getest bij MusicAllIn in Tilburg.

Anavrin
13 oktober 2003, 11:06
Leuke recensie, toch nog één vraagje: met welk ander merk valt het geluid te vergelijken? Is het clean of Ampeg?
Door de equalizer kun je er eigenlijk best veel geluiden uithalen. Ik heb 'm laten klinken als de Ampeg uit onze repetitieruimte, maar ook clean en rustig (voornamelijk afhankelijk van hoe ver je de Gain opendraait). Ik zal als ik 'm morgen/ overmorgen op heb gehaald, ff opnemen, zodat jullie 'm kunnen horen (ik heb alleen zelf geen webspace waar ik muziek op kan zetten).

oh ja, ik speel eigenlijk alleen met plectrum en vingers (ik slap dus niet), dus de slappers onder u kan ik ook niks melden.

frenske
13 oktober 2003, 12:57
Deze dus:
http://www.behringer.com/BX3000T/BX3000T_medium.jpg

De verkoper heeft er zijn zakjapanner bijgepakt om van de adviesprijs (€353,-) op de uiteindelijke verkoopprijs te komen (€282,-). Ik had natuurlijk al lang uitgezocht hoeveel het zou kosten om 'm bij een vd Duitse webshops te bestellen en thuis te laten brengen, en dat was zo rond de €260,- / €270,-, en met betrekking tot garantie en al die shit lijkt het mij makkelijker om 'm voor dat kleine verschil hier in de buurt te kopen.

Tenzij je natuurlijk bij MP of MS in duitsland koopt, respectievelijk 239 en 233 euro!

Anavrin
13 oktober 2003, 15:49
ja, maar ik had daar het thuisbezorgen al bij gerekend, dus dan kom je wel op € 239,- + €20= €259,- Och, ongeveer, die 2 tientjes, daar ga ik niet moeilijk voor doen, met thuisbezorgen en al die zooi, en als er nu iets mee zou zijn, dan hoef ik maar 3 km verderop te zijn ipv 130 km.

Anavrin
14 oktober 2003, 17:04
Ik heb 'm geïnstalleerd, en de stapel versterkers en zooi begint er gevaarlijk wankel uit te zien (terwijl het gewoon stevig staat). Ik heb nu alleen een raar probleempje, ik heb 'm hier al gepost:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=21649

oftewel, is mijn vermoeden juist???

frenske
15 oktober 2003, 09:31
Gewoon nog een speakerkast van 8 ohm op aan sluiten. Dan kom totaal op 4 ohm uit

Want R = 1 / (1/8 + 1/8) = 4 ohm.

Ga nooit onder de 4 ohm zitten. Dus geen 8 ohm en een 4 ohm speaker op aan sluiten!

Er zijn nog andere mogelijkheden, de configuratie van de speakers anders te zetten. Ik weet niet hoe ze nu geschakelt zijn. Indien ze serieel geplaats zou je bv 2x2 serieel kunnen plaatsen met een weerstand in de serie van 4 ohm in kunnen zetten. Maar natuurlijk is dan de garantie 0,0 waard! Ik zou het in ieder geval niet doen, tenzij je gemakkelijk mee zou kunnen doen bij Scrapheap Challenge.

basswasp
15 oktober 2003, 09:33
tenzij je gemakkelijk mee zou kunnen doen bij Scrapheap Challenge.
Ik zie ze daar al rondracen op de nieuwe baskast van Anavrin :D

Venomer
15 oktober 2003, 17:54
Hier nog een discussie over deze amp:

http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&topic_number=370607

Emeth
15 oktober 2003, 19:36
Maar om ff terug te komen op de vraag van Laus;
Welke winkel heb je hem gekocht?

Anavrin
15 oktober 2003, 20:17
juistem.

hoe werkt die VU meter?

was tie een beetje snel/strak te noemen?

en welke winkel? Bij van Gorp hebben ze hem al een tijdke staan dacht ik.
die VU meter slaat meer uit naarmate je harder aanslaat (reageert dus op de input). Wat bedoel je met snel/strak? Het was iig niet zo dat ie nabromde als je de snaar afdempte. Ik heb 'm getest bij MusicAllIn in Tilburg.
ik heb 'm daar ook gekocht (was idd niet geheel duidelijk, maar wel logisch toch?)

sbakker
19 oktober 2003, 13:45
Woensdag even bij Musicstore in Keulen geweest. Even de Behringer geprobeerd. Klinkt opzich niet slecht en daar ging die weg voor €233 euri.
Geen geld voor zo'n herrieschopper :P