PDA

View Full Version : Dean evo select.



E.Smit
11 oktober 2003, 15:42
Ik weet dat die mooi is maar is die ook goed?
En is een evo select beter als een evo special?

Wil er namelijk eentje kopen na lang sparen.

ijff
11 oktober 2003, 20:43
Ik heb sinds een week een Dean EVO Special select...
Tot nu toe nog niets op aan te merken.. ik heb hem nog niet op m'n volledige installatie uitkunnen proberen.

Ik zou bijna durfen stellen dat je voor het geld (399,-/449,- bij Feedback) geen betere LP/PRS-achtige gitaar kan krijgen..
Select en Special select zijn volgens mij nagenoeg gelijk, op de afwerking na.

Mijn Special Select heeft een verschrikkelijk mooie, echte tigereye maple top en echte abalone (soort parelmoer) inlays in de hals.
Daarnaast heeft de special kapjes op de elementen zitten en de special select niet.

Beide modellen hebben een lekkere hals met een lage schuine hiel, waardoor je goed bij de onderste frets kan komen.
De elementen klinken ok.. en bovendien kan je die na wat doorsparen altijd nog vervangen. Ook fijn is dat je beide elementen kan splitten..
De gitaar zelf heeft een goede sustain, en klinkt behoorlijk vet.
Volgens de opgave is het echt mahonie.. maar het lijkt wat lichter te zijn (zowel qua kleur als gewicht).. maar goed, het geluid dat eruit komt klinkt wel weer als of het mahonie is..

Gewoon even uitproberen dus!

E.Smit
12 oktober 2003, 08:06
Klinkt geweldig!!!!

Ik kan niet wachten tot ik die laatste 50 eurootjes bij elkaar heb gesprokkeld.

MarshallSG
12 oktober 2003, 22:56
Hoe verhoud een Dean Special tot een Epi Les Paul? Is ie gelijkwaardig of een flink stuk beter?

ijff
12 oktober 2003, 23:40
Geen flauw idee.. heb nooit langer dan 5 min. op een Epi gespeeld..
Heb de special select wel bewust verkozen boven een Gibson Les Paul Studio... ik zag en hoorde niet waarom de LP EUR 1000,- meer zou moeten kosten... maar goed, dat was wel na een korte A/B test op een Tech21 versterkertje - en niet op m'n eigen buizensetup..

gerrekat
13 oktober 2003, 08:03
BETER!

Ik ben een grote DEAN fan weliswaar meer van de USA modellen, maar de top of the line koreanen doen het zeker betere dan een epiphone...de neckjoint is beter...de tops zien er mooier uit en het fretwerk is beter..

DEAN is een van de weinige fabrikanten die hun gitaren NIET bij Samick of CORT laat maken, maar bij een veel kleinere koreaanse fabrikant die beter werk aflevert!

Neemt niet weg dat bijna alle giatren inclusief de aalerduurste een setup nodig hebben als ze bij feedback weggaan!

Die zaak heeft echt geen idee wat ze verkopen en hoe het allemala werkt!

Als je er bent moet je voor de lol eens op een hardtail of USA Caddilac spelen als ze er een hebben, dei zijn nietr te betalen maar dat is echt het neusje van de zalm!

Ik heb zelf wat Time Capsule modellen (ML's en Z's) en ik hoef niets anders meer!

UncomfortableDotOrg
13 oktober 2003, 14:40
heej gerrekat,

hoe zijn die 79 RI modellen eigenlijk?

zo'n Time Capsule ML lijkt me helemaal geweldig, maar ik denk dat dat een beetje buiten mijn budget valt (voor hoeveel kun je die tweedehands eigenlijk aankomen?)

scheelt het erg veel, of is het gewoon een stukje exclusiviteit?

gerrekat
13 oktober 2003, 14:47
De 79 series zijn super, maar staan natuurlijk in vergelijk tot de timecapsules wel effe wat lager...

de 79's hebben en maple veneer top terwijl de TC's een 1,5 cm dikke maple top hebben!

De 79's hebben stanmdaard DEAN zebra PU's de TC's hebben DiMarzio's.

de 79's hebben een C-nek etrwijl de TC's een licht V-profiel hebben (Heerlijk!)

De 79 hebben standard binding op de nek, de TC's hebben rounded bindings over de frets voor extra spelcomfort...

Verder beschikken de 79 wel over Grover Tuners en zijn van Mahoniehout gebouwd en hebben een set neck...zijn echt prima dingen!

maar de TC's zijn gwoon een klasse apart...ik heb nog nooit een gitaar gehad met hetzelfde spelcomfort en overall constructiekwaliteit....

tweedehands zul je ze niet vinden..nieuw zijn ze al hartstikke moeilijk te vinden, ik weet dat Musik Produktiv in Duitsland het hele DEAN scala voert daar kost een TC iets van 2300 EURO....(www.musik-produktiv.de)

Een 79 series zal ronde de 500-600 kosten, zet er een DiMarzio Super Distortion in en je hebt een moordgitaar!

Ik kan je wel in contact brengen met een dealer in de US, die hele goeie prijzen heeft op een TC...ik denk dat je op $ 1600 shipped uitkomt wat zo'n 1400 EURO is, en hij heeft truukjes om de tax te ontduiken die meestal werken!

ik heb zelf met deze man gewerkt en hij is echt super, de service is beter dan dat je hier vaak krijgt!

de Case etc. zit er natuurlijk allemaal bij!

Als je meer info wilt of eens op 1 van mijn TC's spelen ben je van ahrte uitgenodigd!

ijff
13 oktober 2003, 19:07
Wat op zich ook wel positief is: Je ziet de Dean's praktisch NOOIT 2ehands!
D.w.z. dat ze meestal bij de eerste eigenaar blijven...

Sinds ik m'n EVO heb heb ik de Gibson LP en de PRS Custom 22 overigens definitief van m'n verlanglijst gestreept... die zijn nu vervangen door een Dean Hardtail (nog ff doorsparen...)

spanky_franky
4 maart 2004, 16:47
he gerrekat,

ik ben op zoek naar een les paul achtige gitaar van om en nabij de €600, en nou viel mijn oog op de Dean Evo special (flame blue), dat is dus zeker waar voor m`n geld en kwalitatief beter dan de epi`s ?

JV
4 maart 2004, 19:19
[quote="gerrekat"]BETER!

Als je er bent moet je voor de lol eens op een hardtail of USA Caddilac spelen als ze er een hebben, dei zijn nietr te betalen maar dat is echt het neusje van de zalm!
quote]

zijn best te betalen hoor ;)

jorrit
4 maart 2004, 19:22
jah en ze zijn naar mijn mening nog veel mooier ook...

(dat zal gerrekat je ook wel vertellen..:D)

edit: hey toen ik wou posten stond jij nog niet hierboven >:-|

JV
4 maart 2004, 20:34
heh, ik kruip er gewoon even tussen

gerrekat
9 maart 2004, 09:47
Wacht maar tot ik mijn plaatjes online heb van de DEAN meeting HAHAHHA!

Baco
10 maart 2004, 00:19
Wacht maar tot ik mijn plaatjes online heb van de DEAN meeting HAHAHHA!
Welcome back zou ik zeggen :D En, iets gekocht/besteld? Zit ook erg te gassen op een Custom, maar ons huis gaat nu effe voor :wink:

gerrekat
10 maart 2004, 08:14
Ja mijn PC is helemaal verrot dus moet nu echt een nieuwe kopen maar heb wel een prijs aangevraagd voor een zekere gitaar HAHAHHAHAH!

Lacrymosa
10 maart 2004, 09:07
Ik heb ook ff op een EVO kunnen spelen
en ik moet zeggen dat mn bek open viel

lekker gitaartje voor dat geld

zowiezo meer vibe dan Epi, en ook betere afwerking en speelcomfort

de sound was ook wel lekker

alleen is het altijd weer jammer dat ze er van die prut elementjes in zetten, maar et klonk nog steeds lekker

en als je over een tijdje geld heb voor nieuwe elementen, denk ik dat het bij deze gitaar zeker het geld waard is, want onversterkt klonk ie heel lekker

CheerS!!

Beezzzt
10 maart 2004, 09:53
Ik kan je wel in contact brengen met een dealer in de US, die hele goeie prijzen heeft op een TC...ik denk dat je op $ 1600 shipped uitkomt wat zo'n 1400 EURO is, en hij heeft truukjes om de tax te ontduiken die meestal werken!

ik heb zelf met deze man gewerkt en hij is echt super, de service is beter dan dat je hier vaak krijgt!

de Case etc. zit er natuurlijk allemaal bij!



1400 Euro ??? Dat is een habbekrats. Meen je dat nu ? Mijn geld kriebelt al in mijn zakken.

gerrekat
10 maart 2004, 10:29
Ik heb ook ff op een EVO kunnen spelen
en ik moet zeggen dat mn bek open viel

lekker gitaartje voor dat geld

zowiezo meer vibe dan Epi, en ook betere afwerking en speelcomfort

de sound was ook wel lekker

alleen is het altijd weer jammer dat ze er van die prut elementjes in zetten, maar et klonk nog steeds lekker

en als je over een tijdje geld heb voor nieuwe elementen, denk ik dat het bij deze gitaar zeker het geld waard is, want onversterkt klonk ie heel lekker

CheerS!!


ja de elementen zijn kut, zoals in bijna koreaanse import gitaren....maar als je er lekkere DiMarziootjes ofzo inknalt heb je een toffe gitaar!

gerrekat
10 maart 2004, 10:30
Ik kan je wel in contact brengen met een dealer in de US, die hele goeie prijzen heeft op een TC...ik denk dat je op $ 1600 shipped uitkomt wat zo'n 1400 EURO is, en hij heeft truukjes om de tax te ontduiken die meestal werken!

ik heb zelf met deze man gewerkt en hij is echt super, de service is beter dan dat je hier vaak krijgt!

de Case etc. zit er natuurlijk allemaal bij!



1400 Euro ??? Dat is een habbekrats. Meen je dat nu ? Mijn geld kriebelt al in mijn zakken.



Er staat nu een TC V USA op ebay met een Buy It NOw van $ 1079 ofzo HAHAHHA een schijntje!