PDA

View Full Version : Floyd Rose Tremolo niet goede weerstand?



Manolito
5 augustus 2001, 14:57
Ja hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn nieuwe gitaar: Washburn wr 540. Het heeft een Floyd Rose Tremolo, maar als ik op een snaar (vooral op de bassnaren) ga benden, dan wordt de hele Tremolo meegetrokken, waardoor alle andere snaren worden verlaagd, totdat ik het benden weer loslaat natuurlijk, maar hoort dat wel? Valt er wat te doen door de tremolo misschien wat aan te spannen aan de vering of zo? Help, want als er niks te doen valt, ja dan hoop ik dat ik hem kan terugbrengen en een zonder tremolo te nemen of lekker doorsparen voor een nog duurdere

taylor
5 augustus 2001, 16:57
nee hoor is niks mis mee zo werkt dat nou 1 maal.

op zich wel lache die vraag,maarja je bent pas begonnen met elek of nie??

Manolito
5 augustus 2001, 17:51
Yep, ik kreeg na het kopen van die gevoelens of ik het nou wel of niet goed heb gedaan door een redelijke gitaar te kopen (640,-_ inplaats van de betere (1200,- en boven), maar toch goed, nu heb ik na al twee dagen dingen ervaren waar ik nou van houd en waar niet, zo zie ik dat die Floyd Rose nou niet een must is, zo ook niet 24 frets enz. Niet dat dit een miskoop is, dat is het helemaal niet, ik kan hier jaren wat mee en proef veel gitaar stuff, zodat ik de komende tijd mijn sound kan vinden en zo mijn volgende (dan wel duurdere) gitaaraanschaf een goede keuze maken

taylor
5 augustus 2001, 20:21
ah echt na 2-dagen kun je daar niks van zeggen of je en bepaalt systeem goed vind of nie.

over en paar jaar kun je pas echt zeggen wat je fijn vind.

al zou ik ook een beginner en gitaar met en floyd systeem niet aanraden gewoon weg omdat dit al wat van je eist.

ik heb gitaren met 21,22,24 frets het maakt echt niet zo veel uit als je al kan spelen.

je mot nou gewoon hard gaan oefenen.

suxxses

Manolito
5 augustus 2001, 20:36
Bedankt, nou mijn eerste stap is gezet: eindelijk de solo van Enter Sandman spelen, ik had er een akoestisch gearrengeerde versie van gemaakt (net als Nothing Else, maar nu kan ik hem eindelijk spelen zoals hij hoort, ook Flight Of The Bumblebee.

taylor
5 augustus 2001, 22:59
wat hou je me voor de gek ofzo??

solo's speelen als beginner en dan ook nog flight of the bumblebee

ja tuurlijk.

als ik jou was zou ik met wat basis akkoorden
beginnen.

Manolito
6 augustus 2001, 22:25
Nee ik houd je niet voor de gek. Alleen was ik niet duidelijk, met Bumblebee bedoel ik het laatste stukje van de solo (dat getap, kan ik eindelijk eens doen, eerst kon ik alleen dat eind riffje van More Than Words op mijn akoestische tappen, maar eindelijk eens ook meerdere taps door mijn nieuwe elek). En Enter Sandman, dat is zo'n leuke solo, had hem al gearrangeerd voor een akoestische gitaar (zie mijn site http://www.geocities.com/le_mystique_1 ) maar nu wil ik hem eens op een elektrische manier spelen, net als vele andere Metallica nummers. En nu kan ik ook eindelijk de gitaarriffjes van Brian May spelen, moet ik even mijn oude tabs weer te voorschijn halen.

taylor
7 augustus 2001, 00:15
oh jij was die gast die al 2 jaar akoest speelde of nie??

toch lijkt me dat soort material nog wel wat hoog gegrepen.

eigenlijk zou je in en band(of ieder geval met en drummer) moeten gaan spelen,echt daar leer je echt veel van.

kan iederen aanraden om dat te doen als je en jaar of 2 speelt.(ook al is het niveau dan niet zo hoog)het gaat dan meer om het samen spel (in het begin)

MASTERHOMIE
7 augustus 2001, 08:30
jah lekker peppie en kokkie spelen bijvoorbeeld :wink:

sleep_to_saturate
7 augustus 2001, 09:31
Ja maar je kan beter vroeg beginnen om een drummer te zoeken, er zijn er niet zo veel... En de meeste zijn erg vaag.. haha. Uiteindelijk is onze drumster een vriendin geworden die een jaartje drumles had gehad.

MASTERHOMIE
7 augustus 2001, 09:36
ik heb ergens muziekanten mopjus gelezen
erg geinig ik zoek het nog eens op
staan ook wat over drummers en gitaristen
een mop over gitaristen: wanneer kwijlt een gitarist uit beide mond hoeken? ant: als het podium waterpas staat. :smile: :smile:

taylor
7 augustus 2001, 13:18
masterhomie kun je effe on topic blijven aub.

Manolito
7 augustus 2001, 19:35
Ik wil niet opscheppen, maar ik heb al in drie bands gezeten, een liep een jaartje, maar was ik samen met twee anderen de enige twee die trouw kwamen (ik gitaar en twee zangeressen, dus dat schiette niet echt op zo langzamerhand), de tweede band was een Gothic band, ze vroegen mij voor Lead Gitarist, echt veel hebben we niet gedaan helaas. En nog een laatste band, waar we een handjevol nummers hebben geschreven.
Met de eerste band die ik noemde heb ik het meeste van geleerd.

MASTERHOMIE
7 augustus 2001, 21:05
Op 2001-08-07 13:18, schreef taylor:
masterhomie kun je effe on topic blijven aub.



dat maakt toch geen flikker uit jonguh :smile:

MASTERHOMIE
7 augustus 2001, 21:06
en het is beter dan hoe sloop ik mijn gitaar niet dan? :smile:

twie
11 september 2001, 11:23
Ik vermoed dat je snarenspanning te laag is en de brug "omhoog" staat. Hierdoor krijg je dat je bij het benden van snaren de brug meekomt. Dit kan je voorkomen door d.m.v. de snarenspanning op te hogen de brug PARALLEL aan de body te zetten. Als je dit hebt is het nagenoeg (menselijk) onmogelijk om de brug mee te trekken bij het benden!