PDA

View Full Version : Fender Lase Elementen



Hans van Lier
24 april 2001, 01:35
Wie vindt de Fender Lase Elementen goed op een Amerikaanse Fender Strat?
Ik zelf vind ze namelijk wat dof klinken.
Voor mooie beschaafde popmuziek zijn ze heel geschikt, maar om blues en rock 'n' roll te spelen heb ik liever de polige elementen, die klinken hoger en scherper en zijn gevoeliger. Verder heb ik de snaren heel ver van de hals staan voor een beter sustain en vetter geluid, het is wel harder werken. En ik gebruik al jaren een grote stevige basplectrum, bevalt me goed.
Hans van Lier.

anoniem
26 april 2001, 13:08
Hans,

Als ik mij niet vergis is het bij die lace sensors de bedoeling de snaren zo dicht mogelijk bij de elementen te zetten om een "hot" output te krijgen (dit in tegenstelling tot conventionele p/u's.
Als jij met een hoge actie speelt, is het inderdaad te verklaren dat ze wat doffer klinken. Da's hard werken met een element die niet je normale output geeft.
Als je de p/u's zou vervangen zou het me niets verbazen als je een stuk gelukkiger wordt met je sound.
Ik zweer bij Van Zandt p/u's.

Coen

signsofzodiac
3 mei 2001, 22:30
Hoi! Als ik me niet vergis zijn er enkele verschillende Lace-elementen met een kleurcode. Je hebt in ieder geval gold en red-lace PU's. De red-laces hebben de meeste output, het meest rock-geschikt dus. Eh, en nog ff dit: als je de sound niet zo tof vind, waarom heb je dan een dure plank gekocht? :smile: Groete, Martijn

Eko
17 mei 2001, 20:23
Hoi Hans,
Om een goede sustain te krijgen hoef je niet de snaren ver van de hals af te zetten.
Een betere sustain hangt o.a. af van de houtsoort van de gitaar en zelfs van het merk en soort snaren. De sustain ( doortrillen van de snaar )van de gitaar zou wel eens beter kunnen worden met het verlagen van de snaren.Je zou kunnen beginnen met een set zwaardere snaren .12 of .13 te zetten op de gitaar. Als je niet weet hoe je de actie ( hoogte ) corrigeert ga dan naar je plaatselijke dealer. Het verkeerd sleutelen aan een gitaar ( en zelfs een verkeerd afgesteld staan )kan blijvende schade tot gevolg hebben.
Veel plezier met spelen.

anoniem
22 mei 2001, 14:18
Moi Hans,

Ik heb je wel eens zien spelen in de stad (Grunn'n) op een Fender Plus; als ik me niet vergis had je toen een reïssue Bassman, right?
Ik heb op mijn Fender Plus deluxe Kinman elementen. Wat mij betreft de beste single coils die er zijn om een echt "strat" geluid te krijgen.

De tip om de Lace sensors zo dicht mogelijk tegen de snaren te zetten is een goeie; de lace sensors werken namelijk niet met een magnetisch veld waardoor de trilling van de snaar geremd zou kunnen worden.
Een hoge actie bevordert de sustain overigens naar mijn mening wel.

Groet,


Groet,


Thijs

Eko
18 juni 2001, 22:48
Hans,
Een kleine vraag.Ik vind de laatste tijd behoorlijk wat gebruikte Fenders met Lase Pick ups in winkels.Zulke nieuwe instrumenten die zo snel weer in de winkels komen doet bij mij de vraag opkomen:
Wat mankeert er eigenlijk aan.
Begrijp me goed , ik ben een Fender fan maar het valt me op dat er Clapton strats hangen van +/- 6 mnd oud.

taylor
19 juni 2001, 01:13
Op 2001-04-26 12:08, schreef anoniem:
Hans,

Als ik mij niet vergis is het bij die lace sensors de bedoeling de snaren zo dicht mogelijk bij de elementen te zetten om een "hot" output te krijgen (dit in tegenstelling tot conventionele p/u's.
Als jij met een hoge actie speelt, is het inderdaad te verklaren dat ze wat doffer klinken.
Coen


ja het klopt dat je dat bij sommige elementen dat moet doen vooral blade pick ups(die dus niet uit pooltjes bestaan)zoals obl,bartoli,joe barden,enz

lace weet ik niet vind ze niet erg goed(ken ook niemand die dit wel oke vind) mischien kun je er setje kinman opzetten die zijn wel te gek :smile:

Dirk_Hendrik
12 maart 2003, 14:36
Nutteloos kickje van een stokoud topic. Irritant toch?

Dirtypool
12 maart 2003, 20:15
Helemaal niet :smile:ik heb namelijk een gitaar met zowel Blade- elementen, als met Lace-sensors (de Gold geloof ik )en je hebt ze in blauw, rood, silver en gold, correct me if I'm wrong

marc_o
12 maart 2003, 22:58
Op 2003-03-12 19:15, schreef Dirtypool:
Helemaal niet :smile:ik heb namelijk een gitaar met zowel Blade- elementen, als met Lace-sensors (de Gold geloof ik )en je hebt ze in blauw, rood, silver en gold, correct me if I'm wrong

you're wrong........er is ook nog groen

maestro_nl
24 mei 2003, 19:31
Lace sensors reageren idd erg op de afstelhoogte.
Heb net de neck lace gold bijna tegen de snaren aangedraaid. Zelfde voor de brug.
De mid halve cm lager ivm quack.
Wereld van verschil...