PDA

View Full Version : Gibson SG supreme. zelfde geluid als SG standard? waarde?



diengeman
11 oktober 2003, 12:27
is de gibson SG supreme met p90 ongeveer hetzelfde geluid als de Gibson SG standard? en wat is hij ongeveer waard?

ik wil er waarschijnlijk 1 kopen, maar als hij toch niet zo anders is, kan ik net zo goed een standard kopen die een stuk goedkoper is.

en wat zijn nou de verschillen tussen deze 2?

Matje
11 oktober 2003, 12:57
tuurlijk is ie anders, anders hadden ze er wel gewoon humbuckers ingestopt.

Wacko-Dreamer
11 oktober 2003, 13:17
Op Gibson.com kan je 'm beluisteren geloof ik...
weet niet of het nog steeds kan

ik wil 'm ook kopen (als ik het geld heb)

maar wat kost ie nou eigenlijk precies?

Wacko-Dreamer
11 oktober 2003, 13:20
http://www.gibson.com/products/gibson/sounds/SGSupreme1.mp3

http://www.gibson.com/products/gibson/sounds/SGSupreme2.mp3

http://www.gibson.com/products/gibson/sounds/SGSupreme3.mp3

Negative K3 fan
11 oktober 2003, 13:23
waarschijnlijk klinkt hij beter, door de p90s hahaha!

diengeman
11 oktober 2003, 13:40
valt er wel het angus young geluid uit te halen, net als uit de standard?

ik zoek namelijk dat rouwe, dirty geluid, maar wel heel strak. volgens mij is de sg supreme daar wel geschikt voor. of klinkt ie eigenlijk te dun?

is de standard daar eigenlijk geschikter voor met z'n humbuckers? humbuckers klinken wel minder strak dacht ik?

Negative K3 fan
11 oktober 2003, 13:57
met p90s kun je ook wel een goeded scheur krijgen, en als het neit lukt kun je ze altijd nog swappen voor wat meer overwonden p90s voor nog meer TOOOOOOON.

MarshallSG
11 oktober 2003, 15:03
Volgens de Gibson site heeft de Supreme gewoon '57 Classics pups.

Ik vind h'm persoonlijk spuuglelijk

Negative K3 fan
11 oktober 2003, 15:03
Ik vind h'm persoonlijk spuuglelijk

+1

Wacko-Dreamer
11 oktober 2003, 15:09
smaken verschillen...


ik vind 'm GEIL ! :razz:

raoulduke
11 oktober 2003, 16:09
Voor de 'wat kost ie?' vraag kan je even op www.drgonzo.nl kijken. Als je specifiek een Gibson gitaar wilt, heb je hier direct de overzichtspagina met modellen:

http://www.drgonzo.nl/userfabsearch.php?mode=showf&fid=28

Succes!

Wacko-Dreamer
11 oktober 2003, 18:45
als ik goed gekeken heb kost €2250,-

dat wordt ff flink doorwerken :P

cas121
13 oktober 2003, 10:29
Met die '57 ers zal ie wel dichter in de buurt komen van de std wat geluid betreft, met p90's kom je echt niet in de buurt, nogwel op lagere volumes maar als je je amp opengooit is het niet meer in de hand te houden, feebacken en piepen........

en een std is toch veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier :-D http://community.webshots.com/user/cas_121_

gerrekat
13 oktober 2003, 11:20
P 90 zijn single coils en klinken dus absoluut niet als een humbucker in een standard!


SG supreme's zijn veel duurder dan een standard, en zijn ook verkrijgbaar met humbuckers (57's), ik zou dol graag een oude supreme hebben in midnight blue ik vind ze super mooi!

MAAR ik zou er nooit een met P90's willen hebben! ik zou er namelijk andere humbuchers willen zetten daar de standaard 57's een zeer lage output hebben!

diengeman
14 oktober 2003, 13:11
maar een standard klinkt toch niet strak vergeleken bij een supreme met p90? een standard is van mahonie, en een supreme heeft een maple top wat volgens de suprem o.a. veel strakker maakt.

ik vind de supreme veel mooier, maar het gaat natuurlijk vooral om het geluid. kunnen er eigenlijk hums in de supreme met p90 ingebouwd worden?

diengeman
14 oktober 2003, 13:12
wat kosten erg goede humbuckers die goed strak en heel dirty en rauw klinken? en voor welke prijs kan ik de p90's dan verkopen?

diengeman
14 oktober 2003, 13:14
of raden jullie mij aan om toch gewoon de standard te kopen? of eventueel een '61 reisue?
wat kosten deze 2 gitaren eigenlijk 2dehands?

gerrekat
14 oktober 2003, 13:17
P90's kun je niet vervangen door humbuckers!

Of je moet in een peperdure SG supreme gaan zitten zagen en frezen, wat de resale van de gitaar totaal vernaggelt!

P90 zijn veel kleiner dan fullsize humbuckers....

Ja een supreme heeft een essen top...maar mijns inziens maakt dat soundtechnisch niet veel uit al zullen er ongetwijfeld weer mensen zijn die het met me oneens zijn...ik heb genoeg gitaren met een dikke essen top en een mahonie body en gitaren zonder essen top met eem mahonie body...nou ik wil ze allebei opnemen en dan daag ik iedereen uit het verschil te "horen" wedden dat de enige die het goed heeft gegokt heeft!

maar ik weet zeker dat er ook een supreme is met fullsize humbuckers heb ze zelf gezien!

koop die dan....zet er een lekkere Ducan of Dimarzio in en klaar is kees!

diengeman
14 oktober 2003, 13:47
de supreme met humbucker ziet er anders uit dan de supreme met p90. het p90 type vind iik heel mooi, maar de humbuckertype vind lelijk. deze vind ik veel te druk, en een te felle en lelijke tekening

gerrekat
14 oktober 2003, 14:15
De supreme met humbuckers is exact hetzelfde als die met P90's!

Tje een maple flametop is op geen enkele gitaar hetzelfde, ook niet tussen 2 P90 modellen!

Een burst patroon is handgespoten en ook op geen enkele gitaar hetzelfde!

Ik weet wel dat er tussen de eind 90's supremes en de huidige een verschil zit...waar de eind 90;s echt een burst paintjob hadden hebben de huidige meer een two tone patroon....

Maar dat heeft niets met humbuckers of P90's te maken!

Negative K3 fan
14 oktober 2003, 18:29
maple=esdoorn gerrekat, verder dacht ik dat er wel humbuckers in p90 formaat waren, maar ik weet het niet zeker en als dat zo is zijn ded mogelijkheden erg beperkt, tenzij je ze custom laat maken (maar dat is dan weer €€€).

gerrekat
14 oktober 2003, 18:36
Ja die zijn er...Mini humbuckers..maar de keuze is zeer beperkt en het ziet er nogal funky uit IMO...

Ik denk dat Duncan misschien 2 mini humbuckers in het assortiement heeft, als je echt high output wil heb je peh gehad dat is er niet in mini humbucker formaat..


maar als je eht echt wil ja het is er wel......

Ik heb een SG gehad met DUNCAN mini humbuckers, leuk....maar echt niet bijzonder, kon niets vniden dat mijn smaak was dus heb ik de gitaar maar verkocht!

diengeman
14 oktober 2003, 20:34
dus ik kan volgens jullie dan beter even wachten tot er een sg supreme met humbuckers te koop komt.

want uit de p90's komt een heel ander geluid uit dan uit humbuckers toch?
bijna hetzelfde als uit een fender stratocaster als ik het goed heb. dus kan je er geen rauw, vet en dirty geluid uit krijgen?

maar klinken de humbuckers dan wel strak?
welke humbuckers klinken dan rauw, vet, vies, vintage en toch ook nog strak?
volgens mij die uit de SG '61 reissue.
of zijn er ook nog andere humbuckers die zo klinken?

diengeman
14 oktober 2003, 20:36
0f valt dat geluid toch ook wel uit de p90's te halen?
wat zijn nou precies de verschillen in geluid tussen de p90 en de humbucker versie van de supreme in geluid?

diengeman
14 oktober 2003, 20:37
klinkt de sg standard eigenlijk niet gewoon hetzelfde als de les paul standard alleen dan dunner? doordat er de zelfde elementen in zitten?

bert k
14 oktober 2003, 20:47
Wordt het niet eens tijd om naar de winkel te hollen en ze gewoon uit te proberen?

Negative K3 fan
14 oktober 2003, 20:50
p90s klinken echt wel rauw en z ijn niet te vergelijken met elementen uit een stratocaster. Zijn een soort single coils met enorm veel mid (iets wat dstrat dingen helemaal niet hebben) en iets meer output. Heel erg rauw.

cas121
15 oktober 2003, 10:02
de SG standard klinkt (ondanks dezelfde elementen) echt NIET als een LP std, een sg klinkt o.a. gewoon veel feller...

gerrekat
15 oktober 2003, 10:33
P90's zijn single coils en klniken dus heel anders dan een humbuckr, ik heb en Lp deluxe gehad met P90's...ik vond het helemaal niets!

Ze brommen als een gek met high gain en er zit veel te weinig output in al is het idd iets meer dan de gemiddelde strat single coil...ze zijn iets krachtiger qua sound als een srat single coil...

Strak vet maar toch vintage, DiMarzio Super Distortion (zeer hoge output!), Duncan Pearly Gates, DiMarzio Paf Pro???

In die richting moet je zoeken denk ik

diengeman
15 oktober 2003, 12:59
oke, bedankt. ik heb ook gehoord dat ali mayoli elementen, ik dacht van dimarzio, erg strak klinken?

gerrekat
15 oktober 2003, 13:09
Ali Mayoli elementen???? HAHAHAHAHAHA

bert k
15 oktober 2003, 13:51
+1!!! Prachtig! :-D :-D

diengeman
15 oktober 2003, 14:40
wat? hoe heten ze dan?