PDA

View Full Version : bijzonder type!!!!! yamaha SE uit de 70's. wat is hij waard?



diengeman
11 oktober 2003, 11:08
ik heb nog een yamaha uit de 70's. weinig mensen kenden dit type totdat er een gitaarbouwer vertelde dat dit een yamaha SE was die naar BB was vernoemd (een of andere basgitarist). santana speelde vroeger ook op een yamaha SE. maar deze was een reactie op de gibson SG. die van mij is een reactie op fender volgens de gitaarbouwer, en nog veel beter dan fender ook. die van mij is dan ook een soort stratocaster, maar dan anders. deze heeft 3 hotrails waarvan elk element een 3-standen schakelaar heeft behalve de voorste, die heeft een 2-standenschakelaar. hierdoor zijn er zo'n 15 combinaties van elementen en geluiden te maken. de hals en body is uit 1 stuk gemaakt. hij is nog helemaal 100%. het type staat er niet op, maar iemand heeft mij verteld wat voor type het is.

deze yamaha ga ik waarschijnlijk verkopen. ik denk voor zo'n 350 euro. dit is mischien te weinig, maar niet iedereen kent dit type denk ik, zodat je hem wat moeilijker kwijt kan. of je moet net een liefhebber treffen.

maar wat is deze bijzondere gitaar nou eigenlijk waard? en is het zonde om hem voor bijvoorbeeld maar 250 euro te verkopen?

wietse
11 oktober 2003, 11:24
foto's!

diengeman
11 oktober 2003, 11:47
foto's heb ik niet. maar wel een foto van een andere yamaha SE:

SE.http://www.gbase.com/gearlist/guitar_picture.asp?guitar=433408

hij lijkt er op, maar alles is net iets anders. die van mij is zwart, iets andere body, 3 hotrails, vaste brug, andere topkam, andere inlay, meer en andere knoppen.

omdat die van mij er zo veel op lijkt is het waarschijnlijk wel een yamaha SE, maar dit is niet zeker. hij heeft wel precies dezelfde kop.

Nicci
11 oktober 2003, 15:25
foto's heb ik niet. maar wel een foto van een andere yamaha SE:

www.gbase.com/gearlist/guitar_picture.asp?guitar=433408

hij lijkt er op, maar alles is net iets anders. die van mij is zwart, iets andere body, 3 hotrails, vaste brug, andere topkam, andere inlay, meer en andere knoppen.

omdat die van mij er zo veel op lijkt is het waarschijnlijk wel een yamaha SE, maar dit is niet zeker. hij heeft wel precies dezelfde kop.