PDA

View Full Version : Fernandes Sustainer



Crimson CF
11 oktober 2003, 09:50
Op hun site las ik dat je zo een sustainer in je gitaar kan laten inbouwen. Heeft er iemand al eens zo'n sustainer gehoord? Wat vond je er van? Zitten ze al in Europa of voorlopig enkel nog maar in Amerika? Wat zou het kosten om zoiets in je gitaar te laten inbouwen?

marc_o
11 oktober 2003, 10:30
Ze zijn vrij prijzig, zelf zo dat je beter kunt zoeken naar een 2e hands Fernandes die er eentje heeft en dan kun je 'm eventueel overzetten of de gitaar laten zoals ie is. In guldens weet ik nog dat je rond de 600 uitkwam en een klein beetje erbij en je ziet (heeeel af en toe) een Fernandes voor dat geld voorbij komen die er eentje heeft.

skabouter
11 oktober 2003, 11:52
ik ken een vertigo met sustainer die voor 500weggaat. geweldig ding !!

ik was ook altijd geboeid door sustainers. heel vaak op gespeelt, en tis erg gaaf. sustainers inbouwen kan, maar is moeilijk te realiseren !
wat je beter kan doen is een sustainiac. dat is echt hetzelfde, en ik dacht dat je hem voor 250 incl kan laten inbouwen. ask Fred dons, ik heb het er een tijdje met hem over gehad. uiteindelijk niet laten doen, omdat ik het het geld toch niet waard vond..............het is namelijk wel heeeel gaaf, maar het ging mij iets te snel vervelen

Negative K3 fan
11 oktober 2003, 12:24
gebruik dee search, zijn al genoeg topics over geweest waarn alles al is gezegd.

FNaRK
21 oktober 2003, 00:00
ik heb gisteren de gitarist van Spocks Beard bezig gezien / gehoord met een Fernandes Sustainer.............geweldig 8-)
ik wil er nu ook 1 :-(

Raffel
21 oktober 2003, 10:43
Spock's beard is koel, maar is een e-bow niet gewoon goedkoper?

skabouter
21 oktober 2003, 10:49
veel goedkoper. maar das zo nep. tis toch cooler als er zo`n systeem in je gitaar zit ? en ebow is neit practisch enzo

Raffel
21 oktober 2003, 14:44
voor de sustainer moet je toch ook evengoed een schakelaar omzetten? Het is allebei niet handig. Als je t nou via midi kon aansturen of zo. Maar ja :) Dan zit het niet meer in je gitaar. Of je moet met een variax-achtig idee gaan werken...

fred dons
21 oktober 2003, 15:34
ik heb een sustainiac en het is inderdaad leuk speelgoed maar na de begin periode gebruik je hier niet zoveel meer
(ik bedoel om nou in ieder nummer elke noot een half uur aan te houden gaat heel snel vervelen)

hij werk bij mij op een push pull en je kunt hem redelijk onopgemerkt
aan en uit schakelen (en met de toon regeling varieer tussen de octaven)

skabouter
21 oktober 2003, 15:46
zo onhandig is het niet, hoor. je kan het snel ff on/off flicken. een e-box moet je pakken, en weer terug leggen enzo. en het valt zo op dat je met zo`n ding zit te kloten. kvind een sustianer toch mooier principe.

maarja helaas, het is aardig wat duurder

RadiuS
21 oktober 2003, 15:54
kan je met een sustainer / sustaniac ook hele akkoorden (dus meerdere snare) tegelijk door laten klinken? dat lukt nl. niet met een e-bow en als dat kan, kan je er veel meer leuke dingetjes mee doen :P

skabouter
21 oktober 2003, 16:15
het kan wel, ook barre`s (dus over 6 snaren). wat je wilt. maar het wordt dan wel een rommeltje, als je het met veel OD doet. alles gaat rondzingen. maar voor clean kan het best mooi zijn