PDA

View Full Version : gibson THE paul



Nimpf
8 februari 2002, 00:59
Hallo allemaal

Ik kan van een vriend die wou leren gitaarspelen een groene gibson THE paul overnemen voor 500 euro. Wat vinden jullie van de prijs en kwaliteit van deze gitaar?

groeton

lars
8 februari 2002, 10:12
als ie nog in goede staat is met koffer enzo erbij dan is 500 euro een erg goede prijs (in vergelijking wat er op marktplaats en op g-net word aangeboden) de kwaliteit weet ik niks over.

BRiet
8 februari 2002, 19:19
Nou, over die prijs mag je niet klagen. Zeker niet als 'ie origineel is en helemaal mooi. Die dingen zijn volgens mij toch wel een 1600 gld waard (mits in goede en originele staat). Let wel op dat 'ie origineel is, want als er al te veel aan verbouwd is, heeft dat grote gevolgen voor de waarde, maar uiteindelijk moet je zelf kijken of je 'm fijn vindt.

Ditmar
8 februari 2002, 19:57
Ik zou het doen, en als je het niet doet het telefoonnummer doorgeven aan mij (500€ is echt geen geld voor zo'n ding)

anoniem
8 februari 2002, 20:12
Yo Unmasked-speler

Dus dat is dat apparaat, waar je het over had ? mmmm ik zal eens nadenken.

Rest van de lezers, trek je hier maar niets van aan. Deze gozzer hier is mijn bitch en we zitten in een band.

gershwin5150
8 februari 2002, 22:24
Ik heb zelf gitaar leren spelen op een Gibson The Paul. Deze was gewoon transparant afgelakt. Omdat het alweer jaren terug is dat ik erop speelde, weet ik niet meer helemaal precies hoe en wat.
Ik vond zelf de hals erg lekker spelen (had grote frets). Wat ik zelf minder vond, was dat de elementschakelaar onderaan de body bij de toon- en volumeknoppen zit. Ook had die Paul waar ik op speelde last van krakende potmeters. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat diegene die jij wil kopen dat ook heeft. Voor de rest vond ik het helemaal geen gekke gitaar.

gitaar guus
11 februari 2002, 21:41
hallo,

ik heb dus ook een mooie houten Gibson THE Paul, en ik ben er erg wijs mee. Ik heb hem tweedehands gekocht van een buurman voor F400,- (vierhonderd nederlandse guldens) Ik ben benieuwd of iemand mij iets meer kan vertellen over deze mooie gitaar, wat ie in de werkelijkheid kost, wat ik kan doen aan een lichte lak beschadiging (het gaat langzaam weg) aan de achterkant van de hals, en hoe ik het moet verzekeren en alles daarom trent.

Groeten
Gitaar Guus

Ditmar
12 februari 2002, 17:16
Bij Kees Dee staat er een te koop voor 2995,-/1360€, denk daar maar eens over na.......

Rory
15 februari 2002, 19:59
the Paul is een echte rockgitaar..Mits hij ok is is de prijs ok, niet te duur, maar ook niet goedkoop.
Ze worden verkocht voor ong 450 tot 650 euro (de oudjes dan)..

Neophyte
16 februari 2002, 17:28
op marktplaats.nl staat er een:

http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=muziek&u=gitaren&ID=12911&av=a&fv =1&rv=15&pv=&zoek=Gibson%20Firebird&oudei=0&ref=&s tyle=

kvinnem zelf niet mooi, verder nooit opgespeeld geen ervaring geen extra info, helaas voor jou :smile:

Neophyte
16 februari 2002, 17:31
QUOTE:
op 15 februari zei Rory:
----------------------------
Ze worden verkocht voor ong 450 tot 650 euro (de oudjes dan)...
----------------------------

die van marktplaats komt uit 78 (vrij oud dus) en kost 700 euro

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Neophyte op 2002-02-16 17:31 ]</font>

Kitaarhiero
17 februari 2002, 11:28
Op 2002-02-16 17:28, schreef Neophyte:
op marktplaats.nl staat er een:

http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=muziek&amp;u=gitaren&amp;ID=12911&amp;av=a&amp;fv =1&amp;rv=15&amp;pv=&amp;zoek=Gibson%20Firebird&amp;oudei=0&amp;ref=&amp;s tyle=

kvinnem zelf niet mooi, verder nooit opgespeeld geen ervaring geen extra info, helaas voor jou &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">



wah lap!
dat is precies m'n gerinez! maar dan met een andere slagplaat en pickupselectors (die van mij heeft een chickenhead)... en een potmetertje meer.