PDA

View Full Version : Telecastert



hugo
11 oktober 2003, 02:47
Ik ben op zoek naar een telecaster voor een eurotje of 300, nu heb je de squiers, iemand ervaring ? De kwaliteit van de elementen maken me niet uit, die worden gelijk vervangen (bill lawrence setje). Of is er misschien van een ander merk wat aan te raden is. Een fender standard tele begint bij 450 is op zich ook nog wel te doen, als het verschil echt groot is.
Suggesties?
Thanks

wietse
11 oktober 2003, 09:12
yamaha ,zijn goede gitaren volgens velen beter dan squier .

The Mule
11 oktober 2003, 09:48
Ik heb altijd begrepen dat het enige echt zwakke punt aan de (Mexicaanse) standaards de elementen zijn, dus als je die toch al zou vervangen zou ik voor een tweedehands Mexicaan gaan...

hugo
11 oktober 2003, 10:58
Yamaha maakt niet echt een tele-model alleen het mike stern model, maar die is te duur. Ik denk dat zo'n mexicaans vriend, toch wel aantrekkelijk is, is toch een echte fender, teminste staat op de kop en als alleen de elementen bagger zijn is dat geen probleem. Ik ga ze binnenkort wel eens proberen. Heeft iemand trouwens ervaring met muziekhandel Piet Joosten, die zijn nl behoorlijk cheap.
Thanks

CHMC
11 oktober 2003, 11:14
Dat is toch echt ronduit bullshit, Yamaha maakt ook tele-copies die veel en veel goedkoper zijn. Pacifica 312 (hoop dat ik het goed heb) bijv. Kijk gewoon even op Yamaha.com, en dan bij instruments. En Yamaha maakt goed spul!

raoulduke
11 oktober 2003, 11:19
Mocht je naar een Telecaster zoeken, en desnoods die Yamaha gitaar, kijk dan even op deze site:

Telecasters:
http://www.drgonzo.nl/usercatsearch.php?mode=showm&mid=146

Yamaha Pacifica:
http://www.drgonzo.nl/usercatsearch.php?mode=showm&mid=174&

Dan heb je een goede indicatie van de prijzen en eventueel bij jou in de buurt.

hugo
11 oktober 2003, 18:24
Ik heb net op de site gekeken van yamaha en ik kan geen tele-model vinden.

Izegrim
11 oktober 2003, 18:57
Ja daar is die Thomannmongool weer. 't Is maar een suggestie en iedereen schijnt Harley Bentons nogal in twijfel te trekken, maar niemand heeft nog kunnen vasstellen of ze nu goed of slecht zijn, maar deze vind ik echt bijzonder mooi...

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-160794.html

jaywalker
11 oktober 2003, 20:12
Die mexicaantjes zijn goede shit hoor.. Als je toch de elementen vervangt zou ik gewoon voor die mexicaan gaan.

jorrit
12 oktober 2003, 18:36
die harley benton lijkt me ook erg vet...! maar jah eerst nog nieuwe elementen in mn andere gitaar en dan ff die checken!!

229 euro - neck en string through - paar nieuwe elementen wat voor bult kan je je vallen????

Neals
12 oktober 2003, 23:26
Probeer gewoon een mexicaan te vinden voor 350 euro +/-

Met een beetje geluk moet een japanner ook lukken, en dat zijn erg geile gitaren

hugo
13 oktober 2003, 18:04
Uhm, die harley benton, ziet er inderdaad erg leuk uit, alleen een mahonie hals zo te zien, zal toch wel iets anders klinken als een esdoorn. Heeft iemand ervaring met het merk? het is namelijk wel een erg low-budget merk, misschien is dit model wel oke. Een tweedehands telecaster is ook een goede optie ik zal eens rondkijken. Heeft iemand al een yamaha tele gevonden toevallig?

hugo
13 oktober 2003, 18:21
Ik heb die yamaha tele gevonden is de pacifica 311 maar die heeft een humbucker bij de neck en dat moet ik niet. Misschien nog iets van een ander merk? Een tweedehands tele is niet echt te vinden voor een euro of 300.

michielv
14 oktober 2003, 09:41
Ik ben op zoek naar een telecaster voor een eurotje of 300, nu heb je de squiers, iemand ervaring ? De kwaliteit van de elementen maken me niet uit, die worden gelijk vervangen (bill lawrence setje). Of is er misschien van een ander merk wat aan te raden is. Een fender standard tele begint bij 450 is op zich ook nog wel te doen, als het verschil echt groot is.
Suggesties?
Thanks

Uhm, aangezien ik toch weer terug ga naar strats: ik heb nog een oude Japanse Squier Tele (zelf in 1996 2e hands gekocht, was de oude gitaar van Hans van Lier, zie ook op gitaarnet, de gitaar van ....).

Is eea aan omgebouwd (string through body, Fender USA brugelement, goede potmeters enzo, er zat een SD strat halselement in, nu effe nix want hij speelt voor Esquire :cool: ), een echte player dus maar wel een echte tele.

Ik woon redelijk in de buurt (Barendrecht, Rotterdam) dus mail maar eens als die je eens wilt proberen. Kheppur nog niet echt serieus over nagedacht wat ik ervoor zou willen hebben maar daar komen we wel uit.

hugo
21 oktober 2003, 14:11
Ik heb deze link gevonden over de harleybenton hbt2000
http://home.t-online.de/home/w_jaeger/harleyb.htm

Op harmony central staat ook een review, sinds kort.

michielv
21 oktober 2003, 15:46
Ziet er leuk uit, zo te zien moet er wel het nodige aan vervangen worden (is eigenlijk meer een bouwpakket voor een leuke hals+body, als ik het goed begrijp).

Iemand enig idee wat dat ding moet kosten?

Die firebird van die gozer ziet er trouwens ook erg mooi uit ...

hugo
21 oktober 2003, 18:13
kost €229 euro + €8 verzendkosten, hoe zit het trouwens met die foto van die squier?

Bij de Harley benton moet je electronica vervangen, dat was ik toch sowieso van plan, ik heb nog een setje hele mooie Bill Lawrence elementen liggen die erin gaan, stemmechanieken heb ik ook nog zat. De review op harmony central geeft ook aan dat de elementen waardeloos zijn en hij ging ze vervangen door een EMG-setje, ben benieuwd wat resultaat is.
Hier is de link trouwens:
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Harley-Benton/HBT2000-01.html