PDA

View Full Version : Nieuwe versterker!!!!! Rivera



marc_o
11 oktober 2003, 00:59
Zo, heb maar weer eens een nieuwe versterker gehaald.
De keuze is gevallen op de Rivera Fandango 2 keer 12" 55 watt combo.
Kolere wat een sound! Heb vroeger wel een Knuckleheadtop gehad, spijt dat ik 'm heb weggedaan, maar deze gaat toch net even wat verder met de gain (als je dat wilt) en het volumeverschil met de boost op het drivekanaal is groot genoeg om boven de band uit te komen, dat was bij de Knucklehead te klein.
Krijg nu toch al een lekkere verzameling amps op deze manier, hehe
heb nu staan
Engl souvereign met extra cabinet
Fender Prosonic
Rivera Fandango

Kan wel een winkel beginnen...mmm....geen slecht idee :)

Polytheme Pam
11 oktober 2003, 06:39
gefeliciteerd jongen...

Fandango zei je? :D

Bates15
11 oktober 2003, 08:53
Mooi man.... gefeliciteerd.

Nicci
11 oktober 2003, 10:07
Maar je moet af en toe wel weer iets verkopen . . . . .

marc_o
11 oktober 2003, 10:20
Nicci, je ziet m'n onderschrift toch krimpen?

@ Polytheme Pam....Fandango......zegt het je iets? Thanx voor de tip man! :) :) :)

Nicci
11 oktober 2003, 10:31
Ah, had ik even niet gezien.

Mitch
11 oktober 2003, 11:55
Hé Marc, gefeliciteerd man ! Lekkere scheur ook hè, die bakken, zeker met de P90's 8-) Heel veel plezier ermee. Kun je in je nieuwe huis ook wel een beetje je amps open zetten trouwens ?


@nicci: een mede-Rivera eigenaar die een nieuw lid van de R-club begroet met een verhaal over verkopen i.p.v. te feliciteren...ai ai ai we moeten toch eens de Forum-etiquette gaan bijstellen :D

Nicci
11 oktober 2003, 12:21
Je hebt gelijk: gefeliciteerd!

Mitch
11 oktober 2003, 12:23
:wink:

BLOK182
11 oktober 2003, 13:45
Gefeliciteerd dude, foto's en soundsamples!!

Dirk_Hendrik
11 oktober 2003, 18:01
Leuk!
Welkom bij de R-club inderdaad. :D


Der moet meer Rivera gespeeld worden. Dit soort topics zouden saai moeten zijn omdat het er zoveel zijn :wink:

marc_o
11 oktober 2003, 18:08
He, mensen, t'is geen R hoor. T'is een Fandango, gaat weeral een stapje verder, meer gain en meer mogenlijkheden, zoals de vintage stand en de Focus. Hij is wel groot, maarja, dat geeft niet, ben ook al een grote jongen dus dan mag het.

Nicci
11 oktober 2003, 18:10
De R-club zal wel voor Rivera-Club staan denk ik . . . . .

BLOK182
11 oktober 2003, 18:12
Hoeveel gain haal je eigenlijk uit die Fandango?

Mitch
11 oktober 2003, 18:14
De R-club zal wel voor Rivera-Club staan denk ik . . . . .
Juistem !

Ik zie de Fandango inderdaad als verbetering van de R: meer instellingen, iets meer pre-amp gain op channel 1

Nicci
11 oktober 2003, 18:16
Wat doet die Focus eigenlijk?

Polytheme Pam
11 oktober 2003, 18:18
Each power amp channel is equipped with a FOCUS control. The FOCUS control allows adjustment of speaker cone damping. Damping is the ability of the amplifier to control speaker movement. The greater the control (high damping), the closer the movement of the speaker will follow the output waveform from the power amp. The less damping there is, the less control the amplifier has over speaker movement, resulting in speaker movement not directly caused by the output waveform of the power amplifier. Low FOCUS settings (1 through 4) tighten up the sound, while higher FOCUS settings (S through 10) loosen the sound.

The FOCUS control can be used to change the timbre from cold and dry (settings 1 through 4) to warmer with more sparkle (settings S through 10). The FOCUS control also allows you to compensate for room acoustics, or to get "your sound" even when playing through borrowed speakers. For example, closed-back cabinets often have a tighter sound than open-back cabinets. When using one, the FOCUS control lets you more closely approximate the sound of the other.

marc_o
11 oktober 2003, 18:33
Dat wilde ik net zeggen! haha

@ Blok182, ik denk toch wel dat ik er een meter of 2 gain uit kan halen.
Is moeilijk te meten, het 'm zojuist aan een A-B-C-D test onderworpen hier in de studio

Hier staan een
Koch classictone
Fender Prosonic
Engl souvereign
Rivera Fandango

De koch wordt sowieso door alle ander versterkers weggespeeld, dus die tel ik niet mee (is toch niet van mij haha) mij te iel en transparant allemaal.

De Rivera heeft wel minder gain dan de Fender en de Engl
Hij heeft echter veel meer bassballen dan de Fender(2 keer 10") en ietsje meer dan de Engl (2 keer 12").
Ik vind dat ie meer uitblinkt in Vintage-sounds.
Clean is heel mooi, vergelijkbaar met de fender (logisch, Paul Rivera heeft versterkers voor Fender ontworpen), hier legt de Engl het wel af, hoewel die ook prima is, de Engl is wat moderner qua klank.

Volume is bij alledrie monsterlijk, dus daar hebben we het maar niet over.
Ik denk dat de Engl de beste allrounder is en de Rivera meer voor karakter staat, is natuurlijk moeilijk om geluid te omschrijven, maar hij past prima bij mijn stijl. De Fender doet het ook meer dan prima, maar is met 2 kanalen het minst uitgebreid van mijn 3 versterkers.
de Rivera is wel veruit de duurste van de drie (in de originele prijslijsten dan)

BLOK182
11 oktober 2003, 19:48
Ik heb ooit eens een thirty-twelve gecheckt, echt lekkere toon hebben die Rivera's, maar tis niet helemaal voor waar ik ze voor gebruik. Wel cool spul, gefeliciteerd ermee!

marc_o
11 oktober 2003, 21:09
Dank je wel, er zijn natuurlijk zo verschrikkelijk veel verschillende versterkers en inderdaad, je moet wel nemen wat je mooi vindt of nodig hebt.
Als ik alleen metal zou spelen zou ik de Rivera niet hebben gekocht natuurlijk, en andersom als je lichte rock of blues speelt, koop je geen Powerball. Zoveel mensen, zoveel smaken.