PDA

View Full Version : Vraagje voor de technici onder ons



-Heineken-
10 oktober 2003, 21:04
Hi, ik ben sinds kort bezig met homerecording op mijn Roland vsr-880.
Ik zou nu graag mijn nieuwe nrs. van mijn Roland-harddisk naar mijn harddisk op mijn computer brengen zodat ik ze op cd kan branden maar krijg dit niet voor elkaar. Ik ben dan ook nog vrij groen op dit gebied. Ik heb een Creative soundblaster platinum5.1 geluidskaart. Ik zou wat advies enorm op prijs stellen.

x.studio
11 oktober 2003, 03:56
De makkelijkste methode is door er een externe scsi-cd speler aan te hangen (wel duur). Alternatief is je vsr aan je pc te hangen, kun je het beste doen via de digitale i/o. Heeft je soundblaster een spdf ingang? Dacht het wel, en dan is de aanschaf van zo'n spdif kabel een goedkoop alternatief en je blijft in het digitale domein. Het nadeel als ik me tenminste niet vergis, is dat die soundblaster 5.1 digitaal opneemt met 16/48, hij zal dus als je een ander formaat 'instuurt' dit converteren, wat nadelig is voor de kwaliteit. Niet dat het nu meteen crappy gaat klinken, maar dat hadden ze beter gekunt bij de firma soundblaster.
Wat heb je tot nog toe geprobeert en waar loopt het vast?

-Heineken-
11 oktober 2003, 13:16
De makkelijkste methode is door er een externe scsi-cd speler aan te hangen (wel duur). Alternatief is je vsr aan je pc te hangen, kun je het beste doen via de digitale i/o. Heeft je soundblaster een spdf ingang? Dacht het wel, en dan is de aanschaf van zo'n spdif kabel een goedkoop alternatief en je blijft in het digitale domein. Het nadeel als ik me tenminste niet vergis, is dat die soundblaster 5.1 digitaal opneemt met 16/48, hij zal dus als je een ander formaat 'instuurt' dit converteren, wat nadelig is voor de kwaliteit. Niet dat het nu meteen crappy gaat klinken, maar dat hadden ze beter gekunt bij de firma soundblaster.
Wat heb je tot nog toe geprobeert en waar loopt het vast?

Thanx voor je reply. Ik heb mijn pc inderdaad met mijn Roland verbonden via
spdif. Maar hoe maak ik er nu een mp3 file van zodat ik m op cdr kan branden...

bert k
11 oktober 2003, 13:56
Nou, dat zijn twee stappen. Eerst moet je het gewoon op de PC opnemen, dus je speelt je Roland af, en je neemt het op met bijv. Cool Edit. Dan saven als Wav, en dan de wav naar CD branden. Geen MP3 van maken, das niet nodig.

-Heineken-
11 oktober 2003, 22:06
Nou, dat zijn twee stappen. Eerst moet je het gewoon op de PC opnemen, dus je speelt je Roland af, en je neemt het op met bijv. Cool Edit. Dan saven als Wav, en dan de wav naar CD branden. Geen MP3 van maken, das niet nodig.

Bedankt voor de reactie, het is me inmiddels gelukt.

hadv
17 oktober 2003, 00:02
als je er een mp3 van wilt maken heb je aparte programmatuur nodig
die is in de regel voor nop/weinig te krijgen

wav heb je alleen nodig om um in een 'gewone' cdspeler af te spelen
mp3 is gecomprimeerd ca 10% van een wav. dat scheelt sloten megabytes op de harddisk van je pc