PDA

View Full Version : Wie heeft er allemaal een Line6 HD147 ?



stringer
10 oktober 2003, 19:35
Ik heb pas zo'n halfstack gekocht en ben er laaiend enthousiast over.

BLOK182
10 oktober 2003, 20:28
Zal hem eens testen, als ik er eentje tegenkom. Volgens mij had EMI Eindhoven er nog eentje.

Polytheme Pam
10 oktober 2003, 21:57
Zal hem eens testen, als ik er eentje tegenkom. Volgens mij had EMI Eindhoven er nog eentje.

hey Blok,

post je ervaringen hier dan, ik heb nog steeds (vage) interesse in het betere Line6-spul.

Ik heb inmiddels de POD-XTpro getest maar die viel wat tegen. (ingeplugd in een Marshall eindtrap :( , ik ga binnenkort met m'n eigen spullen voor de herkansing)





.

fred_internet
10 oktober 2003, 22:15
Ik heb recentelijk de HD147 uitgeprobeerd en was erg onder de indruk. Prsoonlijk vind ik de Vetta (software versie 2) nog een stapje beter en veelzijdiger, maar die is dan ook wel wat duurder. Met name de klassieke oversturingen klinken wat ronder en warmer bij de Vetta. Zowel de HD147 als de Vetta klinken een stuk beter dan de PODxt via een (buizen) eindtrap.

BLOK182
11 oktober 2003, 13:46
Mij lijkt een HD147 wel handiger dan een Vetta. Vetta is wel superuitgebreid, maar die HD147 is draaien met wat knoppies en klaar, ook wel fijn.

wimmeltje
12 oktober 2003, 11:27
Ze hebben er weer eentje bij conijnmuziek staan. Ik heb hem ook een uitgeprobeerd en ik vind het ook super goed. Heb helaas de Vetta 2 nog nooit gehoord of geprobeerd dus ik kan daar geen uitspraak over doen.

BLOK182
12 oktober 2003, 19:21
Dman, ik hoor behoorlijk wat positieve dingen over die HD147. Ben zelf nogal skeptisch, omdat het digitaal is, maar ik zal hem eens proberen, het idee van een rits nieuwe highgain amps, gecombineerd met een paar ouwe bakken en een overzichtelijke layout is wel goed.

gerrekat
12 oktober 2003, 20:18
Leuk voor het geld maar klinkt nog lang niet zo goed als een goede high gain buizen top!

Ik heb nog niets van Line 6 gehoord dat echt goed klonk...op high gain gebied dan...

BLOK182
12 oktober 2003, 20:21
Dus je hebt die HD147 ook getest?

Toaster
12 oktober 2003, 20:51
Of de zentera...

BLOK182
12 oktober 2003, 21:02
zentera is 2800+, dan zou je naar de zenamp (uitgeklede zentera) moeten gaan kijken.

stringer
12 oktober 2003, 21:55
H&K is wel goed, maar de enamp haalt het absoluut niet bij de HD147. De Zenterra is een ander verhaal, maar ook een ander prijskaartje. Het is maar wat je zoekt. Ik zocht een rockamp en dan zit je bij die HD147 goed.
Overigens is het wel jammer dat Line 6 weinig extra artikelen verkoopt zoals hoezen.

gerrekat
13 oktober 2003, 08:04
Dus je hebt die HD147 ook getest?

JA!

gerrekat
13 oktober 2003, 08:05
H&K is wel goed, maar de enamp haalt het absoluut niet bij de HD147. De Zenterra is een ander verhaal, maar ook een ander prijskaartje. Het is maar wat je zoekt. Ik zocht een rockamp en dan zit je bij die HD147 goed.
Overigens is het wel jammer dat Line 6 weinig extra artikelen verkoopt zoals hoezen.

de H & K Triamp klinkt 10 keer zo goed als welke line 6 amp ook!

stringer
14 oktober 2003, 19:57
Gerrekat is weer lekker objectief zeg. Ooit gehoord van een genuanceerde mening ? Ooit eraan gedacht dat smaken kunnen verschillen ?

shredneck
14 oktober 2003, 20:46
hmz....ik moet Gerrekat gelijk geven.De "directheid" van de sound van een buizenamp is compleet anders als de geimiteerde sounds van Line6.
Ook blijft het een digitale amp en tja, toen ik begon met spelen wilde ik dolgraag een jcm800 buizenbak...maar ondertussen 2 POD's gehad en tevens een Flextone HD...een 5150....een 6100LM....een jcm800 splitchannel.....en uiteindelijk kom ik toch weer bij Marshall terecht.

Nostalgie speelt ook een rol denk ik...hehe

gerrekat
14 oktober 2003, 21:47
Gerrekat is weer lekker objectief zeg. Ooit gehoord van een genuanceerde mening ? Ooit eraan gedacht dat smaken kunnen verschillen ?

Tja als je van een doods over proccessed geluid houdt kunnen smaken idd verschillen!

begrijp me niet verkeerd een POD is heel leuk voor thuis en om te oefenen, en bovendien biedt dat ding wat voor de [prijs, maar de prijzen van die modelling amps beginnen de pan uit te rijzen en ze zijn onderdehand net zo duur als handgebouwde buizenamps!

Sorry daarmee kunnen ze nog niet door de bocht. waarschijnlijk nooit daar een buis nu eenmaal een buis is en niet te simuleren, een buizenoverdive heeft een analoge dynamiek die digitaal nu eenmaal niet na te bootsen is....

Qua flexibiliteit wint een modeller het van en buizenamp, zeker weten...maar, ben je nu echt op zoek naar 100 verschillende geluiden?? ik heb vroeger ook van die PODs gehad heb uitgbreid op de HD, en de Vetta en de Flextone gespeeld heel leuk maar nadat je ermee uitgespeeld bent gebruik je uiteindelijk toch waarschijnlijk maar 1 a 2 misschien 3 goede geluiden!

Maar goed als je zoveel gld een een stuk computer software wilt uitgeven ik zal je niet tegenhouden, mjin ervaring leert anders en ik wil eenieder iig waarschuwen.......is lullig als je 1500 EURO aan een amp uitgeeft en later blijkt dat je toch liever iets anders had willen ghebben..

het is vaak zo dat je tijdens de "wittebroodsweken" een net aangeschafte stuk gear gewel;dig vind en er niets slecht aan hoort/wilt horen maar daarna komt et erop aan of het echt voor de lange termijn is!
Dat verklaart ook die belachelijk positieve recenties op harmony central die geschreven worden na een amp 1 dag in het bezit te hebben....

shredneck
14 oktober 2003, 22:02
My point exactly.

...wat ik nog toe wil voegen is dat het idd een stuk software is en zoals met alle software.....volgende maand staat er weer iets snellers en beters in de schappen en is je verse aankoop outdated, net als met computers.

En over die updates, dat is je reinste handel, een digitale amp is maar beperkt te updaten en dan nog is het geen echte amp.

Als je een bepaalde sound wil, koop dan gewoon de echte amp met die sound.

echte cola? coca cola.
echte roomboterbabbelaar? Werthers echte! (rock'n roll dudes)
echte motor? moto guzzi etc

etc

etc

etc

fred_internet
14 oktober 2003, 23:07
Wat een onzin!

Ja, een goede buizenbak klinkt beter mits je hem een beetje open draait, maar dat is helaas niet altijd mogelijk. Daarbij ben je beperkt tot het karakter van die specifieke versterker en speaker.

Ik heb jarenlang in een top 40 band gespeeld en voor dat werk is een goede modeling versterker als de Vetta of Zentera echt een uitkomst. Een goede modeling versterker klinkt ook op laag volume goed. Daarnaast kun je de diverse geluiden die je nodig hebt makkelijk opslaan samen met de benodigde effecten.

Als je een bepaald type muziek maakt of slechts een paar goede basis geluiden nodig hebt die je met enig vermogen op het podium hoorbaar kunt maken dan ben je met een goede buizenversterker inderdaad beter af. Zoek je meer verschillende bruikbare geluiden die snel oproepbaar zijn en die ook op laag volume goed klinken dan ben je met een modeling versterker beter af.

Het vergelijk met de prijs van een buizenbak gaat overigens ook niet op. In het gunstigste geval zit er reverb op maar voor de overige effecten ben je bij een buizen versterker aangewezen op losse pedalen en een goede effectprocessor. Tel je dat bij de prijs van een goede buizenbak dan ben je aanzienlijk duurder uit.

Als je denkt dat merken als Engl, Diezel, Marshall, H&K enz. buizenversterkers maken om een bijdrage te leveren aan de artistieke ontwikkeling van ons gitaristen dan heb je het mis. Deze merken proberen, net als de fabrikanten van modeling versterkers, omzet te genereren om aan het eind van de maand hun werknemers te kunnen betalen en zichzelf te onderhouden. Ook deze merken brengen met grote regelmaat nieuwe versterkers op de markt om de handel gaande te houden.

shredneck
14 oktober 2003, 23:28
Natuurlijk. Daar heb je helemaal gelijk in.


...Maar dat neemt niet weg dat een digitale amp nog geen buizenbak is. Heb jij ooit een Line6 amp ingesteld op een jcm800 "hot rodded" en naast the real thing geprobeerd?


Ik dus wel, en op hoog volume ook nog eens. Helaas valt de digitale technologie nog steeds door de mand.Flexibiliteit my ass, als het niet klinkt, dan klinkt het niet. Simpel.
Voor een gladde top 40 band zal het allemaal wel gaan met dat Line6 spul, dat publiek slikt alles.

FNaRK
14 oktober 2003, 23:52
ja maar ja maar....
ik heb een Pod Pro en ik ben er gelukkig mee

LAAT ME NOU TOCH GELUKKIG ZIJN :-(

shredneck
14 oktober 2003, 23:55
:)

Mario, man.....het draait allemaal om smaak, argh, hoe red ik me hier uit?!

Honda cb 500 four kopen?
belastingvrij.2 tanks etc

whaha!

FNaRK
14 oktober 2003, 23:59
heb net mijn eigen Honda Magna laten fixen (€800 :evil: :evil: :evil: )
maar bedankt voor het aanbod.

we spelen eind december in Dordrecht..kom ff kijken en luisteren hoe een POD zich houdt op het podium :wink:

shredneck
15 oktober 2003, 00:34
uiteraard ben ik van den partij, ben wel benieuwd naar "merlin" etc.

btw, ik rij op een Transalp(files etc,wendbaar) en dat bevalt wel)
als je nog iemand weet voor de honda 500 four, hij is uit '78 en gereviseerd etc.
Ik spreek je nog wel, later!
nu pitten.
Corvin

gerrekat
15 oktober 2003, 09:43
De huidige generatie high gain buizen tops van ENGL klinken zeer goed op extreem laag volume, ik heb thuis mijn master volume altijd onder de 10 %


modelling amps kunnen inderdaad een uitkomst zijn in een top 40 band..peace!

Mar de resale is walgeljik slecht...net als van PC's...shredneck heeft dara volledig gelijk in!

Ach het zal mijn pakkie an nooit worden!

fred_internet
15 oktober 2003, 10:37
Dan verschillen we behoorlijk van mening over wat goed klinkt en wat niet. Met de master volume onder de 10% gebruik je uitsluitend de pre-amp oversturing van je versterker en daarmee doe je een groot deel van de versterker tekort. De kracht van een buizenversterker zit hem in de enorme dynamiek van de eindtrap en de manier waarop deze gaat vervormen als hij goed op zijn sodemieter krijgt. Dat deel van een buizenbak is inderdaad moeilijk te simuleren. Een overstuurde buizen pre-amp laat zich daarentegen zeer goed simuleren.

Luister voor de gein maar eens naar Rob Winter's live sound. Volgens mij is daar niks mis mee, en ja, hij gebruikt digitale versterkers.

Als de resale van digitale versterkers zo slecht is, waarom zijn er dan steeds meer merken die erin duiken? Ik zeg niet dat een digitale versterker voor iedereen de oplossing is, maar er is zeker een markt voor en jullie kijk hierop is gewoon erg kortzichtig.

gerrekat
15 oktober 2003, 10:49
POWERAMP oversturing is iets van vroeger van MARSHALLS, bijv de ENGL SAVAGE 120 heeft een 6550 eindtrap die overstuurt nauwelijks...is juist zo ontworpen!

ach ik heb een aardig idee over wat ik goed vind klinken, en natuurlijk klinken ze nog beter als je ze openzet, maar op laag volume klniken ze HEEL: acceptabel, ik heb er zelfs een keer mee opgenomene op dat volume, heb er toch behoorlijk positieve reacties op gehad en vond het bovendien zelf heel goed klinken!

fred_internet
15 oktober 2003, 11:16
Nou zijn we er: smaken verschillen!

Ik heb recentelijk een Savage SE op laag volume uitgeprobeerd en op dat volume vond ik de Vetta beter klinken. Mij zul je niet horen zeggen dat een Savage SE niet klinkt, sterker nog, het is een geweldige versterker, maar voor mijn toepassingen is een Vetta beter geschikt.

Ik begrijp best dat jullie voorkeur uit gaat naar een buizenbak, ik heb er zelf ook verschillende gehad en besef goed wat de voordelen zijn. Het zou echter niet verkeert zijn om jullie meningen wat genuanceerder te verwoorden. Opmerkingen als "het klinkt niet" slaan gewoon nergens en leveren geen bijdrage aan het onderwerp.

De kwaliteit van de huidige generatie modeling versterkers is gewoon goed en biedt een grote groep gitaristen hetgeen waar ze naar op zoek zijn; een flexibele en onderhoudsvrije totaaloplossing.

PS. Eindtrap oversturing is niet iets van vroeger. Veel gitaristen gebruiken dit nog steeds als een essentieel onderdeel van hun geluid (vandaar ook de populariteit van de load box). Een modern high gain geluid wordt inderdaad voornamelijk door de voorversterker gemaakt, maar omdat nou een warm buizengeluid te noemen gaat mij wat te ver.

gerrekat
15 oktober 2003, 11:31
Buizengeluid hoeft ook niet per definitie warm te zijn!

ik hou niet zo van een "warm" geluid da's meer iets voor blues!

het geet me om de dynamiek en de gain stuctuur ik vind digitale amps op dat gebied gewoon belabberd klinken sorry...da's naar jouw mening misschien ongenuanceerd maar zo zie (hoor) ik het!

Wat betreft de poweramp oversturing hebje gelijk dat het nog steeds wordt toegepast daar bestaat geen discussie over...maar er is niets mis met pre amp gain..klinkt IMO wat smoother en verzadigder..

maar het mooiste is antuurlijk als de pre en poweramp eenbeetje samenwerken....

Ik heb zelf ook een aantal pure SS amp gehad en sommige klonken echt niet beroerd, als een SS amp beter zou klinken dan mijn buizenamps szou ik de eerste zijn dat toe te geveen en er een te kopen geloof me!

ik ben echt geen koste wat kost buizen figuur....maar vind ze gewoon niog steeds de maat van alles op versterkergebied!

ReinoutV
15 oktober 2003, 16:43
Luister voor de gein maar eens naar Rob Winter's live sound. Volgens mij is daar niks mis mee, en ja, hij gebruikt digitale versterkers.

Rob Winter heeft idd een tijd lang de Vetta (HD + 4x12" cab) gebruikt. Hij is hierna echter weer overgeschakeld op zijn 'oude' Soldano buizenversterkers. Hij miste de druk van de buizen in zijn Vetta, dacht ik dat de reden was.

fred_internet
15 oktober 2003, 17:42
Het hele verhaal staat op de site van Rob Winter:

http://www.robwinter.nl/ne-QA-Vincent.htm

gerrekat
15 oktober 2003, 21:09
SOLDANO's zijn ook super dingen vooral de SLO 100....maar goed das prijstechnisch natuurlijk niet helemaal verantwoord!

FORTRESS
16 oktober 2003, 11:43
Ik heb eergisteren mijn HD 147 toegekregenen en moet zeggen
Dit is denk ik de beste versterker in zijn prijsklasse
Wie zegt dat deze versterker nog geen tiende scheur heeft van die of die versterker,weet er gewoon de ballen van
Je moet natuurlijk niet afgaan op het geluid van de fabrieksinstellingen
want keer op keer weet line 6 het op dit gebied te verfucken
Als je eens de kans hebt zo'n versterker thuis te proberen en de handleiding eens goed doorneemt
dan heb je in een mum van tijd al de geluiden die je maar wenst
Ik heb al met veel verschillende buizen versterkers gespeeld
maar ik kan je één ding zeggen dit is gewoon één van de meest éénvoudige versterkers om af te stellen
één van de meest uitgebreide en één van de best klinkende
En al dat gelul over buizen klinkt zo of zo, het is het geluid dat je wenst dat er moet uit komen
Dit is gewoon een versterker die iedereen eens goed zou moeten uit proberen punt!!!

gerrekat
16 oktober 2003, 12:42
Tja ik ben inderdaad iemand die er geen "ballen" verstand van heeft, en ik ga inderdaad ok altijd met de handleiding ernaast de fabrieksinstellingen van de fabrikant uitproberen......


Maar goed fijn dat je er blij mee bent, gefeliciteerd!

stringer
16 oktober 2003, 19:27
Proficiat FORTRESS, je bent dus ook om. Klopt overigens van deie fabrieksinstellingen. Volgens mij hebbben ze bij elk merk dezelfde dove baviaan die geluiden maakt.

Overigens heeft de HD147 al een bijnaam gekregen: broodrooster :lol: