PDA

View Full Version : Tube Screamer en V-Amp2: heeft dat nut?



hellogoodbye
10 oktober 2003, 18:33
Ik las ergens dat sommige mensen een TS voor hun POD zetten (ja, ja, aangesloten en wel, natuurlijk...) waardoor alles nog lekkerder, steviger, voller, pittiger etc. klonk. Ik heb een V-Amp 2. Werkt dat een beetje? Of worden het signaal dan een beetje teveel (dubbel) opgepept en wordt het een zooitje?

Ik zag dat zo'n TS al aardig goedkoop te krijgen is. M'n oude strat-kloon is niet echt een super scheurmonster. Wordt zo'n strat er nou veel steviger van (wat geluid betreft...)? Ik bedoel: gaat het meer lijken alsof je met humbuckers speelt, bijvoorbeeld...?

jaywalker
10 oktober 2003, 18:37
een strat is volgens mij zowieso niet echt een scheurmonster...als je vergelijkt met gibsons

hellogoodbye
10 oktober 2003, 22:03
een strat is volgens mij zowieso niet echt een scheurmonster...als je vergelijkt met gibsons
Nee, dat bedoelde ik ook eigenlijk te zeggen... Wordt het meer eenschermonster met de TS...?

ReinoutV
11 oktober 2003, 10:19
Met een equalizer schijn je ook heel goed met singlecoils humbucker na te kunnen doen. Booste in het midden, iets een cut in het hoog. Dat helpt ook wel in een wat vetter geluid. Ik weet niet of je dat dikkere geluid ook wil als je clean speelt?

Jeroenvanhulsteijn
22 oktober 2003, 23:19
Ik heb zelf een barber electronics burn unit voor de V-AMP2 zitten. Bij cleane geluiden en lichte overdrives werkt dat fantastisch. Bij heftige oversturing merk je niet zoveel van. Dan is je geluid al redelijk verzadigd. Goed afstellen doet een hoop goed. En je kan altijd de noise gate wat extremer afstellen. Als je alleen volume verschil wilt hebben, dan moet je de DOD Bi Fet pre amp eens uitproberen denk ik. Redelijk goedkoop en geeft gewoon een boost van je gehele signaal. Compressors kunnen ook leuke trucjes. Daar ben ik nu zelf naar op zoek.