PDA

View Full Version : tremelo erg versleten en aangevreten ?



caelin
10 oktober 2003, 18:08
hoi allemaal

mijn fernandes steeler heeft een frt tremelo (floyd look a like)
en hij is erg aangevreten door zweet/zout ?
iemand hier nog opties wat je eraan kunt doen ?
opnieuw spuiten lijkt mij wel wat maar waar moet je dat dan laten doen ?
en dan zit ik nog steeds met die slijtage ..

hoor het nog wel ...

-=nog steeds te koop peavey vandenberg usa =-

andy
11 oktober 2003, 15:51
Anti roest middeltje halen bij de doe het zelver??? Of zitten er ook putjes in. Dan wordt het lastiger. Een nieuw pookje kun je denk ik wel zo kopen.
Maar waarom deze zorg. De gitaar ziet er zo "geleefd" uit. :-D

willem1940
11 oktober 2003, 16:52
Als ik dat spul per se wat "schoner" zou willen hebben, zou ik er, zónder kracht zetten, af en toe lichtjes een doekje nauwelijks vochtig van DIESELBRANDSTOF overheen halen, om de 2 dagen of zo en beslist zonder wrijven en niet zo nat dat het spul verder kan "kruipen".
Dieselolie stinkt opvallend, maar vervliegt uiteindelijk zo goed als geheel en na een paar lichte bewerkingen met enige tussenpoos ontroest je er er alles finaal mee.
Lampenolie werkt ook en is meestal geparfumeerd; werkt echter trager en vervliegt veel minder, laat meer "laag" achter, paraffine-achtig.

In de Aldi-winkel kocht ik vandaag een spuitbusje met een ontroest-middel waar geen waarschuwingen op staan, voor Euro 1,69; ik heb het nog niet getest, wil het eerst op stukjes afval-plastic proberen om te zien of dat er niet bros van wordt (breekproef), met de bedoeling om het eventueel te "misbruiken" tegen aanhangend stof op de processor-koelventilator van mijn computer.

Kijk vooral goed uit dat je geen middeltje pakt dat lak aantast.

helleke
11 oktober 2003, 18:14
De Floyd van mn 540PII begon ook te roesten en was aangevreten door zweet.(dat dacht ik want wat kon het anders zijn?)
Heb het hele zaakje uit elkaar gehaald en heb m voor een paar gulden laten zandstralen met fijn zand.Behalve de imbusbouten.Er zat een grijskleurig gietijzer onder.Paste precies bij mn gitaar omdat deze een grijze slagplaat heeft.
Bus blanke autolak gekocht en mooi gespoten.De putjes zie je nog wel een beetje maar t lijkt veel mooier dan zwart met roest :D
Is ook een plan natuurlijk.

Negative K3 fan
11 oktober 2003, 18:58
gewoon laten zitten hoef je niet ingewikkeld te gaan doen mocht je ooit van relic gaan houden :)

helleke
11 oktober 2003, 19:12
gewoon laten zitten hoef je niet ingewikkeld te gaan doen mocht je ooit van relic gaan houden :)

Hij wil weten wat eraan gedaan kan worden en dan zeg jij "gewoon laten zitten" omdat t te ingewikkeld zou zijn.Nee, daar heeft tie wat aan. :???:

caelin
12 oktober 2003, 12:03
je hebt de trem laten zandstralen ?
de zadels ook ???
komt er bij mij ook al door dat zilver.....
hij is ook best oud dus ....
probleem waar ik ook op gestuit ben ...
mn trem is niet ingefreesd in de body ...dus een nieuwe floyd erop kan ik wel shaken zonder freesweerk :cry:
maar slijt die autolak erop de duur ook niet van af ?

helleke
12 oktober 2003, 13:04
Yep, de zadels ook.Gewoon alle imbusbouten en fijnstemmers eraf gehaald, andere bouten erin gedraaid(anders beschadig je de schroefdraad), stralen (zorg er wel voor dat je fijn zand ervoor laat gebruiken)en blanke lak erover,en weer in elkaar zetten.
Als je goede harde autolak of andere harde lak gebruikt,valt het slijten van die lak wel mee.T zit er nu alweer een aantal jaren op,zonder problemen,maar hij is binnenkort wel weer aan een lakbeurt toe. :wink: