PDA

View Full Version : Ibanez tube screamer



jaywalker
10 oktober 2003, 17:47
Ik nu een Tube screamer van me gitaarleraar geleend
Ik vind hem zalig klinken, nu hopen dat hij um kwijt wil volgens mij wel.
Hij werkt echt perfect om mijn clean kanaal te boosten of om de crunch te vervangen, want die vind ik niet zo geweldig op de tsl.

Ow ja het is een Ibanez Pro Ts-808
serienummer: 111633

Weet iemand uit welk jaar die komt en wat die ongeveer waard is?

The Thumb
10 oktober 2003, 18:01
Jaywalker,
je hebt op dit moment de meest gezochte versie in huis. Waarde +/- 300 euro afhankelijk van de staat

jaywalker
10 oktober 2003, 18:13
SwEEEEEEETT

Serieuz 300 euries...hijs nog in perfecte staat...alleen wat krasjes.

En ik heb de indruk dat hij hem zo aan me wil verkopen. :-D

Bigfoot414
10 oktober 2003, 22:04
Op mijn ME-50 zit ook een Tubescreamer.
Voordat jullie gaan klagen dat het niet de echte is, gebruik ik hem toch het meest. Heerlijk warm geluidje...

Stage73
15 oktober 2003, 12:23
ik heb een Ibanez TS7 tubescreamer, ook niet het origineel, maar voor 70E nieuw mag je niet miepen vind ik. Ik zou ze eens in een gitaarsjop naast elkaar leggen en dan kijken of je 't hoort (zo ja....ben ik benieuwd wat t verschil is :???: ik speel Fender Rhodes, en een TS is een must voor Rhodes ). Ik vind 300 euro voor zo weinig tweedehandse elektronica een tikje, erm, veel, en een bewijs van de 'vintagegekte'. Je kunt de 808 geloof ik ook nog nieuw kopen, in reissue.

sash
15 oktober 2003, 12:33
Nog in perfecte staat? Dan issie meer dan 300 waard. Damn... eerst geluk met die Strat van 250 en nu al een Ts808. Hoop dat je em kan kopen :)

hadv
15 oktober 2003, 19:59
onvoorstelbaar
maar waar

300 pleuro's voor een apparaat waar voor 5% aan materiaal in zit
en het heet TUBEscreamer, maar het is allemaal diodes en transistoren, en zelfs IC's. nix TUBE, wel veel SCREAM (vooral van die gehypte gitaristen :razz: )

maar ja, als jullie het er voor over hebben...

Wilson
15 oktober 2003, 21:36
Op mijn ME-50 zit ook een Tubescreamer.
Voordat jullie gaan klagen dat het niet de echte is, gebruik ik hem toch het meest. Heerlijk warm geluidje...


een tubescreamer in je me 50?? dat lijkt me sterk, ik denk dat je een bluesdriver bedoeld??

Polytheme Pam
15 oktober 2003, 21:39
Op mijn ME-50 zit ook een Tubescreamer.
Voordat jullie gaan klagen dat het niet de echte is, gebruik ik hem toch het meest. Heerlijk warm geluidje...


een tubescreamer in je me 50?? dat lijkt me sterk, ik denk dat je een bluesdriver bedoeld??

nee hoor, de ME-50 heeft zowel een tubescreamer als een bluesdriver aan boord...

Wilson
15 oktober 2003, 22:04
huh? waar zit die dan?? ik heb nog niet ontdekt, ondanks dat ik em al een paar keer egbruikt heb, en ook iemand hier die er zelf een heeft zegt dat hij er geen heeft. Mischien in de war met gt 6?

Mithrandir
15 oktober 2003, 22:19
onvoorstelbaar
maar waar

300 pleuro's voor een apparaat waar voor 5% aan materiaal in zit
en het heet TUBEscreamer, maar het is allemaal diodes en transistoren, en zelfs IC's. nix TUBE, wel veel SCREAM (vooral van die gehypte gitaristen :razz: )

maar ja, als jullie het er voor over hebben...
Hij laat je tubes extra hard screamen, diodes en transistoren zijn echt geen vloek ofzo hoor.

Polytheme Pam
15 oktober 2003, 22:37
huh? waar zit die dan?? ik heb nog niet ontdekt, ondanks dat ik em al een paar keer egbruikt heb, en ook iemand hier die er zelf een heeft zegt dat hij er geen heeft. Mischien in de war met gt 6?

ik heb 'm toevallig voor me liggen :)

Distortion/OD-sectie met de klok mee:

OD-1
OD-2
BD-2
DS-1
MT-2
Scream (models the Ibanez TS-808 Tubescreamer, volgens de manual)
DST+
GUV
RAT
MUFF
FACE

jaywalker
15 oktober 2003, 23:04
Ik zal wel ff een paar foto's maken

Hij heeft opzich een lekker transparant geluidje, maar ik heb hem eigenlijk niet echt nodig....aangezien ik net een marshall tsl 100 top heb.

Ik zou es proberen om hem goedkoop te kopen.
maar 300 euro is hij me niet echt niet waard.
Als ik hem goedkoop kan kopen doe ik hem op mijn toekomstig pedalen bord aangezien ik niet altijd op een meerder kanaals versterker speel.

sash
15 oktober 2003, 23:45
Voor 300 Euro zou ik er ook geeneen kopen. Er zijn veel betere alternatieven die VEEL goedkoper zijn en VEEL beter klinken.

Wilson
15 oktober 2003, 23:48
Ik zal wel ff een paar foto's maken

Hij heeft opzich een lekker transparant geluidje, maar ik heb hem eigenlijk niet echt nodig....aangezien ik net een marshall tsl 100 top heb.

Ik zou es proberen om hem goedkoop te kopen.
maar 300 euro is hij me niet echt niet waard.
Als ik hem goedkoop kan kopen doe ik hem op mijn toekomstig pedalen bord aangezien ik niet altijd op een meerder kanaals versterker speel.

je kunt ook gewoon in de winkel voor 100 euro de ts9 reissue kopen, is bijna hetzelfde

sash
16 oktober 2003, 00:25
Nee dat is zonde, want die zijn de 100 Euro al helemaal niet waard :razz:

treblemaster
16 oktober 2003, 11:41
ik kwam dit laats toevallig tegen op een ander messageboard. het gaat over de danelectro daddy'o. Wel grappig.....

I got one for free a year or so ago. Just for kicks I opened it up to check inside, and things looked rather Tube Screamer-ish. Kinda funny, since there is always the comparison there. There are even alot of TS players who rag on the Daddy-O pretty bad! The Daddy-O even comes with a good opamp chip (TL072, I believe) that is on par with the most expensive TS's and TS clones. Even the real Ibanez TS5's and TS7's don't come with the 'coveted chip'. FWIW I think that most of the opamp chip stuff is urban legend. I put over a half a dozen different ones in a TS a few years ago and they all sounded good, or extremely similar. Some were under a buck from Radio Shack!

To my ears a well tweaked TS has caps swapped out in it to give it a more rounded sound and a tone knob that is actually functional. Or you can just go out and grab a Daddy-O for peanuts, and enjoy the fact that it has separate eq for bass, mid, and treble! Nothing to modify!

It's amazing that this pedal isn't even at least seen as on par with the TS. If SRV or Eric Johnson used one though they'd be going for about 300 bucks apiece right now...

schwantz
16 oktober 2003, 12:15
ik heb een ts10 gekregen, klink wel geinig, maar is daar nog iets bijzonders aan? is tie niet 500 euro waard? 8-)

sash
16 oktober 2003, 12:37
Nee zo'n 50 Euro ;)

jaywalker
16 oktober 2003, 18:06
ik heb een ts10 gekregen, klink wel geinig, maar is daar nog iets bijzonders aan? is tie niet 500 euro waard? 8-)
Sash: "nee 50 euro"


Hahaha jij baald!

Dirk_Hendrik
17 oktober 2003, 00:18
Lekker wachten. Tien jaar geleden kostte een TS9 ook geen reet. De prijs die ik destijds voor mijn TS10 betaald is nu ook een utopie. Dat ding wordt vanzelf meer waard.

sash
17 oktober 2003, 00:20
Indeed, indeed :)

taylor
17 oktober 2003, 10:44
laast stond er op ebay 1 behoorlijk verot uitziende ts-808.

moest 475$ opleveren.

ligt eraan welk jaar de eerste hadden de ibanez logo met zo'n R erboven.(op het pedaal)

die hebben een andere chip dan de latere die volgens vele beter klinkt.

je kunt trouwens ook de nieuwe ts-9 krijgen gemod met de chip uit de oude ts-808. http://www.aramateffects.com

Dirk_Hendrik
17 oktober 2003, 10:58
En het reultaat van die mod is zo minimaal... en zo overhyped.

taylor
17 oktober 2003, 11:22
oh dat zou goed kunnen.

ik heb zelf geen tubesrceamer vroeger wel eens gehad,ben ook niet van plan om het te halen.

zelf gebruik ik een boss super-overdrive en heb ook nog een oude guv'nor marshall.(voor gain boost,gebruik ze natuurlijk niet tegelijk)

ik zag het staan een keer misschien dat iemand het wel interessant vond vandaar.

sommige vintage effecten zijn wel erg cool maar die hoeven helemaal niet duur te zijn.of geen 300+ euro

Javaca
17 oktober 2003, 12:27
Die ts9 kom je nogweleens op marktplaats.nl tegen voor ongeveer 50,-

Dirk_Hendrik
17 oktober 2003, 12:55
In je natste dromen misschien. Zelfs als een verkoper er al 50 voor vraagt is de kans dat je (vie email) voorbij wordt geboden of dat de aanbieder niet eens reageert veel groter. Reken voor een TS9 toch snel op een euro of 80/90.

sash
17 oktober 2003, 13:27
En ik heb een echte TS9 uit 81 gekocht voor 50 euro :D

Dirk_Hendrik
17 oktober 2003, 13:38
Jep maar niet op marktplaats. Die van jou was stinkmazzel maar dat wist je al. Kwammie nou trouwens nog logeren?

Robbert
17 oktober 2003, 14:08
In je natste dromen misschien. Zelfs als een verkoper er al 50 voor vraagt is de kans dat je (vie email) voorbij wordt geboden of dat de aanbieder niet eens reageert veel groter. Reken voor een TS9 toch snel op een euro of 80/90.

Op zich wel apart: die ts9-ens zijn nieuw 99 Euro bij Feedback. Dus zou de 2e hands waarde eerder rond de 70 "moeten" liggen...

Een nieuwe BD-2 kost bijvoorbeeld ook 90 Euro, maar levert niet meer dan 55 op :roll:

Stage73
17 oktober 2003, 14:27
hmm, tja, idd, mijn TS7 zou 2e hands ook niet meer dan 40eur doen denk ik....vind de Daddy'o' suggestie interessant, vooral omdat mijn nieuwe amp (bassman50 SF top) geen mid regeling heeft. Ik heb ook de BD2 geprobeerd (toen nog met mijn ex Roland JC85) en ik vond het een rampding. Of helemaal geen drive, of wanhopig krijsen. Niet mijn ding....nu speel ik ook met de drive helemaal teruggedraaid, zodat er alleen een randje aan het geluid (van mn Fender Rhodes) komt.

meer suggesties voor subtiele overdrive? Ik zou het lieft een pedaal hebben met en totaal cleane boost, en een TS-ige boost (met randje), en een toonregeling....

sash
17 oktober 2003, 14:29
De Voodoo Lab Sparkle Drive is een TS-clone met cleanboost.

SteavisSmokin
17 oktober 2003, 14:45
stage, heb je weleens zo'n daddyó geprobeerd? Die dingen klinken net als het omhulsel waar ze inzitten -> naar plastic dus. Ik vind ze erg transistor achtig klinken.

'k heb hier nog wel een fulltone fulldrive 2 liggen die ik half te koop heb staan, is dat misschien wat?

LordRiffenstein
17 oktober 2003, 15:11
stage, heb je weleens zo'n daddyó geprobeerd? Die dingen klinken net als het omhulsel waar ze inzitten -> naar plastic dus.

De Daddy O zit toch in een metalen omhulsel net als de Cool Cat en die 3de 'grote' Dano-pedaal??? :roll:

SteavisSmokin
17 oktober 2003, 15:31
huh jah joh? ik dacht dat die reeks pedalen (dan echo, daddy-o enzo) in plastic behuizing zaten...maar ik kan me vergissen.

LordRiffenstein
17 oktober 2003, 15:36
huh jah joh? ik dacht dat die reeks pedalen (dan echo, daddy-o enzo) in plastic behuizing zaten...maar ik kan me vergissen.

Mag ik hier uit afleiden dat je er nog nooit eentje geprobeerd heb en dat je vorige post dus enkel een manier was om een pedaaltje af te breken en je 'bijna te koop staande' fulltone aan te prijzen???

:roll:

Stage73
17 oktober 2003, 16:29
hmm, 't zal me jeuken waar iets inzit, zolang 't maar lekker klinkt en niet ruist als de <enge ziekte>. Ik stamp doorgaans al mijn pedalen (tremolo en drive) aan en blijf er dan verder vanaf :-) Ben trouwens best wel tevreden met de TS7, randje is mooi, mag nog wel net ff een tikje minder, zelfs met 'drive' helemaal dicht. Ik denk dat de eisen wat anders liggen voor Rhodes-en. Heb gelezen dat die SparkleDrive 175E moet opbrengen, en dat vind ik dan weer wat overdreven (ben tenslotte student) voor een pedaal.

wat is de Fulltone voor pedaal?

treblemaster
17 oktober 2003, 17:16
stage, heb je weleens zo'n daddyó geprobeerd? Die dingen klinken net als het omhulsel waar ze inzitten -> naar plastic dus. Ik vind ze erg transistor achtig klinken.


Als ze klinken als het omhulsel waar ze in zitten dan zouden ze "metaal" moeten klinken. :D (ik heb er 1 en het is toch echt metaal)
Nu is er best een metal geluid uit te krijgen, maar ook een warm, buizen geluid!
Ik weet niet met welke versterker je 'm hebt getest Steavissmokin, maar ik vind 'm totaal niet transistor achtig klinken (alleen als je 'm over een valvestate speelt is mijn ervaring). Ik gebruik 'm meestal in combinatie met een non-mastervolume buizenamp en dan klink ie echt wel warm (en vooral rauw :)) Misschien heb je de pastrami overdrive geprobeerd?? Die is kleiner, van plastic en klink als een tranistor versterker.

SteavisSmokin
17 oktober 2003, 22:08
LordRiffenstein, ik zit niet zo in elkaar dat ik met losse kreten ga gooien alleen om iets te verkopen. Heb de daddy'o 2 keer geprobeerd in een muziekwinkel en vond hem (vooral in het laag) te veel BZZZZZ doen voor een overdrive, te veel modder. Als je dat dan gebruikt met een amp met buizengelijkrichter op hoog (optreedt) volume dan wordt het helemaal een modderige zooi, was mijn gedachte. D8 dat ie in een plastic behuizing zat, vandaar dat ik die vergelijking maakte, maar dat heb ik dus mis.

stage: TS-7 is ook helemaal geen verkeerd OD pedaal. Fulldrive heeft wat meer compressie in de 'standaard' stand dan de gemiddelde OD. Kijk verder maar op de site van fulltone anders krijg ik weer om mijn oren geslingerd dat ik hier wat probeer te verkopen... :-D

treblemaster: ok ok ok ok ok hij is van metaal!! :-D hehehe. Maja smaken verschillen, weet nog hoe die daddy'o klonk en vond het echt niks. :)

Steven

Negative K3 fan
18 oktober 2003, 15:27
neem dan de jekyll&hyde want:

"Jekyll" channel sounds like the original TS808 and even uses the JRC4558 op-amp.

HIER DAT BEDOEL IK MAAR EN ER ZIT NOG EEN D ISTORTION BIJ OOK!!!!!111

jpb
18 oktober 2003, 19:14
[....] Heb gelezen dat die SparkleDrive 175E moet opbrengen, en dat vind ik dan weer wat overdreven (ben tenslotte student) voor een pedaal.
wat is de Fulltone voor pedaal?

Als je wilt bezuinigen moet je niet bij fulltone wezen :???: .
Het klinkt of de sparkle drive precies is wat je zoekt. De clean boost is erg goed; een beetje steriel (of transparant, 't is maar net hoe je het noemt....). De drive is OK, maar met keeley mod wordt 'ie erg goed. Tweedehands gaan ze voor weinig weg in de VS (ebay); dat kan dus ook. succes