PDA

View Full Version : Gitaartop op bascabinet?



Bass-stiek
10 oktober 2003, 17:46
Ik heb een London city buizen gitaar top (100 watt) en ik wil deze misschien gaan gebruiken om over te bassen. Ik weet helemaal niet of dit gaat? Zijn er hier mensen die dit ooit geprobeert hebben?

Anavrin
10 oktober 2003, 21:05
http://members.home.nl/anavrin1/anavrin%20033.jpg
da's mijn setup, ik speel hier gitaar en bas over, en ik gebruik zelfs de effecten van de Boss Me 33 voor de bas. Dit gaat hartstikke goed, alleen ben ik wel op zoek naar een bastop. Ik speel al zo'n 2 jaar via deze combinatie, maar ik heb de amp nog nooit boven de 5 gezet (om mijn oren te sparen). Het belangrijkste is dat je nooit gaat bassen over een gitaarspeakercabinet, omdat de speakers dan kunnen scheuren (kapotscheuren ipv het geluid wat je hoort als je teveel distortion gebruikt). Dit is de reden dat ik een basspeakercabinet heb en een gitaartop.

Wouter J
11 oktober 2003, 00:47
Dusty Hill van ZZ Top speelt over Marshall gitaar tops door ampeg baskasten, dat geeft hem die scheurende sound (en in dit geval niet het geluid van kapot scheurende speakers)

http://www.jlphoto.net/concert/zztop/top069.jpg

skabouter
11 oktober 2003, 01:27
ik speel ook bas over mijn marshall JCM800 stack. gaat prima.
die top is niet ideaal ervoor, maar hij kan het wel aan. de box ook, geloof ik. maar ik wil een basstop erbij, die ik dan gewoon over mijn gitaarbox doe. dat moet toch ook geen probleem geven, toch ?

Ruud
11 oktober 2003, 09:55
Ik zou het niet op hoog volume proberen... doordat er voor bastonen veel meer pompende uitslag van de speaker nodig is bestaat er natuurlijk de kans dat ze kunnen scheuren of op een andere manier ziek worden.
Nooit op de uitslag van een basspeaker en een gitaarspeaker gelet???... zit nog een heel verschil in hoor..

Clunk
11 oktober 2003, 12:08
idd, dat scheelt nogal...

maar heb het zelf nooit geprobeert, wel over een klein gitaarcombo'tje