PDA

View Full Version : Loadbox = binnen . . . . . .



Nicci
10 oktober 2003, 17:22
M'n loadbox is er.
Eerste indruk is goed. Ik was al een tijdje benieuwd hoe mijn versterker zou klinken als ik zowel de master en de volumeknop op 8 zou zetten . . .
Heerlijk! Veel meer 'leven'.
De flexibiliteit die je ineens met een buizenversterker hebt is groot. Je stelt de versterker in zo als je wilt en als dat toevallig te hard is, dan verlaag je het volume met de loadbox. Heel handig.

Mitch
10 oktober 2003, 18:39
Ben benieuwd naar je ervaringen. Ik vraag me alleen af het clean nog wel goed clean blijft, want als je de power-amp meer open zet gaat -ie al vlotjes vervormen. Ik bedoel: als die loadbox op bijv. 20% moet om het gain kanaal lekker te laten klinken, staat dan clean niet al zo hard dat het crunch wordt ?

Nicci
10 oktober 2003, 19:03
jij snapt hem . . . .
afgelopen uur een beetje zitten klooien. kanaal 1 geeft veel meer mogelijkheden doordat je de master hoger kan zetten. op dit moment staat hij op Vol. 6 en Master 6. mooi open geluid. als kanaal 2 dan clean moet zijn op hetzelfde volume is dat op het randje. kanaal 2 staat dan Vol. 2,5 en Master 10. Alles hoger is niet meer clean. En dan heb je trouwens wel een volumeverschil tussen kanaal 1 en 2 . . . . Kanaal 2 is dan zachter.

skabouter
10 oktober 2003, 19:41
tast zo`n ding niet een beetje je sound aan ? ik zou mijn marshall ook graag op 8-8 zetten.....maar das te hard. maar met zo`n loadbox, als je het volume dan terugbrengt naar standje 2-8, is het dan niet een veel minder goede sound ?

Nicci
10 oktober 2003, 19:48
Deze Loadbox is erg transparant. Ik vind het altijd moeilijk om de verschillen goed te vergelijken, maar ik heb eigenlijk de indruk dat hij weinig afdoet aan het oorspronkelijke geluid. Ik hoor het zo snel niet in ieder geval.

Waarom die krengen zo duur moeten zijn, begrijp ik eigenlijk niet. Een doosje met wat electronica . . . . .

BLOK182
10 oktober 2003, 19:54
Nu mag je wel mooi voor de rest van het forum soundsampletjes van je gitaar/amp maken, nu je die loadbox hebt ;-)

skabouter
10 oktober 2003, 23:23
wat maakt het voor ons uit dat er een LB tussen zit ?

Polytheme Pam
10 oktober 2003, 23:28
tast zo`n ding niet een beetje je sound aan ? ik zou mijn marshall ook graag op 8-8 zetten.....maar das te hard. maar met zo`n loadbox, als je het volume dan terugbrengt naar standje 2-8, is het dan niet een veel minder goede sound ?

ik heb zelf een paar jaar de Marshall PB-1 Powerbreak gehad om een Fender Twin reissue '65 te temmen. Ik hoorde geen verschil alleen bij hoge volumes doen de speakers ook een duit in het geluidszakkie, dat mis je dus met een Powersoak. Voor de rest een prima ding waar ik veel plezier van heb gehad (wat anderen er ook van zeggen :wink: )

BLOK182
11 oktober 2003, 13:52
wat maakt het voor ons uit dat er een LB tussen zit ?
Op die loadbox zit cabsimulatie, kan je heeeeel handig mee opnemen, zodoende :-) Geen gekloot met mics en di/boxen en weet ik wat nog meer, gewoon gitaar-->amp-->loadbox-->pc.

peveo
12 oktober 2003, 14:44
Allereerst , cranken die amp van je en congrats ermee.

Welke loadbox heb je? de nieuwe met die 1% stand erop?
Hoe dempt dat ding als je je amp ( 100wt of 50?) op 8 hebt staan en dan uitstuurt met stand 1 %??

Is het dan acceptabel of niet?

Heb zelf oa. de oude LB120 en als ik mijn plexi op 3 zet met 2% op de loadbox krijg ik nog mot met de buurt denk ik :wink:


Beb benieuwd,

Have Fun,

Peter

Nicci
12 oktober 2003, 15:24
het is de 1e versie. maximaal 2%.
ik geloof niet dat de loadbox gemaakt is om een 100 watt buizenversterker tot slaapkamernivo terug te brengen.
ik heb nu een dag of 2 kunnen spelen met dat ding en je kan veel genuanceerder je versterker instellen.

guhlenn
13 oktober 2003, 15:30
het is de 1e versie. maximaal 2%.
ik geloof niet dat de loadbox gemaakt is om een 100 watt buizenversterker tot slaapkamernivo terug te brengen.
.

Ja eh eigenlijk dus wel.. maar dat kunenn die dingen meestal niet. (zoasl de power brake.. brake me de bek niet open... ;)

Maar als die bijv. 16 db kan reduceren zonder bijgeluiden meld ik me aan bij koch voor eentje (duurt echt takkelang voordat ie geleverd kan worden.. 0)

Guhlenn

Nicci
13 oktober 2003, 15:36
Hoe kom je daarbij? Dat ze daarvoor bedoeld zijn bedoel ik?
Het lijkt me dat een loadbox bedoeld is om buizenversterkers ook op lagere volumes (oefenruimte; studio; zelfs op het podium) goed te laten klinken. Niet op slaapkamernivo. Tenminste: daar zou ik geen €300 voor over hebben . . . .

Phil
14 oktober 2003, 13:28
Hoe klinkt de Koch loadbox als speakersimulator?

Phil.

Nicci
14 oktober 2003, 14:01
Geen idee. Morgen neem ik hem mee naar de oefenruimte. Misschien probeer ik hem nog over de PA . . . .

guhlenn
14 oktober 2003, 14:03
omdat er een 2 of zelfs 1% stand opzit. Dat is bedoelt om het volume naar slaapkamer nivo terug te brengen. Zodat alle kids met een 100 watt marshall en ouders toch kunnen horen hoe vet een marshall klinkt op 8 ;). Daar wordt mee geadverteerd! (zie de sites.) Maar idd. voro studio en live gigs is de enige bruikbare toepassing. Hoe ver kun je gaan met die loadbox voordat het geluid eronder begint te lijden?

Guhlenn

guhlenn
14 oktober 2003, 14:04
en die speaker sim schijnt ook errug goed te zijn. Maar het beste resultaat is nog altijd een mic ervoor!

Nicci
14 oktober 2003, 15:42
het geluid blijft goed, ook al gebruik je de 2% uitgang.

guhlenn
15 oktober 2003, 12:23
dank, ik zal er eens eentje gaan checken... ( wachten op cashflow...;))

peveo
15 oktober 2003, 15:15
Ojaa heb nog een waarschuwing.
Als je de Loadbox aansluit let dan goed op dat je niet de output van de amp op de speaker uits van de Loadbox aansluit!!!!!!!
Ik maakte dit dus mee bij een vrij grote muziekboer in het land toe ik mijn Plexi ging halen.
De plexi werd aan een 4x12 kast gehangen in een testruimte en ik had mijn Loadbox meegenomen. De verkoper sloot de zaak aan en nadat ik de plexi op volume had gezet begon ik dus wat te spelen totdat ik wat ruikte en rook zag komen uit de Loadbox. :-(

Gelijk de rem erop en gecheked hoe de aansluitingen waren. Juist ja, verkeerd om dus ampoutput ging naar bv. de 5% plug en de speakerkast werd op de ampinput van de Loadbox aangesloten.
Nondejuu, als dat nog maar werkt dacht ik.
Wel de zaak goed geschakled en gelukkig werkte het nog maar ik heb toch effe naar Koch gemeeld of dit een zware aanslag was . Antwoord: is niet goed maar moet gecheked worden of het echt naar de klote is.

Gebruik nu aleen de Hotplate en die is oook wel errug goed en dempt zelfs meer ( -16db) als de Loadbox 120 ( die tot 2%). De Loadbox gebruik ik alleen als ik naar de PC wil opnemen vanwege die coole speaker simulatie.

Maar goed mensen , let op want als je effe staat te slapen tijdens het aansluiten is een ongelukje zo gebeurt en daarnaast vind je amp het al helemaal niet tof.

Peter

Http://www.peveo.tk

Nicci
15 oktober 2003, 15:24
Ah. Ik heb hem goed aangesloten . . . . 8-)
Maar inderdaad, die vergissing heb je zo gemaakt in een slaperig moment.

ruiken is overigens een onregelmatig werkwoord.

peveo
15 oktober 2003, 15:56
[
ruiken is overigens een onregelmatig werkwoord.[/quote]


Hahaha ja inderdaad , maar ik vond 2x rook achter elkaar in een zin niet zo grappig en deze oplossing wel. :wink:

Peter

Nicci
15 oktober 2003, 16:08
dan is het alsof je stottert: "ik rook rook . . . . " "wat rook je jongen?" "ik rook rook . . . ." "rustig maar, wat rook je?" 8-)

slayurrr
15 oktober 2003, 16:39
Dus zo'n loadbox is ideaal voor de slaapkamer personen die een 100 watt buizen amp hebben? (ik weet vrij weinig over die dingen)

Nicci
15 oktober 2003, 17:11
ik zou hem daar niet voor aanschaffen. op dit moment heb ik mijn 50 watt versterker thuis staan en inderdaad met de loadbox kan ik er thuis mee spelen, maar ik kan hem niet vol open gooien en me geen zorgen maken over de buren. het gaat nog vrij hard. ook op 2%.

slayurrr
15 oktober 2003, 22:02
Tja dat snap ik, maar als je je volume van je amp op 6 ofzo zet en je loadbox rond de 2%, dan klinkt het toch ook lekker?

Nicci
15 oktober 2003, 23:41
een loadbox geeft meer mogelijkheden met dezelfde versterker. voorbeeldje: met mijn R55 kon ik als ik redelijk wat scheur wilde de master niet boven de 2 draaien. alles daarboven was of te hard, of ik moet de volume naar beneden draaien en dit gaat ten koste van mijn scheur. veel meer is het eigenlijk niet . . . . . .

vinni
20 januari 2004, 22:48
Hoi heren zachte herriemakers!

Heb sinds kort een Loadbox II van Koch tussen mijn ENGL Ritchie Blackmore en mijn 4X12 kast. Nu heb ik al twee keer iemand gehad dat ik daarmee moet uitkijken omdat niet elke buizen versterker daar geschikt voor is. Heeft iets te maken met de werken van de transformator naar speakers????

Fabeltje....of?

Groet,
Vinni

P.s. Klinkt wel goed!....

Rectifier
21 januari 2004, 09:16
Wat ik al wel vaker gelezen heb van de amp-designers zelf is dat als je een loadbox gebruikt je je amp nooit verder open zet dan je live ook nooit zult doen.
De meeste buizenamps klinken voluit het lekkerst maar daarbij moet je eens testen of je nou echt veel verschil hoort als je je mastervolume op 6 hebt en op 8 en op 10.

Het bevorderd je buizenslijtage natuurlijk wel geweldig. Ze krijgen gewoon vreselijk op hun donder.

Phyrexian
21 april 2004, 11:44
ouwere topic maar ik reageer er toch maar even op met een vraagje:
op die koch loadbox is een headphones out... iemand van jullie die al geprobeerd? Goede klank?

Phyrexian
21 april 2004, 11:46
ouwere topic maar ik reageer er toch maar even op met een vraagje:
op die koch loadbox is een headphones out... iemand van jullie die al geprobeerd? Goede klank?

Nicci
21 april 2004, 14:52
grappig om een berichtje te zien over een loadbox die binnen is en ondertussen al weer verkocht . . . . .

Phyrexian
21 april 2004, 15:27
haha... wist ik niet :-D
waarom verkocht je hem? niet tevreden?

AART
21 april 2004, 15:30
hoeveel kost zo'n ding 2e hands eigenlijk?

Nicci
21 april 2004, 15:33
ik heb hem verkocht omdat hij bij mijn versterker eigenlijk neit zoveel extra te bieden had. het maakt bij mijn versterker niet veel uit of je hem op 3 of 5 zet.

ik heb hem voor €180 verkocht. dat vond ik een redelijke prijs.