PDA

View Full Version : harley benton fotos



jules
10 oktober 2003, 14:01
ben toch wel erg geinteresseerd in deze drie gitaren zo kosten alledrie nog geen 200 euro wat vinden jullie er van ???
http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/Gitaar_blauw.jpg
http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/blauw_kleur.jpg

Ultramarijn blauwe Top flame Maple
Hals gitaar uit een stuk (gelijmde hals)
Ahorn hals met Palisander toets
22 frets
2 Pickups Humbucker
1 Single coil
Floyd Rose Licensed Tremolo

jules
10 oktober 2003, 14:03
hier komt de tweede
http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/Gitaar_rood.jpg

gewelfde linde houten body (warm geluid)
rode Top flame Maple
geschroefda Ahorn hals met Palisander toets
24 frets
2 Pickups Humbucker
vergulde hardware
belegde hals rand (zie zijkant van de hals witte randje)
Floyd Rose Licensed Tremolo

jules
10 oktober 2003, 14:04
en de derde



http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/Gitaar_trans.jpg
linde houten body
trans/sunburst Top flame Maple
geschroefda Ahorn hals met Palisander toets
24 frets
1 Pickup Humbucker
2 single coils
verzilverde hardware
binding rand body
Floyd Rose Licensed Tremolo

jules
10 oktober 2003, 14:06
wat vinden jullie ervan ik van plan er mischien eentje te kopen gewoon om eens te kijken wat het is ziet er toch best leuk uit ook qua specs?

Anavrin
10 oktober 2003, 14:15
200 euro.... damn, da's echt niet duur, floyd rose erop (misschien nep?), lijkt me goed hoor, vooral voor dat geld (zelfs als er goedkope elementen inzitten). Ik zou voor de derde gaan, de sunburst (3 pu's ipv 2 en mooier als de 1e, maar da's heel persoonlijk natuurlijk)

Wilson
10 oktober 2003, 14:35
lijkt me wel fotoflame eigenlijk....

zon mooie diepe flametop, zelfs fineer, is niet echt mogelijk voor dat geld lijkt me.


Ik was laatst trouwens ook die harley bentons aan het bekijken, en het viel me op dat bij zon 3d thomann view ding dat als je inzoomde op de neck, dat je niet al te best hout tegenkwam, knoestjes enzo...

skabouter
10 oktober 2003, 14:53
ja, dit zijn fotoflames. maar het is wel ERG mooi voor dat geld. damn, wat weinig zeg. mooie floyd erop :) ziet er scherp uit.......

kdenk alleen niet dat ze zo super zijn (vooral de floyd niet) maargoed, voor dat geld...........:)
gewoon doen, hoor !! en post je bevindingen !

Javaca
10 oktober 2003, 14:54
Voor de prijs hoef je het niet te laten.
2 en 3 zijn volgens mij het mooist maar 1 is ook niet slecht. Het ligt maar net aan je stijl.

MarshallSG
10 oktober 2003, 15:07
Ik denk toch echt niet dat je echt veel mag verwachten hoor

Bij Vox Humana :

Schaller F.Rose with/locknut chrome 225.00

Jij hebt een hele gitaar voor nog veel minder.

Maar het is geen geld natuurlijk en ziet er leuk uit. En ik denk dat je zoiets 2dehands nog wel voor een redelijke prijs kan verkopen. Dus mocht het niet bevallen kan je hem met niet al te veel verlies wel weer kwijt ook.

jules
10 oktober 2003, 15:12
ja ik heb een collega die duits kan effe laten bellen. het zijn dus echte flame tops.
(heb nog wat foto's gevraagd) en de trems zijn floyd rose licensed)
de halzen zijn zijn gemaakt naar de de specs van de wizard 1 halzen van ibanez rg series. hi zou me een foto sturen van een hele dikke kras op een van die rooie gitaren dan kun je goed zien dat tie top echt is.
vraagje. hoe zie ik dat ??

Wilson
10 oktober 2003, 15:17
lijkt me behoorlijk sterk dat het een echte massieve maple top is. Een maple top met zon mooie quilt tekening kost vaak al meer dan deze gitaar in zijn geheel

Javaca
10 oktober 2003, 15:25
Leuke inlay bij de 12 fret (die sunburst)

jules
10 oktober 2003, 15:38
tja wilson dat zou ik ook zeggen een vriend van mij heeft zon tom anderson gitaar met zon echte top die is toch wel een tikkie duurder dan 200 euro, het lijkt me sterk dat het echt is. Maar zelfs voor een fotoflame top vin ik dat het er erg realistisch uitziet niet? ik heb wel eens zon flame topje van een olp mm1 gezien, was toch een heel stuk minder mooi als dit. En wat die floydrose brug betreft afstellen doet ook al veel he. anders gewoon effe backbox of een tremsetter er achter zetten en het probleem is opgelost. niet ? Ik weet het niet hoor ik kan ook op marktplaats kijken voor een ibanesje van 200 euro rg270 dx of zo maar ja dan heb je ook een mindere brug he? wat raden jullie me aan?? en als jullie zouden kiezen voor een van de hierboven geposte gitaartjes zouden jullie gaan en waarom. Ikzelf neig naar die blauwe. Is erg veelzijdig gelijmde hals. alleen maar 22 fretjes of moet ik daar niet zo mee zitten? van de andere kant is die sunburst wat neutraler. daar kun je echt alles mee of net dan ?
Nou laat maar eens wat horen.

wietse
10 oktober 2003, 18:09
ziet er goed uit en voor dat geld ,kan je je nooit een buil aan vallen.

BLOK182
10 oktober 2003, 18:22
Of juist wel, die elementen zullen geen zak voorstellen, en die floyd zal ook wel redelijk klote zijn. Kan je misschien beter eentje met een normale trem/stoptail kopen.

jules
10 oktober 2003, 19:36
koop je voor in de brug mooi dimarzio of sd element
backbox voor de tremolo heb je voor nog geen 300 euro fantastich klinkent gitaartje of zie ik dit verkeerd ?

Javaca
10 oktober 2003, 19:41
Waar koop je zo'n ding?
GAS!!!

lupoloco
10 oktober 2003, 19:46
www.thomann.de

skabouter
10 oktober 2003, 19:52
ik heb supergas voor nr 2 !! mooie hardware (goud) op mooie kleur, en natuurlijk (mijn favo): 2 hums !!! :)

die wil ik echt kopen !!! maar duitsland is wel ver.....dan kost het meer aan benzine dan aan gitaar ...............ow, wacht ik heb een idee !!
I`ll ask jor, of ie er 1 wilt kopen ! en dan haal ik hem gratis bij hem op (kheb OV :D )


maar echt, dat van die flames vind ik moeilijk te geloven....is het ECHT ECHT ?? hoeveel A is het dan ?
ik heb zelf een bas met fotoflame, en echt, die ziet er precies uit als nr 2. ik denk toch echt dat het fotoflame is, hoor............

BLOK182
10 oktober 2003, 19:53
koop je voor in de brug mooi dimarzio of sd element
backbox voor de tremolo heb je voor nog geen 300 euro fantastich klinkent gitaartje of zie ik dit verkeerd ?
Verwacht alleen geen wonderen, ik bedoel, dat hout is minimaal, een goed element in een slechte gitaar klinkt beter, maar niet per se goed.

The Mule
10 oktober 2003, 20:21
Het spijt me, maar het KAN geen echte flame maple zijn, zoals iemand al eerder ongeveer zei, dat zou onbewerkt bijna even duur zijn als de hele gitaar. Wel leuke gitaren en voor 200 euro kan je bijna niet mis...

SiNiSTRaL
10 oktober 2003, 21:27
en de derde



http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/Gitaar_trans.jpg
linde houten body
trans/sunburst Top flame Maple
geschroefda Ahorn hals met Palisander toets
24 frets
1 Pickup Humbucker
2 single coils
verzilverde hardware
binding rand body
Floyd Rose Licensed Tremolo

deze ga ik denkik aanschaffen binnen aanzienlijke tijd, zoiets zag ik laatst bij de feedback hangen, maar dan van dean, met zwarte hardware en emg hz elementen en tigereye (waarschijnlijk photoquilt)top maar dit is net zoiets en lijkt me wel ok....


p.s: als je bij www.thomann.de kijkt zie je dat ze ook gothic serie modellen van o.a de les paul/sg/flying V hebben en enkele andere les paul/stratkopieën....

Javaca
10 oktober 2003, 21:40
Die zijn helemaal lekker goedkoop

BLOK182
11 oktober 2003, 14:22
Het zal wel net zoiets zijn als stagg, ziet allemaal leuk uit op internet (stagg heeft ook van die superstrats met flametops enzo) maar in het eht voelen ze zo klote aan, bah. Alleen de strats gaan nog enigzins, maar das met alle kopiemerken zowat ;-)

slayurrr
11 oktober 2003, 14:28
Voor dat geld zal inderdaad je tremelo zuigen en dat is zwaar irritant kan ik je vertellen.

jorrit
12 oktober 2003, 14:34
hmz die tele met neck en string through is wel gaaf...voor 226 euro

jules
13 oktober 2003, 08:56
ja die heb ik ook gezien. blank hout was die he ? Ik ben toch een beetje huiverig hoor het ziet er super uit maar je moet het kunnen proberen he

jorrit
13 oktober 2003, 12:37
jah ik ga eerst ff jarig worden en dan nieuwe elementen kopen in mn ene gitaar en dan ff werken/sparen voor die tele.....(zo slecht kan ie toch niet zijn hij blijft neck through en string through) k ga er wel nieuwe elementen op zetten. lil'59 in de neck en een hotrail of jeff beck in de brug maar die brug humbucker zit schuin.....word dat een probleem??

SiNiSTRaL
13 oktober 2003, 23:36
zolang je er weer een humbucker inzet niet, gewoon schuin erin zetten ;)