PDA

View Full Version : versterkeradvies gevraagd...



Wilson
9 oktober 2003, 19:35
ok, ik heb dus nu een fender champ 25, maar ik ben niet tevreden met mn toon. Verder heb ik weinig geld.

als eerste maar ff mn huidige versterker, het is dus een fender champ 25, maaaar, de speaker is vervangen door een fullrange PA speaker, en ik heb het idee dat dat mn geluid niet ten goede komt... Ik heb ooit ergens op een tone tip website gelezen dat het aangeraden wordt je speaker te vervangen door zon pa speaker, maar alleen als je alleen je alleen clean speelt. Klopt ook wel, er zit wel mooi clean in de amp. maaar als je de versterker beetje openzet begint de speaker behoorlijk te oversturen. Als je clean speelt valt dit nog wel mee en zorgt het alleen voor een vrij rauw geluid, maar als je er een tubescreamer tussen zet (wat ik dus meestal doe) en je draait de amp een beetje open begint de speaker wel heel schel te oversturen, zeker als je dan ook nog es het brugelement (van een strat dus) gebruikt. Dan begint de speaker al op standje 2 van de versterker en het volume van de tubescreamer behoorlijk dicht heel lelijk en schel te oversturen. Verder heb ik mijn amp ff vergeleken met eentje die nog origineel was en het viel me op dat die wel stukje beter klonk, meer mid, maar wel minder helder (heb ze echter alleen op laag volume getest). Verder vind ik dat er teveel bass in de versterker zit. ik heb destijds 250 voor deze amp betaalt, en ik denk dat ik er wel weer 200 voor terugkrijg als ik em inruil.

mijn vraag aan jullie is dus, is deze amp het waard de speaker te vervangen? of moet ik em gewoon inruilen en een andere kopen? en wat raden jullie me dan aan als ik een andere wil? budget is maximaal 450 euro. ohjah vereisten aan de amp: goed clean, mooie bluesie oversturing, liefst op laag volume, reverb, geschikt voor kleine gigs, maar ook voor slaapkamer, liefst een 1 kanaals amp, vibrato gewenst maar niet noodzakelijk. (oftewel welke Fender moet ik nemen??)

marc_o
11 oktober 2003, 18:44
Kijk eens voor een blues junior, ik dacht een watt of 20, wel met 2 kanalen.
Loop echter niet voorbij de Peavey tweedbakjes, die zijn echt heel goed, de Delta blues is 30 watt en je hebt de keuze uit een 15" of 2 10" speakers, en er zit tremelo op, of vibrato zoals jij het noemt.